Lekker eten en gezond

hooi. wij mogen best iets lekkers. wat denk jij dan? lekker een donut nemen. maar mijn stem gilt. ik wil niet lelijk zijn. ik wil mooi zijn. maar ik ben toch te licht. is dat mooi? is mijn erge gewicht mooi. Nee. ondergewicht is niet mooi. de meeste met boulima anorexia kunnen dood gaan. ze vallen 10 jaar eerder dood of meer. ik verpest alles mijn gezin. ik kan toch geen kinderen krijgen. maar alles is het waard. die mensen met ana. of kotsen. alleen om dun te zijn. we willen niet dik zijn doen daarom alles kapot maken. dat is het waard en de dood ook. ik kreeg een stoornis. hier zijn ongelofelijk veel rubieken gemaakt. waarom vertellen wij dat. zo kan iedereen dubbel anorexia hebben. en de andere stoornissen zijn ook erg of erger. anorexia kunnen wij zien. B E D niet boulima niet maar het is net zo erg. ik krijg tranen als ik weer onzekere meiden zien. help ik wil afvallen. en dat is het enige waar we aandenken. dun is niet altijd mooi. zeker te dun niet. ondergewicht dat willen veel. waarom ik begrijp het leven niet. iedereen die de dunste wil zijn. daarvan komen er steeds meer bij 7% heeft een stoornis maar niet gelijk anorexia. cool mooi liefde krijg je niet van een eetstoornis. en dan zien je jou ouders kapot gaan van angst en verdriet. waarom wil jij dood. waarom wis je mijn mededeling. waarom is dit grof? hebben julie dan het recht op anorexia. dikke mensen hebben geen bleke huid of anorexia uiterlijk omdat je make up niks doet tijdens jou heftige ondergewicht. je kan niet groeien en genieten. slapen nee dat kan niet daarbij heb je angst. mensen zien je als zwak of verwend. omdat je je eten die geld kost weggooit. je kan veel kopen. maar niet van het verspilde geld. in de spiegel zie je een dik mens. terijl je je botten ziet. je doet ons je ouders en jezelf verdriet. je zult lelijk zijn. jij wilt graag ik therapie. zodat je er beter bij loopt. terwijl jij in een kliniek/gevangenis komt. daar mag je geen internet en iedereen komt altijd kijken. je hebt maar een bed of kast en je mag niks aleen. dan mis je je ouders en vrienden wel. iedereen die anorexia wilt kwam in het kliniek die waren dunner. dat iedereen zo is is wreed. wij gaan er kapot aan. jij zult niet lachen. maar je eet 4 botherhammen per lunch. en meer als ons door jij ondergewicht. is het mooi nee. denk er aan. de helft gaat dood. en anorexia heb je niet zomaar je voelt je dik terwijl je normaal of dun bent. je denkt altijd aan eten. je bent heel onzeker. je hebt een grote angst voor aankomen en eten. je doet altijd alles om dun te zijn. je wil ook ondergewicht. at is het. je bent steeds minder waard. en ook je leven. je bent niet stoer door anorexia nervosa. dat is bekend maar je kan ook B E D hebben dat is ook erg. dit raakt je niet. jij gaat door. of je wilt hulp. wat dan lekker tekenen en praten. terwijl je iets moet eten zoals pitza. ja hé dit raakt niemand. jij blijft anorexia hebben. Altijd ontzichtbare stoornissen zijn niks. terwijl je ook angststoornissen kan krijgen.

29 jul 2017, pas het bericht aan of doe niks


Reacties

plaats reactie
1

is dat wat jij wilt. een probleem. niks helpt. het is toch je keuze. het is ook je keuze om beter te zijn. leer dan nee zeggen ik ga naar die levensgevaarlijke sites om dit te sturen doe jij dat ook dan zien ze het in. Doe het steun ons. stop de eetmishandeling

29 jul 2017, 12:07, love kitty
2

Het levert je niet op wat je zou willen
Vaak denk je dat een paar kilootjes afvallen je gaat helpen om je gelukkiger te voelen. Je hebt grote verwachtingen voor wat het voor je leven en je geluk gaat betekenen. Toch gaat afvallen, zeker wanneer dit gepaard gaat met een eetstoornis, je niet opleveren wat jij ervan verwacht. Je hangt er teveel aan op en zult dus enkel teleurgesteld worden en opnieuw op zoek gaan naar iets wat jou wel die voldoening kan geven. Je zit vast aan regels
Als je wilt afvallen, terwijl je een gezond gewicht hebt of als je wilt afvallen op een ongezonde manier, moet je je houden aan regels. Je moet calorieën tellen, maaltijden overslaan, opletten wat je eet en wanneer. En misschien verplicht je jezelf wel te compenseren. Dit soort dingen zorgen ervoor dat je geen vrij leven kunt leiden. Het beperkt je en houdt je gevangen in gestoorde regels.Je beschadigt je lichaam
Vaak denk je dat zolang je niets voelt, er ook geen schade ontstaat aan je lichaam. Niets is minder waar. Door ongezond lijnen, crashdiëten of op extreme manieren compenseren, beschadig je je lichaam. Overmatig sporten of maaltijden overslaan lijkt je te helpen, maar het enige wat er gebeurt is dat je lichaam het zwaar krijgt. Ieder lichaam reageert daar anders op. Bij de een spelen er direct lichamelijke gevolgen, bij de ander komt dit in de loop van de tijd en bij weer een ander is het plotseling heel gevaarlijk. Afvallen is niet nodig als je lichaam op een gezond gewicht is. En afvallen op een manier die veel mensen met een eetstoornis gebruiken, is erg gevaarlijk voor lichaam en geest. Je maakt zelfacceptatie moeilijker
Wanneer je aan het afvallen bent of jezelf dit hebt voorgenomen, denk je misschien dat dit jou gaat helpen om jezelf te accepteren. Dit gaat je niet lukken als je op een extreme manier te werk gaat, het niet uit liefde voor jezelf doet of een heel laag gewicht wilt bereiken. Afvallen is geen manier om je eigenwaarde te vergroten, daarbij komt veel meer kijken. Heb je een laag zelfbeeld, denk dan niet dat afvallen de oplossing is. Zoek hulp, probeer lief te zijn voor jezelf en positief te leren denken. Je bent bijzonder en hebt heel veel mooie kanten. Daar hoef je niet mager voor te zijn.Je geeft je eetstoornis terreinAls je gaat afvallen maar ook een eetstoornis en laag zelfbeeld hebt, wint de eetstoornis terrein wanneer je kilo's kwijtraakt. Door bezig te gaan met eten, compenseren, lijnen of daardoor eetbuien, heeft je eetstoornis dus ook meer ruimte om te groeien. Bij iedere kilo die jij hoopt kwijt te raken, wint de eetstoornis ruimte in jouw leven. Dat is niet wat je wilt. Een eetstoornis is een gevaarlijke, nare ziekte. Geef die gedachtes dus geen ruimte door bezig te gaan met afvallen.Je krijgt er eetbuien door of slaat door in lijnen
Wanneer je een eetstoornis of heel laag zelfbeeld hebt, is lijnen erg risicovol. Lijnen met een eetstoornisverleden wordt dan ook zeer ernstig afgeraden.

29 jul 2017, 18:07, noah
3

wow echt?

21 aug 2017, 19:08, Eva

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.