low rise jeans

Hoi iedereen, ik heb een vraag over een situatie waar ik niet weet hoe ik zal kunnen reageren.
Ik draag op het werk bijvoorbeeld vaak van die low rise jeans, alleen omdat ik in een schoenenzaak werk moet ik veel door m'n knieen/hurken enz. Nu is het zo dat dan mijn bilnaad zichtbaar word door het afzakken van die lage broeken. Zo help ik mensen om schoenen te passen en roept er een klant dat mijn bilnaad zichtbaar is. Hoe moet ik in zo'n situatie reageren? Ik kan er ook niet veel aan doen dat die broeken zo zakken omdat ze laag zijn.

9 jul 2018, schoenenverkoopster


Reacties

plaats reactie
1

Misschien help een riem of kan je als je moet werken een anderen broek aan doen.

9 jul 2018, 22:07, KINDJE
2

Een riem ook al geprobeerd maar dat helpt ook niet echt veel. Dan zit het gelijk zo strak. En andere broeken kom je gelijk bij die highrise jeans..

10 jul 2018, 08:07, schoenenverkoopster
3

Niet meer bukken?

12 jul 2018, 08:07, Olivia
4

Draag high waisted broeken! Je kan er goede vinden bij de NewYorker!

12 jul 2018, 17:07, Anoniemmmm
5

Ja, alleen die zijn niet mooi.. high wast zo helemaal boven je navel

12 jul 2018, 22:07, schoenenverkoopster
6

Laat lekker zo zitten. Ik heb dat ook wel vaak hoor. Ik denk altijd maar zo van; het is maar een bilspleet. Draag zelf ook gewoon lage spijkerbroeken, dus dan moet je er gewoon rekening mee houden dat je bilspleet zichtbaar is.

7 jun 2019, 14:06, Veertje
7

ja ik herken het probleem tip doe gewoon altijd een hemd aan die wat langer is zodat je m in je broek kan doen als je bukt zie je alleen je hemd x als je kroptop draagt doe dan een vestje aan ik draag eigenlijk alleen maar kroptops maar als het echt warm is en je geen vestje aan wilt weet ik het niet sorry hoop dat je er wat aan hebt

7 jun 2019, 15:06, Guusje
8

Herkenbare situatie.
Ik draag vaak van die low waist skinny jeans die echt heel laag op de heupen hangen bij mij.
Ik vind lage taille broeken mooi staan bij zowel mannen als vrouwen en gewoon lekker zitten.
Daarom draag ik die ook altijd.
Het enige wat als nadeel gezien kan worden is die brievenbus die erboven uit komt.....
En die begint bij mij soms al een beetje als ik een beetje voorover buig..... Oeps!
Bij mij zakken die slips ook bijna altijd mee naar beneden. Heb jij dat ook?
Maar goed, er zijn wel wat simpele trucjes om het een beetje op te lossen.
Zo kun je bijvoorbeeld je hand ervoor houden, je broek aan het achterste lusje vasthouden, je shirt of trui een beetje naar beneden trekken of een andere kant op bukken waar geen mensen zijn.
Ik moet zeggen dat ik heel soms nog een riem om doe om het ergste te voorkomen maar eigenlijk heeft het nauwelijks effect.

29 jul 2019, 11:07, TS
9

String dragen die uitsteekt dan durven ze niks te zeggen

30 jul 2019, 01:07, Bikinigek
10

Misschien een andere soort broek kopen? Of een riem misschien en de klanten vooral negeren

31 jul 2019, 10:07, Saraatje
11

Ze zeggen dat het vaak met je lichaamstype heeft te maken en dat wanneer je broek zover afzakt dat je bilspleet zichtbaar is je een broek met een voor jou verkeerde pasvorm hebt gekocht.
Ik weet nog goed dat de eerste low rise broeken nog moesten komen.
Dat gebeurde begin 2000.
Ik was een jaar of 15 toen ik voor het eerst van mijn leven zo’n broek aan trok.
Nou en dat was natuurlijk je van het, want al snel liep iedereen er in.
En ik zal je zeggen, met een juiste pasvorm heeft het niks te maken want na al die jaren low rise te hebben gedragen was er niet 1 broek bij waarin ik geen bouwvakkersdecollete kreeg.
En nog steeds niet trouwens want ik draag ze nog steeds.
Ik neem het gewoon voor lief omdat ik het verder mooie broeken vind en ze verder ook lekker zitten.
En op een gegeven moment raak je eraan gewend.
Conclusie: een bilspleet hoort dus gewoon bij dit type broek en nee je kan er eigenlijk niet zoveel aan doen.
Maar ik snap sowieso niet waar men nou zo moeilijk over doet.
I.p.v. dat je een decolleté bij je voorgevel hebt, heb je het nu aan je achterkant.
Wat is het verschil tussen een borsten decolleté en billen decolldté?
Het ziet er allebei hetzelfde uit.

31 jul 2019, 12:07, EllenOverbeek
12

Toch is een bilspleet bij sommige mensen echt not done ofzo. Ik weet nu ook wel als ik bijvoorbeeld iemand moet helpen met schoenen en dat ik dus moet bukken, dan denk ik ook van: Ja, mijn bilspleet gaat dus weer gezien worden. Ik raak er wel aan gewend alleen het blijft toch 'lastig' omdat men het niet altijd graag wilt en dat ze denken dat het niet hoort. Ik draag ze nog steeds, daar niet van. En het gebeurd ook gewoon als ik ergens ga zitten op het terras ofzo, maar toch keuren de meeste het af. Snap ook niet waarom.

26 aug 2019, 13:08, schoenenverkoopster
13

Een body dragen?

28 aug 2019, 08:08, Bikinigek
14

Als je niet van high waisted houd kun je ook mid waisted pakken, dan is het niet al te laag maar ook niet gelijk super hoog

29 aug 2019, 15:08, BorVidk
15

Hm, een body vind ik niet zo mooi. Mid waisted kan op zich wel maar is toch al vaak 'hoog'.

10 sep 2019, 14:09, schoenenverkoopster

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.