Leeg

Is het raar dat ik me soms leeg voel, zonder dat ik weet waarom
Heb dan geen concentratie en in niks zin.
Iemand het zelfde of tips.
Ben 12

13 mei 2020, ... Anoniempje...


Reacties

plaats reactie
1

Dit komt voor mij erg dicht bij huis. Ik kan uren staren en niets doen. Ik heb dan zin in niets, ik wil niets en niets motiveert me om iets anders te gaan doen. Vaak baal ik achteraf hiervan.
Af en toe hou ik expres deze "lege" momenten, zet ik een serie aan en doe ik niets. Daarna altijd wel lekker uitgerust :)
Nou heb ik er vooral last van als ik iets moet doen. Voor mij werkt het enorm om te beginnen met iets anders. Dat lukt me vanuit mezelf niet, want ik ben leeg en voel de aandring niet om wat te doen (ik denk dan veel "ach komt wel"). Ik vraag dus wel eens aan iemand of die ff langs wilt komen om samen aan school te werken of wat leuks te doen. Dit vraag ik nog voordat ik me leeg voel, want voel ik me eenmaal leeg ga ik dit ook niet meer regelen.
Wat ook werkt is in de woonkamer aan school werken, dit is weer die sociale controle waardoor je jezelf dwingt om in ieder geval te doen alsof je wat doet. Wat uiteindelijk ook echt zal omzetten naar iets doen.
Ik leun dus best veel op andere hiervoor. Ik ben van plan om naar een psycholoog te gaan aangezien ik er veel en vaak last van heb. Zo erg dat ik dan ook niet eet of drink..

13 mei 2020, 15:05, Auriane
2

Ooh, fijn dat je het verteld. Ben ik teminste niet de enige. Helaas kan ik natuurlijk niet naar school maar ga dat dan wel proberen, TX voor de tip.
Als ik leeg ben ga ik juist eten. Niet over dreven vele hoor, maar je snapt wat ik bedoel.
Liefs

13 mei 2020, 21:05, D💞

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.