Laat mij eens iets uitleggen

Hallo iedereen,
Ik zal mijn verhaal vertellen.
Sinds halverwege vorig schooljaar heb ik een goede vriend. Dit schooljaar heeft het een grote groei gemaakt, tot het punt dat mensen denken dat we elkaar leuk vinden of zelfs wat hebben. Zelf weet ik het niet, tuurlijk vind ik hem een leuke jongen, anders was ik er niet zo goed bevriend mee. Maar of het nou op vriendschappelijk of 'verder' gebied is weet ik niet. Vriendinnen van me plagen me en zeggen recht in mijn gezicht (of juist achter mijn rug om) dat hij en ik een leuk stel zouden zijn. Of zij zeggen dat ik hem leuk vind of hij mij. Zij weten niet dat ik dat zelf moet bepalen. Op dit moment ben ik bij het punt gekomen dat ik oortjes met hem deel om muziek te luisteren, ik krijg open deuren voor mij, we zijn ALTIJD samen in principe. Mensen denken dat we een koppel zijn. Om heel eerlijk te zijn doet dat mij weinig, ik blijf gewoon met hem omgaan zoals ik met hem omga. Hoe koppelig we ook over mogen komen naar vrienden en vriendinnen en zelfs onze mentor (ik denk dat zij ook denkt dat we iets (voor elkaar) hebben) , ik zal het ermee moeten doen. Ik moet voor mezelf nagaan dat ik niet hun spel moet spelen. Dat dit mijn leven is en mijn keuzes zijn. Dat hij en ik zelf kunnen bepalen wat goed voor ons is. En ja, il lieg tegen mijn vrienden en vriendinnen. Ja, dat is moeilijk om te doen. Maar laat alsjeblieft niet een ander bepalen wat jij moet doen in je leven. Hoe moeilijk het ook is. Niet. Laten. Gebeuren.
Thanks

23 okt 2017, Cheril


Reacties

plaats reactie
1

Hee lieve Cheril, ik laat me snel door andere dingen en mensen iets kiezen wat ook niet moet. Als je het niet leuk van je vriendinnen en vrienden vind dat ze zo doen moet je dat nog duidelijker maken. En anders tegen hem zeggen of vrienden. Beste vrienden of goede vrienden hoeven niet altijd wat te hebben, maak het duidelijk. 💋

24 okt 2017, 16:10, Eva🎃

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.