Kenmerken anorexia

Hee, iemand die ik ken heeft denk ik anorexia.. Wat zijn een paar kenmerken? Kunnen jullie die sturen?

Klopt het van dat je hamsterwangen kan krijgen?
En diegene heeft ook wel gescheurde mondhoeken geloof ik..
Gele tanden moet ik nog op letten maar weten jullie nog wat? Misschien gedrag of in ieder geval heb ik wat aan gezicht bv

8 aug 2016, Tralalala


Reacties

plaats reactie
1

Kenmerken van anorexia is

-dun zijn net als een skelet

-hamsterwangen :)

-gele tanden

-haar uitval

-je dik voelen terwijl je heeeeeel erg dun bent

-bang zijn om dik teworden

-mensen die teveel uithongeren

-(voor meiden) niet (meer) ongesteld worden

-je huidskleur word heel erg wit

-tanden uitval kan soms

8 aug 2016, 16:08, gezonde meid
2

-Snel moe,weinig energie hebben
-Het altijd koud hebben zelfs met warm weer
-Veel gaatjes bij overgeven,slecht gebit
-Vaak duizelig
-Snel geïrriteerd zijn
-dingen niet durven te eten en vermijden zoals waar veel calorieën,vet en suiker inzit
-Pijn bij zitten ,liggen en als je iets stoot erge pijn omdat er geen vet zit
-Sommige vallen flauw
-Extreem sporten,bewegingsdrang
-Onzeker zijn over je lichaam en jezelf

18 aug 2016, 19:08, lovatic19
3

Ik ken die kenmerken heel
erg heb ik kans dat anorexia heb??

Groetjes

18 aug 2016, 20:08, Anoniempjee
4

Die kans is we wel anoniempjee
Ik zou we met iemand over praten!

Owja en kenmerken van anorexia:
- je hoeft niet perse heel dun te zijn, er zijn genoeg mensen met anorexia die een gezond gewicht hebben

-bewegingsdrang

-eten weggooien of heel gezond willen eten (met weinig vet/koolhydraten/kcal

-onzeker over lichaam

-veel op het lichaam van anderen letten

18 okt 2016, 10:10, Unicornn
5

Hoi ik weet daat je geen anorexia hebt niemand wist je dat 1 op de 300 het heeft maar nu de tips:
- vaak erover praten
-vaak naar hun lijf kijken
-later of minder eten
-ietsje dunner steeds
-in hun ogen draaien
-en soms ook zeggen dat ze buikpijn hebben
door deze tips te lezen hoef je en je herkent iets heb j
e nog geen anorexia het komt niet eens heel vaak voor.

18 apr 2017, 19:04, tamaraaaa
6

Iets dat ik echt uit de wereld wil helpen is: mensen die dun zijn als een skelet hebben anorexia. Dit is niet waar. Het is een gevolg van anorexia en geen kenmerk.
Er bestaan mensen in de wereld, die heel dun lijken maar dat betekent niet dat ze anorexia hebben, ze zijn zo geboren, of hebben een andere afwijking. Mensen die wat dikker zijn kunnen ook anorexia hebben. Anorexia houdt in: op een extreme niet gezonde manier afvallen dmv niet tot weinig eten, en te veel sporten.
Kenmerken zijn ook heel verschillend per persoon en is moeilijk te weten of dat ook zo geldt voor je vriendin.
Het beste is gewoon om met haar te praten, je hoeft niet meteen te zeggen: Heb je anorexia? Maar, je kan gewoon beginnen over gewicht en afvallen. Aan haar reactie kan je aal heel veel dingen afleiden. Reageert ze fel, positief, of juist heel anders? Als je daar iets kenmerkends aan ziet kan je het beste naar een ouder of helpende gaan, iemand die anorexia heeft zal het nooit echt toegeven, ze vermijden het liever

19 apr 2017, 21:04, Oxygenthief
7

Oxygenthief Ja dat vind ik een goeie maar als je te veel sport kan het ook gewoon voor de lol zijn als je huilt voor je eten is het erg en als je er de hele dag aan denkt als je jezelf echt te dik vind maar julie hebben het niet hoor als je dik bent heb je zeker geen anorexia omdat je dan exstreem afvat maar het niethebt bovendien het is heel anders dan anorexia nervosa en nog iets je kan
broodmager zijn maar dan hep je nog geen anorexia je kan er ook mee geboren zijn

20 apr 2017, 18:04, tamaraaaa
8

5.000 mensen en kinderen hebben het in dit land

4 mei 2017, 19:05, .
9

Oke nou heel weinig hebben het. Dus zeg nou niet dat jij het hebt. En de meeste zijn 15 tussen 19.
- Schuldig
- Onzkerheid

7 sep 2017, 17:09, .
10

De gevolgen zijn ook belangrijk:
- Droge huid.
- Jeuk.
- Depressie.
- Niet ongesteld meer. Geen kinderen krijgen dus.
- Haaruitval.
- Gele tanden.
- Eenzaamheid.
- Verdriet.
- Angsten.
- Bot-problemen.
- Nier en hart problemen.
- Hartstilstand.
- Coma.
- Duizeligheid.
- Concentreer problemen.
- Slaapstoornissen.
- Uitdroging.
- Gezichtsbeharing.
- Blauw onder je oog/wallen.
- Heel veel pijn, daardoor kan je soms niet lopen.
- Een bril door je slechte ogen.
- Geen energie.
- Het altijd koud hebben.
- Ruzie.
En je verspild ook nog je afval-tijd. Waarom zou je dan een ziekte willen. Als kanker zo erg is, denk dan ook hoe enorm ongezond anorexia is. Het is de kwart 12% tot 21% de dood. Maar je ouders gaan echt huilen. Hun worden radeloos. En deze gevolgen gebeuren bij erg ondergewicht. Sommige kunnen er niks aan doen. Het echte schoonheid is geen anorexia. Echt een goed mens durft te leven en te eten. Met niks eten bereik je echt niks. Alleen de dood, pas dus op.

8 sep 2017, 13:09, Eva🌷
11

ik denk dat ik anarecia heb want de meeste dingen die jullie op noemen heb ik

8 sep 2017, 18:09, kevin te dik
12

Hee lieve Kevin, ben jij een jongen? Nou ik weet het niet, je weet denk ik wel dat bijna niemand anorexia heeft. Wel jammer dat je dat denkt. Helaas begint meestal alles met verdriet, onzekerheid, vergelijking. Maar de meeste op 99 gram zeggen van alles. Maar geloof me ze weten geen eens wat anorexia is. Ze zijn 11 geen 16. Je kan altijd nao hebben. Maar anorexia is exstreem daarom hoor je daar meer over. Maar de mens weet niet genoeg over bv orthorexia. Alsof dat niet belangrijk is. Nou anorexia is overdreven. Daarom hoor je daar meer over. Dan piekeren kleine meisjes over anorexia. Maar ze hebben geen eens van de dokter te horen gekregen dat ze anorexia hebben. Ze stoppen ook echt nooit. Maar als iedereen gaat zeggen dat ze anorexia hebben, krijgen meer anorexia. Meiden vinden het uniek en dat willen ze zijn uniek, stoer, gevoelig. Maar anorexia is meer zwak. Lieve mensen het is niet cool, vergelijk niet. Dit komt misschien voor als beledinging. Sorry... ik bedoel er niks mee. Ik wil helpen, misschien fout. Maar eerlijk is beter. En een harde hand en een zachte helpen. Voor een deel mijn mening. Maar vergelijking is het of dat ze het gevoel hebben dat ze niks kunnen. 17% is jongen en 20 % gaat dood. Door uithongering, je zult echt niks bereiken. Alleen de dood. Sommige krijgen anorexia omdat ze dood willen. Helaas is het zo.

8 sep 2017, 19:09, Eva

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.