Klopt dit wel “weegschaal”

Hallo, ben een meisje van 16, ik ben 1,70 lang

Meestal weeg ik me zon 1a2 keer in de maand. Maar heb mezelf nou 3 maand niet gewogen omdat ik er geen tijd voor had. Maar nou dacht ik net van laat ik eens kijken of ik nog beetje op gewicht zit. Was 4 a 5 maand geleden 72 kilo, dus al licht overgewicht. Wil heel graag afvallen maar is dus niet gelukt. Vernam in due tijd ookwel dat ik wat meer last kreeg van strakke broeken en shirtjes die niet zo mooi meer passen dus nu stond ik op de weegschaal BAM !! 81,3 kilo ... wat moet ik doen ? Ik ga bijna elke dag wel naar de winkel voor een blikje energy met soms ships of chocola.
Ben wel al begonnen met meer brood eten zoals croissantjes eerrggg lekker.

Ik heb laatste maanden alleen maar laarsjes met rits aan gehad deed net sneakers aan, mn buik zit licht in de weg met veterstrikken.

En mn vriendje en mn moeder zeiden steeds al van je moet eens ophouden met de heledag door winegums te eten, je buik begint al dikker te worden. Maar ik geloofde hun niet, vond mezelf helemaal niet zo heel dik en nou wil ik graag afvallen maar ben veel te gek op eten.

Wat zouden julli doen ?
Afvallen of niet ?

Xx

18 feb 2018, Xx


Reacties

plaats reactie
1

Ik zou afvallen want wat je nu doet is niet gezond hier wat tips om gewicht te verliezen.
tip 1 Drink elke dag genoeg water het verschilt per persoon aan hoeveel glazen je genoeg hebt maar er word aanbevolen 6 glazen water per dag te drinken.
tip 2 Maak een planning om gewicht te verliezen.
tip 3 Doe alles op je eigen tempo en doe het rustig aan.
tip 4 Eet ook genoeg uit de schijf van vijf elke dag.
tip 5 Drink ook soms een glas groene thee dat helpt bij afvallen.
tip 6 Beloon jezelf soms met iets als je een beetje gewicht bent hebt verloren bijvoorbeeld een keer een leuke cursus volgen.
tip 7 vraag hulp aan een huisarts over gewicht verliezen.
tip 8 vraag of vrienden en familie je willen steunen dan verlies je ook sneller gewicht.
tip 9 Plan je maaltijden ook en tussendoortjes en wacht altijd 2-3 uur voordat je iets weer eet.
tip 10 eet erg langzaam dus bij elke hap net zo lang kauwen tot het niet meer kan ,het hielp bij mij ook.
tip 11 Beweeg ook elke dag een uur al is het wandelen.
tip 12 Neem de trap in plaats van de lift.
tip 13 Probeer ook als je een uur hebt gezeten ff te rekken en dan weer te gaan zitten.
tip 14 Kijk ook wat er in een product zit dus als er veel E nummers ,kleurstoffen en dat soort troep inzit probeer dan het niet te eten en kies wat anders dat helpt ook om snoep verleidingen te weerstaan soms wat daar zit veel troep in.
tip 15 Drink ook alleen water of thee want energiedrank is echt slecht voor je en daar verpest je alleen jezelf mee.
tip 16 trap niet in die trucjes zoals 30% procent minder suiker of laag in kcal want dat betekend niet dat het een gezond product is.
Zeg maar als je nog meer tips wilt.

19 feb 2018, 08:02, juliatje.
2

Gewoon doen waar je zelf het fijnste bij voelt. Afvallen kan altijd nog!

19 feb 2018, 14:02, D.
3

broeerrrr ik wil niet lullig doen hoor maar check je eetpatroon.
ga stoppen met al dat suiker: weg energiedrank, weg snoep, weg croissant, ALLES WEG!

ga meer bewegen, elke dag minimaal een uur.

eet gezond: veel verse groentes, 2 x fruit, brood.

drink water: Laat al die frisdrank achter je en probeer 1,5 liter water per dag te drinken.

19 feb 2018, 15:02, meisje2003
4

Ik denk dat het voor jou het beste is om vaste eetmomenten te creeeren. Dan voorkom je dat je de hele dag door dus een beetje aan het snacken bent en veel meer eet!

Probeer dit eens te doen; ontbijt, snack, lunch, snack, avondeten, snack. Tussen de verschillende maaltijden laat je ongeveer 2,5 uur.

Dan hoef je dus niet al perse minder lekkere dingen te gaan eten alleen je blijft ook niet snacken!

En nog een tip! Probeer dingen al in porties te eten. Dus doe chips in een bakje, doe snoepjes ook in een bakje. Zo voorkom je dat je de hele zak leeg eet.

En als je hier een beetje aan gewend bent kan je ook je snacks gezonder gaan maken etc.

succes!

22 feb 2018, 16:02, Papillon

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.