Medicatie ideen

Heeft er iemand ervaring/gehoord etc met medicatie die je hoofd gewoon laat stoppen?(legaal) dus niet bijv antipsygotica (arapripripazol of hoe je het ook schrijft) of antidepressiva ofzo. Maar bijvoorbeeld gewoon medicijnen die je op een moment kan ineenmen als je erg diep zit en je hoofd nii wil meeweerken ofzo? Dat je hoofd gewoon (tijdelijk) word uitgeschakeld?automatische piloot?
Maar dan wel medicatie zegmaar geen (100%) drugs
Dus niet perse de basismedicijnen denk ik zoals boven al genoemd.
Ik weet wat ik doe, heb genoeg psygiaters/therapeuten dus dat hoef ik niet nog een keer te weten:)
Zou iemand het weten?

27 jan 2020, MeEe


Reacties

plaats reactie
1

Je hebt wel pilletjes voor ADHD , die maken je rustiger. Maar voor de rest heb ik echt geen idee

27 jan 2020, 18:01, D💞
2

Ik snap je vraag niet helemaal. Wil je tabletten die je geestelijke energie herstellen - tegen depressie en neerslachtigheid dus. Of wil je tabletten die een vol warrig hoofd, waarvan je het gevoel hebt dat er niets meer bij kan, waardoor je van alles vergeet en waardoor je ook rare handeling gaat doen (Brain frost) tegengaan?

Ik zie je reactie tegemoet.

27 jan 2020, 22:01, Timo
3

@timo hahah ik weet het eigenlijk ook niet, antidepressiva werkt niet echt bij mij (slik het wel), maar ik denk een beetje het tweede wat je beschrjft. Medicatie die je op "zon'" moment kan innemen en je hoofd dan bijv tijdelijk "uitschaelt".
Kijk ik heb zegmaar momenten dat ik ergens aan denk (overthinking:)) maar het dan niet uit mijn hoofd krijg en dan dus in een paniekaanval/crisis kom om het zo te omschrijven. Ikmweet niet echt hoe je het omschrijft, want het is niet letterlijk overdenken maar ikmweet geen betere omschrijving☺
(Ik weet nii eens of zoiets bestaan maar ja hahah)

28 jan 2020, 20:01, MeEe
4

Het lichamelijke stuk kan je ondersteunen met volwaardige voeding en wat voedingssupplementen. Mag niet altijd in combinatie met medicijnen, zoals bij 5htp, waar ik zelf veel baat bij heb.
Verder zul je toch wat moeten doen aan de onderliggende problemen. Wel kun je gebruik maken van hulpmiddelen, om beter bij jezelf te komen. Kan sporten zijn of yoga. De natuur in. Vooral ook naar je gevoel luisteren.
De rescue remedie voor de nacht kan helpen, om wat minder te piekeren. Is geen slaapmiddel op zich en je kan het gewoon ook overdag gebruiken.
Antidepressiva en antipschotica zorgen voor minder aanmaak van melatonine, waardoor je nog moeilijker tot rust kan komen.

10 mrt 2020, 16:03, Lucky

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.