Leven na de dood?

Hoi allemaal,

Ik was een lange tijd bamg voor de dood, maar nu niet meer want meestal zijn het de leuke mensen die dood gaan..

Alles gebeurt toch met een reden? Misschien komen alle lieve mensen dan op een mooie plek bij elkaar in gezeldschap en een mooie plek vol groen en engellen.

Je ziel zou in een paradijs, jana of hemel zijn, maar krijg je dan snel een nieuw lichaam?

Want een urn weegt 4 kilo en misschien is de rest naar de hemel of dergelijk gegaan.

Soms hoor je van mensen met een bijna dood ervaring dat ze iets moois zagen.. En je hoort soms verhalen dat mensen zich hun vorige leven herinderde..

Maar er zijn naar schattig op deze aarde al 150 miljard mensen geweest, en honderden miljarden dieren. Zouden die allemaal opnieuw geleefd hebben? Bij een park hebbeb ze per jaar ook miljoenen bezoekers, de Efteling bv, de 10 miljoenste bezoeker is waarschijnlijk al 4 keer geweest dat jaar.

Wat geloven jullie en wat zijn jullis theorien daarachter?

Ik zou willen dat al die lieve mensen op een mooie plek zijn met vrede en liefde zonder pijn, leed en angst, de dieren hopelijk ook.

Misschien zijn we net als de elfjes van de Droomvlucht, of zijn we engelen, of vlinders in een paradijs.

Er komen liedjes op de radio die mijn dierbare mooi vond en er kwam een vlieg op mijn hand, een lieve en rustige vlieg die mij ook van een afstand bekeek van tevoren toen ik over school zat te piekeren.

17 jan 2021,


Reacties

plaats reactie
1

Na de dood is er gewoon niks je hersenen werken als een soort computer. Geen bewustzijn etc dus ik geloof niet in de hemel en hel. Dat is gewoon verzonnen .

13 sep 2021, 01:09, Luukjeeee
2

Is dit wel de juiste plek voor zo’n topic? En als dat wel zo is, hoe serieus moeten we dit dan nemen? Bang zijn voor de dood is iets waar je het natuurlijk over kunt hebben, maar als dan al meteen in de startpost staat “want meestal zijn het de leuke mensen die dood gaan..” dan vraag ik me echt af wat dit is. Want iedereen gaat ooit dood. Niet alleen de leuke mensen. Beetje warrig en erg vaag dus dit

13 sep 2021, 16:09, ..>
3

Niet tactisch van je Luuk. Spreek niet alsof het feitelijk is.

14 sep 2021, 10:09, G

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.