Kilos vliegen eraan

Hallo

Ik ben een meisje van 20 jaar ik ben 1,72 cm en weeg 84 kilo, ik weet dat ik te zwaar ben. Maar wat vinden jullie moet ik wat afvallen of is het een prima gewicht.

Ik heb er zelf niet heel veel problemen mee, vind een buikje en wat vetjes wel sexy, maar wat vind de buitenwereld ervan, wil niet als een dikkerd gezien worden.

Ik heb broekmaat ongv 42/44 en shirtmaat ongv M/L

Verneem wel dat ik laatste tijd veel snoep en dat de kilos wel erg snel er bij komen.

Laat me weten wat jullie vinden
Gr beetje onzeker

19 nov 2019, Beetje onzeker


Reacties

plaats reactie
1

Hey @beetje onzeker, goed dat je dit hier deelt. Ik denk dat je vraag in 2 dingen uiteenvalt. Het eerste is gezondheid, het tweede uiterlijk. Wat gezondheid betreft neemt het risico op ziektes op latere leeftijd toe als je zwaarder wordt. Hoe zwaarder, hoe groter die risico’s. Het gaat om risico’s en niet om een zekerheid dus. Als indicatie om te bepalen hoe gezond je gewicht is wordt de BMI gebruikt. Die zegt iets over de verhouding lengte/gewicht. Bij jou zit die nu rond de 28. Het voedingscentrum geeft aan dat je een gezond gewicht hebt als die waarde ergens tussen de 18 en 25 ligt. Tussen de 25 en 30 ben je te zwaar, maar zijn de risico’s gering. Boven de 30 worden de risico’s op lichamelijke problemen groter. Qua gezondheid denk ik dus dat je niet helemaal een prima gewicht hebt, maar als jij je er prima bij voelt is het nog niet noodzakelijk om af te vallen.
Je geeft wel aan dat je de laatste tijd veel snoept en wat sneller aankomt. Enig idee hoe dat komt? Wat eet/drink je nu op een beetje doorsnee dag? En wat doe je qua beweging?
Qua uiterlijk hoef je je geen zorgen te maken denk ik. Er zijn mensen genoeg die dat mooi vinden. Natuurlijk, er zijn mensen die per se willen dat je aan het perfecte schoonheidsideaal voldoet, maar er zijn ook veel mensen die dat niet belangrijk vinden. Je bent niet extreem dik en je wijkt in dat opzicht niet af van veel anderen, dus zolang jij uitstraalt dat je met je figuur geen problemen hebt, zullen de meeste anderen zich daar niet aan storen. Ikzelf vind het bijvoorbeeld juist heel aantrekkelijk, zo’n buikje en wat vetjes, helemaal als iemand uitstraalt daar geen problemen mee te hebben en gewoon nog te kunnen genieten van lekker eten en zo, maar da’s persoonlijk natuurlijk.

19 nov 2019, 08:11, B
2

Heey! Persoonlijk vind ik het erg mooi, maar je moet doen waar je jezelf het beste bij voelt. Ik val iig op wat meer vetjes enzo.

19 nov 2019, 08:11, J
3

Wat eet je nu zo op een dag? En enig idee waardoor het komt dat je meer snoept? Ik vind wat voller zelf erg mooi (buikje, vetrolletjes et cetera top!) en daar ben ik echt niet de enige in volgens mij, dus ik zou zeggen niet te veel aan veranderen zolang je je er goed bij voelt en het, voor gezondheid, niet te extreem wordt.

19 nov 2019, 20:11, mr
4

Is echt niet echt, veel mannen houden wel van wat vetjes.

19 nov 2019, 21:11, No worries
5

Beetje onzeker, ik wil je niet rotter in je vel laten voelen maar ja je gewicht is niet gezond en hoewel mensen hierboven vrij mild over de gevolgen zijn is het echt een dingetje om te verbeteren voor je gezondheid, maar stress,slaap,aandoeningen,depressie,eetstoornissen,genen en tumoren verhogen de kans op overgewicht.
Maar ik geef je hier nog wat dieetips:
1 Doe afvallen onder begeleiding van omgeving.
2 Drink 1.5 liter water per dag.
3 Word veganist of vegetariër(eet wel gezond) dat kan je gezondheid ook verbeteren.
4 Sport elke dag een uur(bouw het op)
5 Ga nu niet denken: Oh ik mag dat en dit niet eten, want dat gaat echt niet helpen met afvallen.
6 Maak een lijst met dingen die je wel mag eten met afvallen.
7 Hou de moed erin, ook al zit het je tegen.
8 Eet elke week peulvruchten, die zijn lekker ook als tussendoortje.
9 Eet soms een avocado ,die zijn erg gezond.
10 Maak je eten pittig, dat helpt bij afvallen.
11Drink elke dag groene thee, zelf stimuleert dat vetverbranding.
12 Eet elke dag genoeg producten met gezonde vetten zoals olijfolie en zonnebloemolie.
13 Eet soms bonen dat vult goed.
14 Eet maximaal maar 6 keer op een dag.
15 Door te diëten of voedingsmiddelen te verbannen, bouwt de spanning bij deze producten enorm op dus probeer niks helemaal te verbannen als het niet werkt: moderation is key.
16 Maak je eigen saus dan kan je het ook gezonder maken.

20 nov 2019, 14:11, juliatje.
6

Ik denk dat daar vrij mild over wordt gedaan omdat het niet om extreem overgewicht gaat. Zoals ik zelf al schreef is het qua gezondheid wel iets om een beetje in de gaten te houden als je nog veel verder zou aankomen, vandaar dat ik al vroeg waar bijvoorbeeld die toenemende snoepbehoefte vandaan zou kunnen komen. Maar hier allerlei angstaanjagende oorzaken van gewichtstoename noemen, die natuurlijk allemaal theoretisch wel een rol kunnen spelen, en vervolgens (vast goedbedoelde) dieettips geven zonder de oorzaken te kennen staat ook nogal haaks op elkaar. Ik zou daar zeker niet meteen iets mee doen, @beetje onzeker. De vraag voor jezelf moet denk ik zijn, waar komt het aankomen vandaan (vandaar mijn vraag wat je zo al eet/drinkt op een dag), heb je er last van en vervolgens of je er iets aan wilt doen, vanwege je gezondheid en/of uiterlijk. Die afweging moet je zelf maken. Hopelijk helpen de reacties hier je een beetje. Over je uiterlijk zou ik me als ik jou was zeker geen zorgen maken. Lukraak die dieettips opvolgen zou ik ook niet doen. Kijk eerst vooral naar wat je zelf wil en wat je eventueel gemakkelijk zou kunnen aanpassen aan je eet/beweegpatroon, als je de behoefte voelt nu iets te veranderen. Wees altijd en vooral sowieso trots op jezelf. Dat is het meest belangrijke voor je gezondheid.

20 nov 2019, 15:11, B
7

Het verschilt per persoon wat voor invloed overgewicht heeft maar overgewicht is zeker schadelijk en al is het maar die paar kilo's eraf het heeft toch effect en al heb je het doel niet om af te vallen maar om gezonder te eten dan is dat wel beter dan hangen op een ongezond gewicht en levenswijze. En zelf vraagt ze advies dus daarom geef ik het en als ze zegt: ik vind het prima dan ga ik me tijd niet aan meer berichten steken. Ik geef ook aan in me bericht dat overgewicht ook meerdere oorzaken heeft en misschien herkent zij zich erin en dit forum bestaat nog niet lang dus misschien gaat ze nog uitleggen waarom die 'behoefte' er is en zelf raad ik niet voor niks aan om begeleiding te zoeken.

20 nov 2019, 17:11, juliatje.
8

Thanks voor je reactie, Juliatje. Ik denk zelf dat het beter is in zo’n topic om eerst meer informatie van de vraagsteller te hebben voordat je een lading ongetwijfeld goedbedoelde tips geeft. Maar da’s mijn mening. Tip 3 kun je sowieso beter weglaten denk ik. Er zijn allerlei redenen aan te voeren om vegetariër of veganist te worden, maar dat lijkt me in zijn algemeenheid (ik bedoel dus niet in specifieke gevallen) geen goede afvaltip. Er zitten namelijk ook bewezen nadelen aan die leefstijl en je valt er niet per definitie van af. Dat gezegd hebbende hoop ik dat TS nog durft te reageren, want ik ben heel erg benieuwd naar haar verdere verhaal. Amen!

20 nov 2019, 18:11, B
9

Heey meid,
Ik snap je helemaal. Ik had een eetstoornis gehad en kwam weer op normaal gewicht, maar toen ik dat had bereikt kwam ik steeds meer en meer aan (jojo-effect) . Dit kwam omdat mijn lichaam nog steeds in spaarstand zat. Dit heb je ook als je echt een streng dieet gaat doen. Eerst val je af, dan denk je yes ik heb bereikt wat ik wilde en ga je weet gewoon gezond (genoeg maar niet te veel) eten je komt weer aan, maar door dit jojo-effect eindig je niet of je oude gewicht, maar erboven. Bij mij werd dit wel weer normaal, maar dat jojo effect willen we niet. Ik raad je aan om jezelf te accepteren, dat maakt het leven zoveel makkelijker. Maar ik snap dat je ook onzeker bent. Als je graag af wil vallen zou ik dat op een gezonde manier doen. Ga bvb eens naar een dietiste die kan jou vertellen hoe je gezond kan eten en wanneer je ongeveer hoeveel mag eten. Niet jezelf allemaal regels op gaan leggen maar kijk er met een professioneel iemand naar. Ook is sporten goed, bouw het wel goed op. Wandelen alleen al schijnt gezonder te zijn dan hardlopen dus je hoeft niet eens per se hele lastige dingen te doen. (Ik kan bvb niet alle sporten doen wegens gewrichten)
Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen.
Afvallen doe je dus niet door niet/te weinig te eten, maar door gezond te kiezen wat je eet en jezelf af en toe wel iets lekkers/ongezonds te gunnen met mate. Btw vegetariër worden is geen probleem maar verdiep je er wel in want op voorwaarden is het niet schadelijk voor je gezondheid en als je het voor het milieu wil doen moet je geen soja eten als vervanger want daar worden bossen voor platgebrand.

Xxxx

20 nov 2019, 22:11, Hopeicanhelpyou
10

@beetje onzeker! Een buikje en wat vetjes zijn juist mooi en sexy, dus maak je daar maar niet te druk om. Iedereen heeft wel dingen waar die onzeker over is. Is het niet je gewicht dan wel iets anders, waarmee ik maar wil zeggen dat als je zou afvallen, je niet alleen dat sexy buikje en die vetjes kwijt bent. Maar je waarschijnlijk onzeker blijft of wordt maar dan weer door iets anders. Wees dus trots op dat wat je eigenlijk al mooi vindt en leef gewoon lekker zoals je het zelf fijn vindt. Dat scheelt echt een hoop zorgen en ook frustrerend gejojo met gewicht en zo.

21 nov 2019, 09:11, Bas
11

Beste B uit bepaalde onderzoeken komt naar voren dat een veganistisch eetpatroon of vegetarisch eetpatroon gezonder kan zijn maar dan moet je wel gezond en niet te eenzijdig eten, het verkleint ook bepaalde ziektes dus daarom raad ik het aan ik zij ook dat je dan gezond moet eten. En ieder lichaam is anders maar misschien voelt ze zich beter in haar vel erdoor? En Bas iedereen is sexy met zen lichaam of je nou klein, dik of dun bent en zelf kan je ook vetjes hebben als je een gezond gewicht hebt(veel mensen schamen hiervoor helaas) En onzekerheid is normaal maar uit onderzoek blijkt juist dat mensen met overgewicht eerder onzeker zijn en minder in vel zitten dat is ook een van de redenen dat ik een gezond gewicht aanbeveel. Je kan prima doen wat je fijn vind maar je moet je gezondheid niet verwaarlozen met een ongezonde levenswijze.

21 nov 2019, 19:11, juliatje.
12

@Beetje onzeker hoe gaat het met je? Heb je iets aan de reacties hier gehad?

26 nov 2019, 20:11, B
13

@Beetje onzeker, een buikje en vetjes zijn sexy! Ik zou lekker doen wat je wilt, je hebt geen ernstig overgewicht dus zal je levenskwaliteit niet beïnvloed worden. Er zouden zelfs nog een paar kilootjes bij kunnen als je je er goed bij voelt. Zorg wel natuurlijk dat je voldoende beweegt 😁

27 nov 2019, 15:11, FA
14

FA dat is onzin wat je zegt nog steeds heeft ze overgewicht al is het maar die paar kilo toch valt ze in de categorie overgewicht dus heeft ze meer kans op ziektes.

27 nov 2019, 18:11, juliatje.
15

Hallo,
Ben ik weer, ik ontbijt zowel nooit omdat ik niks binnenkrijg, maar daarin tegen tegen 12 uur eet ik zo 5 broodjes op en tegen een uur of 3 ben ik vaak vrij dus voordat ik naar huis ga nog even langs de winkel ff een zak snoepjes ophalen, nou tegen de tijd dat ik thuis ben is die wel op, en eet ongv 3x in de week funkfood, en rest van de week wel gwn aardappels enzo en dan savonds tegen 7 uur ff weer een twixje of 2 en dan met de koffie een koekje en dan tegen 10 uur heb ik super veel honger dus komt de zak ships al snel weer op tafel.
En dit is voornamelijk gekomen sinds het niet meer zulk warm weer is eigenlijk. Had paar dagen geleden een shirtje aan dat best wel strak zat, kreeg wel wat commentaar van mn moeder van dat ik wel zichtbaar wat dikker werd en dat vergeleken met de zomer dingen echt te strak begonnen te zitten enzo, maar heb ik genegeerd, denk dat ik indd blij mort zijn zoals ik ben. Ben nirt heel gezond bezig, eb probeer er wat aan te doen maargoed, ben jullie dankbaar voor de reacties kan het waarderen!

Gr beetje onzeker

27 nov 2019, 23:11, Beetje onzeker
16

Je haalt je energie alleen maar uit slechte koolhydraten. Slechte koolhydraten hebben twee vervelende eigenschappen: ze geven al hun energie direct pijlsnel af aan je bloed. Hierdoor heb je heel even mega veel energie, maar daarna een mega energiedip, waardoor je op zoek gaat naar nieuwe (slechte) energie.

De tweede vervelende eigenschap van slechte koolhydraten is dat het allerlei regelstoffen (hormonen) in je lichaam ontregeld, waardoor er (veel) meer vetopslag plaatsvindt dan anders en waardoor bijv. ook je natuurlijke honger vs verzadigingsmechanisme in je lichaam ontregeld raakt.

Door deze twee vervelende eigenschappen komt de drang om uit school een zak snoep, na het eten een twix en in de avond chips naar binnen te moeten werken, ook wanneer je je hiertegen probeert te verzetten.

De oplossing is: veel minder slechte koolhydraten eten! Slechte koolhydraten zijn niet alleen toegevoegde suikers, zoals veel mensen denken. Maar ook: gewone aardappel, witte rijst, bloem (witte pasta en het meeste brood uit de supermarkt dus) en bijv. maïs. Zodoende is het heel verstandig om bij je eerste hoofdmaaltijd van je dag (bij jou dus niet je ontbijt, maar je middageten) geen grote koolhydraatbron te eten. Je kan ook prima ontbijten en/of lunchen zonder brood! Met een boerenommelet met avocado, een salade met vette vis of bijv. een groene smoothie met lijnzaad erdoor, kan je ook prima ontbijten of lunchen!

Door je inname van slechte koolhydraten grotendeels weg te laten en voor een klein deel te vervangen voor goede koolhydraten (quinoa, amarant, boekweit, zoete aardappel, volkorenbrood, etc.), zal je merken dat je veel minder drang hebt om ongezonde dingen naar binnen te moeten werken. Dit zal verdere gewichtstoename waarschijnlijk tegengaan en kan zeker ook helpen als je wat gewicht kwijt wil raken.

Succes!

28 nov 2019, 02:11, Timo
17

Hey @Beetje onzeker leuk en goed dat je weer reageert. Wat goed zeg dat je die opmerkingen van je moeder hebt genegeerd. Het is wel eigen aan moeders vrees ik dat ze vrij snel opmerkingen maken. Ik weet wel haast zeker dat het je goed staat. Probeer inderdaad trots te zijn op wie je bent en straal dat ook gewoon uit. Supergezond ben je niet bezig nee. Maar het is ook maar welke waarde je daaraan hecht natuurlijk. Misschien zou het je wat helpen om te proberen nog iets regelmatiger te eten en wel met iets ont bijtachtigs te beginnen. Wat fruit of yoghurt of zo. Misschien wordt de behoefte aan tussendoortjes dan minder. Ik zou in die tussendoortjes als ik jou was met de decembermaand voor de deur niet al te enthousiast gaan snijden trouwens, want dat wordt door alle feestdagen in december waarschijnlijk toch alleen maar een tegenvaller dan.
Je eet zo’n 3 keer in de week junkfood? Wat voor dingen eet je dan en weet je ook waarom je dat doet? Sport/beweeg je verder ook? Ik ben erg benieuwd.

28 nov 2019, 07:11, B
18

Heeyyy,
Op zich als je wilt afvallen is dat niet onze zaak, jij beslist over jezelf! Hier wat tips:
1.ga * NIET meer eten blijf alles eten maar eet dan kleinere hoeveelheden.
2. Ga sporten kies een sport die je LEUK VIND
😘succes

* Dit bericht is aangepast door de moderator

28 nov 2019, 15:11, Helpfull
19

@B

Nou ik eet 2x in de week sws wel patat met 2 snacks en dan ook nog wel es of shoarma of pizza of dat soorr dingen

Ik betrap me dr op dat ik ongv 6 blikjes energy in de week drink en verder wel gwn melk limonado soms en in de avond cola.

Ik beweeg eigenlijk weinig, heb nou een auto dus de fiets komt de schuur niet meer uit, heb het druk met alles dus sporten zit er niet in en de vrije tijd die ik heb heb ik geen zin om te besteden aan sporten, ja ben best lui geworden.

Gr beetje onzeker

29 nov 2019, 00:11, Beetje onzeker
20

@Beetje onzeker thnx weer voor je reactie. Zoals je leefstijl nu is vind ik persoonlijk super aantrekkelijk. Je zei zelf al dat het niet supergezond is, maar het is je eigen lichaam en als jij je er zo goed bij voelt… moet je dat gewoon zo laten. Ik zou er iig geen moeite mee hebben, ook niet met dat luie. De kans is denk ik wel vrij groot dat je op deze manier nog wel wat verder aankomt. Ik hoop dat je je dat realiseert. Ik zou daar, net als veel anderen denk ik, geen problemen mee hebben, maar goed. Gelukkig heb je wel door wat je op een dag zo’n beetje eet en drinkt en kun je daaraan, net als aan het bewegen, wel sleutelen als je het wilt tegengaan. Bijvoorbeeld geen/minder cola/energy drinken, niet 2 maar 1 snack nemen bij de patat of het überhaupt minderen, niet die zak snoep als je om3 uur vrij bent maar wat fruit, dat soort dingen. Qua beweging: hoe gaat het met je conditie? Ik kan me voorstellen dat die zo wel hard achteruit gaat. Ook daarbij geldt, doe wat je zelf fijn vindt. Maar met kleine dingetjes kun je natuurlijk al aan meer beweging komen. Pak de fiets als je een boodschap gaat doen, neem op school/werk de trap in plaats van de lift en ga gewoon een paar keer in de week een half uurtje lopen of fietsen of zwemmen of zo. Het kan best laagdrempelig. Maar, dat werkt alleen als je het leuk vindt of gemotiveerd bent.
Hoe is het deze week trouwens met het eten, bewegen en je gewicht/figuur gegaan?

29 nov 2019, 07:11, B
21

B vind dat je gezondheid op 1 moet staan en al vind jij of beetje onzeker het aantrekkelijk het is verre weg van gezond en beetje onzeker ik kan je dieetadvies geven en het is ook aan te raden je omgeving om hulp te vragen want ik gun jou de bijwerkingen van overgewicht niet en ja lichtovergewicht is slecht voor de gezondheid(blijkbaar is dat nog niet ff duidelijk Bij sommige hier) En Beetje onzeker mijn advies is om zo min mogelijk bewerkt te eten en heel mensen zeggen dat ze geen tijd hebben voor sporten maar vaak moet je gewoon tijd maken en gezond eten,genoeg slaap,weinig stress en sporten moet je gewoon rustig opbouwen sommige mensen doen zelf jaren over afvallen. Veder kan het helpen om goed op je eten te kouwen en een motivatielijst te hangen op de koelkast het kan ook helpen om een lijst te maken met dingen die je wel mag eten. En bij afvallen kan je altijd een keer in de week wat soepeler zijn met eten en bij sporten moet je gewoon een leuke sport zoeken van hardlopen tot judo of tennis tot handbal alles kan! En bij weinig geld kan je soms ook gebruik maken van ooievaartspas of soms heb je buurthuizen waar je gratis sportlessen kan volgen. Maar succes!

29 nov 2019, 14:11, Juliatje.
22

Juliatje, houdt alsjeblieft op met steeds jouw opvatting doordrammen en het laatste woord willen hebben. Je hebt goedbedoelde tips gegeven. Laat het daar gewoon bij als daar geen vragen over komen. Het is aan iedereen zelf om te bepalen wat die als prioriteiten heeft in zijn/haar leven. Dat die van jou anders zijn dan die van sommige anderen is prima en misschien heel verstandig, maar leg het anderen niet op deze manier op alsjeblieft. Zelf vind ik de leefstijl van TS heel aantrekkelijk. TS weet zelf ook dat het best gezonder kan en dit topic maakt haar vast bewuster mbt eten enzo. TS, doe vooral waar jij je goed bij voelt. En weet dat je zeker niet minder mooi of zo bent op de manier zoals jij bent.

29 nov 2019, 21:11, mr
23

Het vergoelijken en zelfs verheerlijken van overgewicht leidt tot normvervaging en normverschuiving. Een kwalijke trend als je het mij vraagt, want hiermee gaan we Amerika achterna: daar heeft iemand die (net aan) een XL-T-shirt aankan "een normaal postuur", terwijl diegene in werkelijkheid flink overgewicht heeft, met alle gezondheidsschade op de langere termijn van dien. In Amerika groeit nu een hele generatie op waarvan de levensverwachting voor het eerst in de geschiedenis korter is dan van diens voorouders, ingegeven door (extreem) slechte voeding- en leefstijlpatronen. Hier moeten we in Europa niet ook naar toegaan, naar mijn mening!

Zodoende vind ik de reactie van Juliatje wel relevant: ook een beetje overgewicht is niet normaal of ‘niet zo erg’ of zelfs goed. Overgewicht, ook wanneer het een beetje is, is een verhoogde risicoindicator op het krijgen van o.a. hart- en vaatziekten, een van de meest voorkomende soorten ziekten in Nederland en hard op weg om doodsoorzaak nummer één te worden. Om nog maar over diabetes type 2 te zwijgen.

Juliatje is dus geen ‘opvatting aan het doordrammen’ maar een norm aan het bewaken. Een norm die door meer en meer mensen wordt opgerekt, zeker ook door veel ouders: ‘Ach, mijn kind is niet echt te dik’, ‘Het is puppyvet gaat er vanzelf wel af’, ‘Wat steviger is niet zo erg’. Een kwalijke zaak, wat mij betreft.

30 nov 2019, 00:11, Timo
24

@B

Nou deze week heb ik tot nu toe patat en pizza gehad en ben nog een x savonds mac geweest, en heb een leuke jongen ontmoet die t wel lekker vind wat meer houvast. Dus heb nou wel een setje gekregen dat ik niet super veel moet afvallen.

En mijn conditie is laatste 2 jaar flink verslechterd, als ik 2x naar boven en beneden de trap loop ben ik al buitenadem.

En heb ff wat kleding gepast wat deze zomer wel de laatste x was dat ij t droeg omdat t al wat strak zat, nou ben geconfronteerd dat t nou echt nergens meer naar zit echt veeelte strak en te klein is (als ik t teminste nog dicht krijg)

Denk dat ik nu die jongen heb leren dat ik echt nog wel wat aankom maar probeer beetje op te letten. Begin ook aardige striae op mn heupen en aan de zeikant van mn buik te krijgen....

Gr beetje onzeker

30 nov 2019, 00:11, Beetje onzeker
25

Ben het eens met Timo en vind eigenlijk dat er gewoon te makkelijk over overgewicht word gedacht kinderen met overgewicht hebben een aanzienlijk risico op psychische en lichamelijke ziekte en worden vaak volwassenen met overgewicht. Dus het is zeker slecht. Beste mr het is geen doordrammen wat ik doe en ik leg niemand dingen op maar informeer mensen over de keuzes die ze maken en tussen mensen opleggen en informeren zit wel een verschil. Wat jij mooi vind aan anderen is aan jou maar ga niet mensen de hemel in prezen als ze ongezond leven ook is ongezond gedrag aanmoedigen tegen de regels hier. En ik geef beetje onzeker ook eet tips dus ze heeft zeker wat aan mij. Iedereen heeft wel wat moois maar schoonheid is niet alles en daarom is een gezond gewicht belangrijk. En beetje onzeker leuk dat je een jongen hebt gevonden maar wat je beschrijft wijst al op dat je gezondheid niet goed gaat en mogelijk in gevaar kan komen als je zo door gaat hoe je nu leeft en ik heb het allerbeste met je voor maar probeer gewoon gezond te leven? Want wil je conditie? Langere levensverwachting? Maar een tip voor gezonder leven is om je zoutinname te beperken door geen zout aan je eten toe te voegen. Maar ga naar een arts is mijn advies ook.

30 nov 2019, 08:11, juliatje.
26

@Beetje onzeker wat ontzettend fijn dat je een jongen hebt ontmoet die geen moeite heeft met je figuur. Ik ben jaloers op hem! Hopelijk maakt dat je minder onzeker. Zoals al eerder gezegd: doe vooral waar jij je goed bij voelt. Maar ik raad je wel aan om niet voor die jongen dingen anders te gaan doen. Niet voor hem extra gaan aankomen of juist afvallen. Die jongen moet gaan voor jou en je figuur, niet voor je figuur en jou, als je begrijpt wat ik bedoel.
Die kleding is wel een indicatie ws dat je sinds de zomer aardig wat bent aangekomen. Hoe komt het denk je dat je dan deze week al wel weer een keer patat met snacks en een keer pizza hebt gehad en, waarschijnlijk later op de avond(?) ook al een keer mac hebt gedaan, naast ongetwijfeld ook nog die andere dingen als chips enz die je al beschreef? Komt er in het weekend ook nog junkfood bij denk je? Kan me voorstellen dat je die dingen in het weekend ook regelmatig eet? Wat vind je zelf van je conditie zoals die nu is?
Het is iig belangrijk voor jezelf denk ik dat je weet waarom je doet wat je doet.

30 nov 2019, 10:11, B
27

@Beetje onzeker hoe is het deze week gegaan met eten/bewegen, nu je die jongen hebt ontmoet en zo?

6 dec 2019, 15:12, mr
28

Heey @beetje onzeker wat fijn dat je een jongen hebt leren kennen die je ook met je paar extra kilos hartstikke mooi vindt. Hoop dat dat je onzekerheid beetje wegneemt. Hoe gaat het nu en de laatste tijd met jou en met het eten en je gewicht enz?

17 dec 2019, 20:12, Bas
29

@beetje onzeker geen idee of je nog meeleest, maar als dat zo is, laat dan nog is horen hoe het nu gaat. ruim 2 maanden na je laatste bericht. Is je gewicht al stabieler, of vliegen de kilos er nog steeds aan?

7 feb 2020, 21:02, J

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.