mag geen Tiktok,snapchat en instaggram

Ik mag geen sociale media zoals tiktok en instagram van mijn ouders. BBijna heel mijn klas heeft tiktok en insta . Ik weetdat er veel kan gebeuren maar toch Ps: ik ben elf

6 jan 2021, HelpAndere


Reacties

plaats reactie
1

plss reageer!!!

6 jan 2021, 21:01, HelpAndere
2

tjah kreeg was op mijn 15e voor eerst internet

7 jan 2021, 22:01, Bikinigek
3

Jep je bent nog best jong dus ik zou gewoon geduld hebben

“Toen ik jouw leeftijd was-..” je begrijpt m wel,

8 jan 2021, 23:01, DeJeugdVanTegenwoordig
4

Aaahhhwww wat erg voor je. Miss mag het als je het samen met je ouders doet zodat je geen kwaade mensen tegen komt?

9 jan 2021, 19:01, isa
5

Meeste apps zijn ook 18+

10 jan 2021, 01:01, Bikinigek
6

Zelf heb ik geen social media en ben daar heel blij mee! Social media is gewoon oppervlakkig. Hier waarom je het niet moet nemen:Het gebrek aan privacy, mensen te veel zaken op sociale media die niemand iets aangaan, Iedereen is altijd zichtbaar. Al je vrienden kunnen zien wanneer je online bent.Te veel informatie krijgen door sociale mediaHet leidt afHet is verslavend en soms zeer vermoeiendHet veroorzaakt 'studie ontwijkend gedrag'Je buitengesloten voelen als je geen sociale media hebt. Dan weet je niet waar anderen het over gaan hebben. Soms ook gebruikt als middel om iemand mee te pestenSociale media geven een ander beeld van de werkelijkheid. Mensen zetten er alleen leuke dingen opMinder persoonlijk contact doordat je alles al via het WhatsApp verteltMinder bezig zijn met je omgeving, alleen met je telefoonDruk om meteen te reageren, ook ‘s nachts. Omdat je bij WhatsApp kunt zien wanneer iemand voor het laatst online was. Leidt ook tot conflicten. ‘Is er wat, dat je niet reageert?' Tiktok is het ergs met privacy daar bespied de chinese overheid je gewoon. Dat wil je echt niet. En al heeft iedereen het, dan hoef jij het niet. Als je wilt kan ik je nog wat tips geven om hoe je kunt omgaan met social media.

11 jan 2021, 21:01, Juliatje.
7

maak een lijst van waarom je het wil en hoe je het veilig gaat doen zo vertrouwen je ouders je

12 jan 2021, 21:01, xoxo
8

@juliatje, graag wat tips alvast bedankt

12 jan 2021, 21:01, HelpAndere
9

HelpAndere
1 Leer voor jezelf opkomen, als anderen gaan zeuren dat je het moet hebben, je moet niks.
2 Je mist niks bijzonders ofz het zijn vaak nutteloze filmpjes of foto's.
3 Je hebt ook andere communicatie apps zoals whatsapp, telegram of signal, met whatsapp kan je ook kort een story plaatsten.
4 Zoek een leuke hobby erbij bijv; schilderen, joggen,lezen, fotograferen, vogelhuisjes maken of dansen.
5 Op youtube heb ook leuke filmpjes en krijg je ook de grappige nieuwste filmpjes te zien en heb je social media niet voor nodig.

13 jan 2021, 17:01, juliatje.
10

@juliatje, Bedankt! Ik ben helemaal overtuigd! bedankt, badnkt, bedankt 1000 maal bedankt!

13 jan 2021, 21:01, HelpAndere
11

Mooi dat ik kon helpen

14 jan 2021, 07:01, Juliatje.
12

Ik was 16 toen ik mijn eerste tefoon kreeg wat nog zo'n klap ding was *

*Dit bericht is aangepast door de moderator

25 jan 2021, 21:01, Xx-a
13

Eerlijk, k heb tiktok verwijderd want was verslaafd
Op insta praat ik alleen met me vrienden en gebruik ik voor art inspo en snao heb ik al 2,5 week niet geopend
Sociale media is er alleen omdat mensen verslaafd zijn , wees blij dat je geen zombie bent zoals de rest:)
Oh en veel mensen worden ook nog is onzeker door socialmedia
Liefs

1 feb 2021, 01:02, Vogelvrij
14

Meid, social media is een put waar je niet in wil vallen. voor je het weet ben je tiktok verslaafd. en instagram zit (en tiktok ook hoor) onder de vieze mannen die je fotos van hun geslachtsdelen sturen of er naar vragen. (NOOIT DOEN!) instagram maakt je trouwens heel onzeker, met al die vrouwen met hun (perfecte) gefotoshopte lichaams. je bent goed zoals je bent!
ik snap je wel hoor, want iedereen wilt het.

18 apr 2021, 08:04, Eva🥀

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.