kunnen jullie me advies geven?

Hallo allemaal!

Ik ben de laatste half jaar erg aan 't lijnen, Ik probeer zo min mogelijk te eten en zo veel mogelijk af te vallen. Als ik 3 maaltijden heb gegeten voel ik me schuldig en Is het een slechte dag in mijn ogen. Ook ben ik laatste periode begonnen met proberen te braken, maar dit lukt me niet. Heel soms neem ik wel is iets slechts en dat laat me twijfelen of ik miss een eetstoornis heb. ik heb een gezond bmi, maar ben ook bezig om die naar het randje te krijgen. Wat moet ik doen? hulp vragen?? ouders vertellen??? dat durf ik echt niet!!

Alvast bedankt, xx🎀

8 jun 2019, blijflieveranoniem🎀


Reacties

plaats reactie
1

Hey, ik heb het zelfde lees mijn verhaal ook effe hij heet Anorexia/boulima?. Maar ik zou ook niet weten wat je moet doen probeer te praten met vertrouwde personen of bel bvb met de kindertelefoon. Ik hoop dat het goed gaat komen met jou en dat je de juiste hulp vind xxxanoniem

8 jun 2019, 17:06, Anoniempjeeh
2

Hee lieverd, dit klinkt niet goed. Ik zie dit wel als een eetstoornis en eetgestoord. Dus ik zou als eerste hulp zoeken op een chat van de kindertelefoon of bijvoorbeeld het tegen je ouders zeggen. Ik weet dat het moeilijk is om naar je ouders te gaan, maar dan weten hun ook wat er speelt.

Zoek hulp, want een eetstoornis wil je echt niet.

Het verkort je leven, je raakt vrienden kwijt, je haalt lagere cijfers, je hebt geen energie, je word er lelijk op.

Al die modellen zijn dik gefotshopt, dunner en langer dan dat ze echt zijn. En als je zo dun bent zie je er niet zo stralend uit, en heb je wallen ect.

ZOEK HULP!!!!❤️

8 jun 2019, 19:06, Eva
3

blijflieveranoniem🎀 Dit is zeker een eetstoornis en daarvoor raad ik een behandeling aan en iedereen kan een eetstoornis hebben of je dik of dun bent en zelfs mensen met overgewicht hebben een eetstoornis.Je hebt eetstoornissen in alle vormen en maten. Ik weet niet welke vorm en maat jij hebt maar ik weet wel dat je voor deze ES hulp nodig hebt, dat kan van je ouders,vrienden,kennissen of mentor wat jij het beste en fijnste vind.MAAR ZOEK HULP zoals Anoniempjeeh en Eva zeiden.Je verdient het want zo krijg je rust in je leven.En uithongeren kan je zelf dikker maken of het afvallen slomer laten gaan doordat je in de overlevingstand gaat. En een keer iets slechts eten is ongezond maar vrij normaal en ik denk dat je angst voor ongezond eten door je ES komt. En wat je nu doet met afvallen is ongezond want, braken is alleen maar schadelijk voor gezondheid en is geen goeie afvalmethode en naar het randje van je bmi gaan is geen goed idee. Ik weet niet wat jou perfecte gewicht is maar als je nu al moeite hebt met afvallen denk ik dat je lichaam laat zien dat meer afvallen ongezond is. Mijn vraag aan jou is wil je heel je leven uithongeren? Wil je echt je gezondheid op spel zetten? Wil je hele leven een eetstoornis leiden? Hoop dat je hulp zoekt en zeg maar als je steun of advies wilt.
Sterkte

8 jun 2019, 21:06, juliatje.
4

Bedankt voor de berichtjes,

Ik ga er proberen aan te werken en een manier vinden hoe ik het ga vertellen. ik zou het namelijk zelf ook heel fijn vinden als ik weer kan genieten van eten en aan andere dingen denken dan alleen afvallen en sporten. ik ben er alleen heel erg bang voor dat als ik een nieuw voedingsschema krijg dat ik dan heel veel aankom... wat kan ik daar dan tegen doen?

Bedankt iedereen!🎀🎀

9 jun 2019, 10:06, blijflieveranoniem🎀
5

Mooi dat je er wat aan wilt doen! Ik vind het knap dat je de stap naar herstel durft te zetten niet iedereen durft dat. Proud2beme schrijft ook veel over Es herstel en dat kan je veder helpen.Ook schrijft Proud2beme over omgaan met aankomen dus misschien kunnen de blogs echt helpen? En de meeste met Es die op een gezond gewicht zijn gekomen ontdekken dat het wel meevalt misschien heb jij dat ook? Veder raad ik therapie aan om zo je Es te kunnen verminderen. Je hebt ook therapie in allerlei vormen en maten dus je kan ook de therapie kiezen die bij jou past. Ten slotte is een motivatielijstje handig om motivatie te kweken, je kan die boven je bed of op koelkast hangen bijv.
Hier nog wat inspirerende zinnen voor je
1We are only as strong as we are united, as weak as we are divided
2Het zijn onze keuzes die bepalen wie we zijn
3 Falen is onvermijdelijk. Maak het een sterkte.
Succes zeg maar als je meer advies wilt

9 jun 2019, 22:06, juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.