Leven in een kliniek

Heeyy, ik ben nu 18 jaar en een maand geleden ontslagen uit een kliniek.
Toen ik 17 was heb ik een dom besluit genomen om mijzelf het leven te ontzeggen. Mijn zelfmoordpoging is mislukt en ik kwam in een kliniek terecht. Dit was een acute opname zonder behandeling. Ik heb er met een stuk of 6 andere jongeren gezeten met allemaal verschillende problemen. Ik heb daar teveel gezien zoals sondevoeding en zo en te veel geleerd van andere suïcidale meiden hoe je, je leven kan beëindigen. Zelf ben ik best sterk, lenig en vindingrijk dus ben ik ook op alle mogelijke en tot dusver onmogelijke manieren ontsnapt. Ik werd wel elke keer gevonden en geboeid teruggebracht. Op een gegeven moment heb ik het zelfs voor elkaar gekregen om mijzelf in de kliniek op te hangen en heb ik een aantal weken op de ic in coma gelegen. Daarna ging ik gewoon door met mijn gedrag en werd ook gelijk weer in een kliniek opgenomen. Ik was niet langer welkom in de eerste kliniek dus moest ik naar een andere. Daar was de suïcidaliteit nog veel heftiger en de anorexia meisjes nog dunner. Ik was op een gegeven moment ook daar niet meer welkom en ging weer naar een andere kliniek. In die kliniek heb ik mijn 18e verjaardag moeten vieren en ik heb als verjaardagscadeau een ritje gekregen naar een volwassenen kliniek. Kort samengevat: volwassenen kliniek is een hel. Ik heb daar een half jaar gezeten en toen kwam er een twist. Ik heb besloten te leven met het feit te moeten leven. Nu zit ik net als elke dag afgelopen maand, op de bank niets te doen en mijn ouders willen mij weer terugsturen!!! 😱 dit nooit.

25 jun 2017, Niet zoveel zin om mijn naam te noemen


Reacties

plaats reactie
1

Lieve meid, alle klinieken zijn dikke ***. Maar waarom wil jij zelfmoord plegen en wat heeft anorexia hier mee te maken? Die zijn niet perse beter. Dat je zo ver gaa om erbij te horen. Je familie en vrienden doe je zoveel pijn. Zoek afleiding of luister muziek. Ik snap het maar in het kliniek is het nooit leuk. Je hebt geen privé mag geen spullen meenemen en geen internet enje vrienden zie je niet. Ga lekker in de natuur. Ik stuur zo meer tips

25 jun 2017, 16:06, Eva
2

Hey eva,
Thnx maar weet je, ik zat op een gesloten acute opname... Dit is een soort spoed noot opvang voor iedereen die het nodig heeft... Dus ook voor jongeren die niet eten of zo en ja, de kliniek is inderdaad k*t maar je mag je eigen spulletjes mee hoor.

25 jun 2017, 23:06, Niet zoveel zin om mijn naam te noemen
3

Lieve meid, sorry voor mijn laatste bericht. Wil jij nog tips of meelbeving? Het maakt mijn ook droevig dat er zoveel site's zijn met ik wil afvallen. Iedereen wil de dunSTE mooiSTE zijn. Altijd beter terwijl je niet veel mag ik een kliniek. Hoe dunner en meer je probleem hoe langer je blijft in die hel. Geen privé. Geen internet. Geen vrienden en familie. Geen spullen. Gewoon een gevangenis. Je moet daar aan een tafel eten. En geloof me ik heb geen eetstoornis maar ik heb wel ervaring ik heb een vriendin en haar nichtje (15) (van 15 of 19 is anorexia een bekende leeftijd) kwam in een kliniek. Iedereen denkt ik heb anorexia terwijl ze iets anders hebben. Echt lullig voor je. En sorry ik heb je bericht niet gezien😞

27 jul 2017, 11:07, Eva

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.