Me mentor en ik

Ik zit in klas 2 en heb zoals ieder ander op mkijn school een mentor. Ik zie hem niet zo vaak, want ik krijg geen les van hem. En als we mentor uur hebben zijn er mentor gesprekken, maar ik kom nooit aan de beurt.
De laatste keer dat ik een mentor gesprek had was de 2e week na de ZOMERVAKANTIE. Dus dat is al even geleden.

Ik ben de laatste tijd wat depressief,
Vind mezelf niet leuk, mooi, ben niet blij, moet snel janken om dingen, en vind me leven niet leuk.
Nu wil ik graag met hem erover praten, dus ik weet niet wat ik moet doen, want ik ga hem ook geen bericht sturen of zeggen:" ik wil praten." Want dan gaat de hele klas me raar aankijken...
WAT MOET IK DOEN

7 dec 2020, Lisaaa


Reacties

plaats reactie
1

Vertel het aan een vriendin, vriend, je ouders of stuur hem inderdaad toch een bericht. Als je dat echt niet wil om die reden kun je ook gewoon vragen of je hem even kan spreken over je cijfers de laatste tijd als die niet zo goed zijn, dan vraagt hij vanzelf is er nog iets anders waar je graag over wil praten of hij vraagt waardoor denk je dat het komt dat je cijfers zo laag zijn? en dan geef je dat gwn aan en praat je er met hem over

9 dec 2020, 19:12, lau
2

beste Lisaaa je mentor is juist voor hulp al zie je hem nauwelijks. Je moet voor jezelf zelf opkomen en een afspraak maken. Als jij hem mail, betekend niet gelijk dat hij gaat doorvertellen en anders zeg je tegen iedereen dat je wat vragen over huiswerk hebt? En je mentor mag geen prive dingen van leerlingen doorvertellen als hij dat wel doet kan hij misschien zelf ontslagen worden of erge problemen krijgen.

11 dec 2020, 08:12, juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.