Leven is niet leuk

Hey
Ik heb een eetstoornis (maar het gaat dankzij behandeling al een stuk beter hiermee) en ik voel me thuis gevangen. Ik ben niet gelukkig en voel me alleen. Ondanks dat ik vrienden en familie heb die heel lief zijn. Ik wil vaak gewoon dood en dan overspoelt een gevoel van melancholy me. Ik vond gothic enzo nooit mooi maar de laatste maanden steeds meer, omdat het net zo donker en zwart is als het leven. Het leven is niet leuk en vaak ben ik jaloers op mensen die wel gelukkig zijn omdat het voor mij zo onbereikbaar lijkt. Ik ben vaak bang dat ik nooit meer gelukkig word. Ik word steeds ongelukkiger en dat ik me thuis gevangen voel helpt totaal niet daarbij. Ik weet niet wat ik moet doen, ik zit steeds vaker in de donkere wolk van depressieve gedachten dat ik soms gewoon echt dood wil.
Help me
Xx

25 dec 2018, PleaseHelp


Reacties

plaats reactie
1

Hoi PleaseHelp,

Ik lees dat je het op het moment heel erg moeilijk hebt. Zo moeilijk dat je wel eens aan dood gaan denkt. Erg naar dat je je gevangen voelt in je eigen huis! Wat ontzettend knap dat je jouw verhaal hier komt delen. Ik kan me goed voorstellen dat je jaloers kunt zijn op mensen die gelukkig lijken.

Goed om te lezen dat je vrienden en familie lief voor je zijn. Je zou hen om steun kunnen vragen. Wanneer je het lastig vindt om om hulp te vragen, kun je ook eens met ons komen chatten op de site. Wij kunnen luisteren naar je verhaal en meedenken om jou verder op weg te helpen.
De chat is elke werkdag open van 16:00-18:00 en van 19:00-21:00.

Veel sterkte.
Groet!
Team 99gram

26 dec 2018, 14:12, Moderator 99gram

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.