Leren is leuk

Hoi,
Ik heb een vraagje. Zijn er onder jullie nog mensen die leren leuk vinden? En school ook leuk? Ik ga nu naar de 2e en op de middelbare weten ze het niet dat ik leren leuk vind. Groep 8 wist dat wel, en zij verklaarden mij voor gek. Ze stuwden me het ziekenhuis in. Mijn beste vriendin toen vond leren ook leuk, maar bij haar is het afgezakt. Bij mij niet.

1. Vind jij leren leuk?
2. Vind jij school leuk?
3. Weten je familie, vrienden dit?
4. Hoe ga jij om met negative reacties?

Hebben jullie ook tips? Ik wordt namelijk een beetje moedeloos omdat iedereen het maar stom vind en ik geen probleem...

x Muismat

16 aug 2017, Muismat


Reacties

plaats reactie
1

1 soms
2 soms
3 nee
4 Grote mond terug
Ja gewoon grote mond terug en anders oefen je met voor jezelf opkomen dus : kijk in hun ogen , sta sterk en ga niet stotteren.

16 aug 2017, 10:08, juliatje.
2

Hoii, ik ga nu naar de 4e op de middelbare en bij mij weet iedereen het zo'n beetje
1. Vind jij leren leuk? Ja best wel
2. Vind jij school leuk? Ook, ik ga met plezier naar school (meestal) sommige vakken vind ik wat minder maar over het algemeen vind ik het leuk
3. Weten je familie, vrienden dit? Familie weet het heel goed en vrienden opzich ook wel, maar daar hebben we het gewoon niet zo veel over.
4. Hoe ga jij om met negative reacties? Ik trok me er in het begin heel veel van aan. Ik merkte dat dat eigenlijk onnodig is, ik hoef namelijk niet zo te zijn als de rest, ik ben blij met wie ik ben en als ik leren leuk vind dan mag dat. Als mensen dat niet kunnen accepteren is dat hun probleem.

Tip: Probeer je er een beetje voor af te sluiten wat mensen van je vinden, het is namelijk lang niet zo belangrijk als iedereen denkt. Zo lang je vrienden er oke mee zijn dan is alles toch goed? Die mensen moet je boven staan, als zij dat niet kunnen accepteren is dat kortzichtig van hun.
xx happy girl

16 aug 2017, 10:08, happy girl x
3

Ik haat leren ugh

16 aug 2017, 13:08, Populair kind
4

1. Vind jij leren leuk?
Best wel
2. Vind jij school leuk?
Alleen op zaterdag en zondag
3. Weten je familie, vrienden dit?
nee
4. Hoe ga jij om met negative reacties?
Ik heb geen negative reacties, niemand weet dit van me

17 aug 2017, 11:08, IWai!!@
5

Ik vind leren ook leuk

17 aug 2017, 15:08, Maja
6

Ja ik vind leren ook super leuk! Ik heb het zelfde probleem! Ik doe gewoon alsof het me niks kan schelen. Het kan me ook niet zoveel schelen... Ik kreeg vaak comentaar: "Moeten we de ziekenwagen voor je bellen?'" 'Tatuuuuuu hier komtie al, jij houd van leren gatver'
Ach ja, maar we hadden een leuke klas, dit was op de basisschool. Nu op de middelbare weten ze het niet dat ik leren leuk vind.

17 aug 2017, 15:08, Lala
7

1. Vind jij leren leuk?
ja
2. Vind jij school leuk?
nee
3. Weten je familie, vrienden dit?
ja
4. Hoe ga jij om met negative reacties?
mmm... grote bek terug

18 aug 2017, 11:08, Is33
8

1. Vind jij leren leuk?
Ja.
2. Vind jij school leuk?
Nee.
3. Weten je familie en vrienden dit?
Ja.
4. Hoe ga jij om met negatieve reacties?
In mijn opinie is het stoerdoenerij wat hoort bij de levensfase. Leren en/of school 'mag' gewoon niet leuk zijn. Ik trek het me niet persoonlijk aan en ga er verder niet op in. Ik vind het zelf geen probleem dat ik leren leuk vind. Ieder zijn ding, toch?
Kijk naar de voordelen! Je bent toch verplicht, dus wees blij dat je het leuk vindt. Hoe zou het zijn geweest als je er elke dag tegenop had gezien om naar school te gaan? Hoe zou het zijn geweest om jezelf er elke keer toe te moeten zetten om te gaan leren?
Wees gelukkig met wie je bent :)!

18 aug 2017, 22:08, Kim
9

1. Vind jij leren leuk?
Nee
2. Vind jij school leuk?
Nee
3. Weten je familie, vrienden dit?
Nee ik heb geen vrienden

19 aug 2017, 18:08, pannekoek
10

Ok vind hey leuk

20 aug 2017, 19:08, Hujm
11

1. Jaa
2. Ja, niet als er een stomme invaller is
3. Alleen mijn ouders en broer. Klasgenoten niet.. Ben wel bang dat ze erachter komen... Ben het slimste meisje van de klas...
4. Ik zeg: "Jij houdt duidelijk niet van leren... Je tijd een verspillen om iemand uit te schelden... Puh!"

28 aug 2017, 11:08, Meisje dat houdt van leren ♥

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.