Me vader vind me dik

Nou, ik ben een meisje van bijna 14 jaar, ik weeg 47,5 kg en ben 1.66 m lang. Ik heb een BMI van 17 ( is goed). Ik hou al mijn hele leven van eten, maar ik heb altijd op m'n figuur gelet, ik heb geen vet en ben dun, niet te dun, maar ik ben ook niet dik. Maar mijn vader vin mij DIK, ik heb gezegd dat ik het niet ben en dat hij moet ophouden, maar hij blijft het steeds zeggen. Ik weet niet wat ik moet doen, help?

23 okt 2011, Isabelle


Reacties

plaats reactie
1

bedoeld hij het niet als grap?
praat er anders met je moeder over.

23 okt 2011, 20:10, xanoniem
2

Nee, niet als grap, en hij zegt het al een paar maanden, me moeder hoort het, maar ze reageert er nooit op, me moeder is net het diensmeisje van me vader, dat alles goedkeurt wat me pa zegt

24 okt 2011, 17:10, Isabelle
3

Ik leef met je mee meisje. ;)

27 okt 2011, 09:10, ...
4

bel de kindertelefoon of begin tegen hem te schelden

3 nov 2011, 17:11, boeitjeniet
5

vraag dan aan je vader wat hij dik aan je vind

6 nov 2011, 17:11, xox
6

luister er niet naar
geloof het niet
doe je best het te negeren
jij bent jij laat niemand je beledigen of veranderen
jij bent uniek en perfect
mischien was je pa vroeger zelf dik en werd ie gepest en reageert ie het op jou af ook al heb je een GOED gewicht.

6 nov 2011, 19:11, me
7

hopelijk zijn het niet weer van de vervelende vadergrapjes. gewoon zeggen dat hij moeten kappen met zeuren.

*grrr hij is zelf dik*

8 nov 2011, 15:11, ilona-xx-
8

Dat je vader zegt dat je dik bent (ongeacht of je dat bent of niet), vind ik niet zo normaal.
Ga niet op dieet, laat je er niet door beïnvloeden, want dan ben je straks te mager.
Misschien moet je het tegen je moeder zeggen. Ergens tussendoor. Terwijl je borden staat af te wassen en het even stil is, 'mam, pap vind me dik' en dan kan je moeder met je vader gaan praten.

19 nov 2011, 16:11, Jane.
9

denk aan iets grappigs als ij daar weer over begint. ;D

x

19 nov 2011, 20:11, xFrambooziex
10

Laat hem die BMI site zien zodat je het kan bevestigen dat je niet te dik bent.
Hopelijk helpt het dan! ;)

24 nov 2011, 16:11, xRomy
11

Je bent niet de dik en ook niet te zwaar.
En ook als was je dat wel, dan hoort je vader dat niet zo tegen je te zeggen, maar te helpen op een gezond gewicht te komen.
Je vader hoort er voor je te zijn en je te steunen, wat voor beslissingen je ook maakt.
Praat met je moeder als jullie samen thuis zijn zonder je vader, en zeg dat je je vervelend voelt omdat je vader zo met je om gaat. Als ze niet naar je wil luisteren , praat dan met een vertrouwenspersoon op school, die wil je vast wel helpen.
Heel veel geluk en succes.

XXX

9 feb 2012, 21:02, dik
12

Je hebt echt een goed gewicht, ik ben zelf jaloers, ik ben altijd te dun geweest omdat ik veel sport maar ach!
Wat een stomme vader, vaders zijn echt raar tegenwoordig.

Trek er niks van aan!

Xoxoxo

18 mei 2012, 12:05, Anoniempje
13

nee
dat is niet te zwaar
ik ben pas dik
ik ben 12 en ik weeg zoveel

18 mei 2012, 17:05, Help! I need a Crystal!
14

Dat is zoo gemeen..
Als een vader zijn kuind dik vind, is dat okee. maar hoort hij dat niet te zeggen.
Dus je vader is een flauwie.
Ik zou je er veel van aantrekken, en we steunen je met afvallen!
xxxxxhouvanjou(L)

18 mei 2012, 19:05, stiekemes.9
15

gewoon heel boos worden op hem dat hij er van schrikt dan houd hij wel op en zo niet praat niet meer tegen hem en wacht af tot dat hij zijn excuses aan bied

s6s xx

21 mei 2012, 09:05, mona
16

Dat slaat nergens op! Zeker als je gewoon niet dik bent. Ik zou je vader eens confronteren met het feit dat hij je zo een eetstoornis aan kan praten. Dat is bij mij namelijk ook gebeurd na zo'n soortgelijke situatie.

22 mei 2012, 22:05, Lalaluff
17

Tss, ik zou echt kapotflippen op mijn vader ! Je bent echt niet te dik, dus ik snap niet waar je vader het lef vandaan haalt om zich zo tegen je te gedragen. Sterkte meid, en niet naar luisteren !
-Xox-

23 mei 2012, 20:05, 1D-♥
18

tsss wat een sukkel!
misschien kan je zelf een keer zeggen: hou nou op kijk naar je eigen dikke figuur suc6:)
XXXXXXXXXXXXX

24 mei 2012, 19:05, EEFJUH
19

wat een idioot,
je bent helemaal niet dik.
ik ken een meisje van 10 die weeg wel 10 kilo meer!
laat je niet kisten door je vader, zeg er eens wat van!
veel succes.
XXX

16 sep 2012, 19:09, 99pukkie
20

Ik leef met je mee, mijn vader zegt dat ook steeds en het is echt vervelend..

9 jan 2015, 08:01, niallhoran
21

Laatst zei hij je heb geen overgewicht maar obsesitas

1 mrt 2015, 21:03, Isabelle
22

Dit heb ik ook, maar ik ben altijd stevig geweest en ben niet de dunste maar vooral niet te dikste zegt mijn neef. Hij zegt dat ik normaal ben en mooi en vooral niet dik. Helaas walg ik van mijn figuur en door de stress ben ik meer gaan eten en aangekomen. Hierdoor ontstond een eetstoornis. Ik ben al heel lang erg onzeker, voel me niet lekker in mijn klas. Er doen mensen cut en raar tege me. De laatste tijd eet ik niet veel. Maar soms krijg ik een eetbuien en eet ik alles wat ik kan vinden. Daarna haat ik mezelf en dan kots ik alles uit. Ik haat mezelf. Gelukkig heb ik een neef die er altijd voor me wilt zijn en die me wilt helpen. Door hem denk ik op die momenten op school dat er wel iemand is op wie ik kan rekenen en die ik kan vertrouwen. Wat ook helpt is muziek. Maak niet uit hoe, ik ben pas begonnen met gitaar En dat is mijn aflijding😌

20 nov 2016, 20:11, Onzekere meid 16
23

Wat *** denkt jouw vader! Ik ben pas dik ik ben 11 en weeg hetzelfde

* dit bericht is aangepast door de moderator

29 nov 2016, 22:11, Hi

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.