Kan niet stoppen met calorieën tellen!!

Heey,

Ik heb een probleem ik kan echt niet stoppen met calorieën tellen... van alles wat ik eet kijk ik naar de calorieën. Ik heb volgens mij geen anorexia ofzo want ik eet niet super weinig. Wel probeer ik een beetje af te vallen/op mijn eten te letten.

's Ochtends eet ik een bakje yoghurt met honing, als lunch twee boterhammen, na school een koekje, bij het avondeten wat de pot schaft en soms 's avonds nog een koekje.

Maar van alles wat ik eet MOET ik gewoon de calorieën weten. Ik word helemaal gek van mezelf, maar ik wil ook niet per ongeluk iets eten met super veel calorieën erin.

Heeft er iemand tips?

19 mei 2016, maddy


Reacties

plaats reactie
1

hey!

Ik heb PRECIES hetzelfde gehad, en uiteindelijk een eetstoornis opgebouwd.
Zoals jij je eet schema omschrijft eet je super goed en zelfs aan de weinige kant, helemaal geen zorgen dus!

Qua voeding gaat het helemaal niet om calorieën, ik eet nu bijvoorbeeld per dag rond de 2500 kcal (veel noten, avocado, banaan, mangos) maar ik kom niet bij, voel me super gezond en fit. Terwijl lik van te voren maar 1000 kcal per dag at en super ziek werd (haar uitval, zwak, moe, niet ongesteld, slecht slapen etc, pijn aan botten)

dus aub, geniet van je eten, eet gewoon lekker waar en wanneer je zin in hebt en let gewoon op de voedingswaarde, dus of het gezond voor je is of niet, maar aub geen calorieën tellen, het heeft echt geen meerwaarde geloof me, uiteindelijk wordt je er helemaal gek van, je gaat zelfs kijken naar wat andere mensen eten en gaat hun calorie inname tellen (absurd gewoon eigenlijk)

11 aug 2016, 00:08, Littlelouise
2

Als je er echt niet mee kan stoppen? Kun je het bvb aan je ouders vertellen wat er aan de hand is.. die kunnen je misschien helpen..! Maar als je wil afvallen moet je dat wel op een gezonde manier doen.. en niet om minder te eten! Er zitten veel foedingstoffen in eten! En van eten krijg je ook energie! Van energie kun je meer sporten! Wist je dat heel veel sporters ook heel veel brood, fruit en groenten eten? Daar krijgen ze meer energie van om te sporten! En als je weinig tot niets eet.. dat heb je heel weinig tot bijna geen energie! En je kunt je dan veel slechter concentreren op school.. ook word je heel moe en chagrijnig! Dus ik zou gewoon eten wat je lekker vind! En er niet meer op letten! :D

12 aug 2016, 21:08, Helpertje
3

Dit is het juist het voorstadium van een eetstoornis!
Ik ging eerst ook heel veel op de caloriën letten en gezond eten, en uiteindelijk heb ik nu een eetprobleem! Probeer ermee te stoppen, geniet van je leven, en maak je niet zo veel zorgen over de caloriën! Daardoor ontwikkel je juist en eetstoornis en dat wil je niet! Ook zou ik het aan anderen vertellen, die kunnen je helpen met het voorkomen van een eetstoornis!

23 aug 2016, 15:08, Helloo
4

Hallo.

Ik zit met hetzelfde probleem.

hoe ben jij eraf gekomen?
In 1x of ?

mvg anna

2 jul 2019, 13:07, Anna

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.