Kanker 1 op de 3?

Hey lieve forumgenootjes,
ik las dat 1 op de 3 kanker krijgt. Ik ken niemand, maar wel 1 iemand die het had. Ik ben nu ook bang om kanker te krijgen. Maar 1 op de 3 is wel heel veel. Denken jullie dat het klopt? Zijn alle website's betrouwbaar? Ik denk er over na om mijn haar te doneren. Iets van 30 cm, maar dan als ik 10 cm erbij heb. Maar misschien krijg ik wel kanker of iemand anders. Denken jullie dat het klopt? Hoeveel kennen jullie die kanker hebben of hadden? Jullie zouden me hier heel erg mee helpen. Liefs Eva.

16 sep 2018, Eva🎀


Reacties

plaats reactie
1

hey Eva,

kanker is natuurlijk een verschrikkelijke ziekte, dat iedereen kan overkomen. maar je moet niet in angst gaan leven omdat je kans hebt om het te krijgen. het verschilt ook heel erg per persoon,

bijv: het kan in de familie zitten, dan heb je wat meer kans om kanker te krijgen (je kan je dan laten testen bij de dokter of je een grote kans op kanker hebt)

het kan zijn door te veel roken/drinken

je kan het krijgen door veel dingen te eten met radiatie of dingen die niet biologisch zijn.

maar je kan het ook gewoon krijgen zonder dat je iets hebt gedaan, maar dat is zo met veel ziektes.
wees niet bang, geniet van je leven en ik denk niet dat je kan zeggen dat 1 op de 3 mensen kanker krijgt want het ligt echt aan je situatie!
x

16 sep 2018, 11:09, mako
2

Lieve mako, dankjewel.

16 sep 2018, 19:09, Eva🎆
3

Het is een feit dat in Nederland 1 op de 3 mensen ooit in zijn of haar leven een vorm van kanker krijgt. Maar dat kan heel verschillend zijn. Het kan een milde vorm van kanker zijn die heel goed te behandelen is, het kan ook een agressieve vorm van kanker zijn waaraan je vrijwel zeker zal overlijden. Een gezonde levensstijl verkleint de kans op kanker, maar er zijn ook mensen die gezond leven en kanker krijgen, en mensen die ongezond leven en geen kanker krijgen.

Het is niet wetenschappelijk bewezen dat het risico op kanker groter is als je niet-biologisch voedsel eet.

17 sep 2018, 23:09, Kim96
4

Hoi,
1 op de 3, dat geloof ik niet.
Ik ken maar 1 iemand die nu kk geeft en iemand die het had. Verder niet.
Weet iemand hoeveel procent je kans hebt om te overleven?

28 jan 2019, 17:01, .
5

. Dat verschilt per soort kanker.En Eva maak je geen zorgen, want daar is het leven te kort voor en anders kan je altijd gezond leven door gezond te eten, goeie geestelijke gezondheid,weinig stress,elke dag bewegen en uit de buurt van radiatie blijven.

28 jan 2019, 21:01, juliatje.
6

Dankewel❤️

30 jan 2019, 12:01, Eva🐸
7

Geen dank.Als je ooit hulp nodig hebt zeg het maar🤓

30 jan 2019, 19:01, juliatje.
8

Awh dat ik heel lief.🥰😍❤️😘💕

31 jan 2019, 08:01, Eva🐸

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.