Mensen met anorexia zijn niet altijd dun.

Hey,
nou de meeste weten wel dat iemand met een eetstoornis meetsal een normaal gewicht heeft of niet word opgenomen in klinieken ect. Ook met anorexia niet dun zijn en dat dat alleen op nieuws komt voor nieuws, dus trigger alsjeblieft niet hieraan. Want mensen met anorexia schatten zichzelf ook langer soms terwijl ze kleiner zijn en niet zo mager ect. Ik weet dat het geen troffee is om je laagste gewicht te noemen of een opname krijgen dat is niet stoer. Het gewicht boeit niks in anorexia. Ook op dit forum zeggen veel mensen dit:

MIJN LAAGSTE GEWICHT WAS:
EN IK WERD ZELFSOPGENOMEN.
Als jij je laagste gewicht noemt snap je de triggers niet. Het is zo nutteloos om dat te zeggen. Je kan bv 50 wegen en je problemen zijn niet zo erg, maar je bent wel heel dun. En je kan bv ook 65 wegen maar je problemen zijn heel erg. Alles wat op het nieuws komt is ook nieuws meestal. En soms komen er jongens met anorexia en noemen heel aso hun laagste gewicht (terwijl dat niet boeit, en heel nutteloos is). De meeste mensen met een eetstoornis hebben een normaal gewicht. En als je fotos kijkt van anorexia dan zie je waarschijnlijk graatmagere meiden die verdrietig naar eten kijken. Maar in het echt kunnen ook mensen met anorexia vreetbuien krijgen en zijn veel mensen met anorexia niet eens zo mager. En zeggen tegen iemand die heel dun is kan zo pijnlijk zijn. En Jiami noemt ook haar laagste gewicht terwijl veel mensen haar boek lezen, dat kan zo triggeren. Ik heb 4 jaar anorexia gehad en toen las ik haar boek, en dacht: waarom zou je dit doen als 1000e mensen dit lezen en mensen met een eetstoornis zelf ook en misschien ook zo dun willen zijn. Ik zat altijd aan ondergewicht maar geen ERNSTIG ONDERGEWICHT!!!!! De meeste meiden zijn niet zo levensgevaarlijk dun of dat ze 10 kilo hebben. Hoe kan je hulp krijgen als niemand dit waarneemt? Daarom post ik dit voor mensen die dit niet snappen.

11 jul 2018, onderzoek

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.