Kan ik nog veel groeien.

Hey ik las op internet dat de meeste op hun 12e/11e ongesteld worden en gemiddeld is. Gemiddeld zijn ze 1.55 en 47 kg. Ik werd ook op die leeftijd ongesteld met een lengte van 1.54 en woog 48 kg. En op je 18e ben je gemiddeld 1.70 en dan houd het op. Dus dan groei je nog 25 cm. Maar ik wil zo lang helemaal niet zijn. Ik wil ook tussen de 1.68/1.71 zijn.

11 aug 2018, onderzoek


Reacties

plaats reactie
1

Je groeischijven sluiten zich, uitzonderingen daargelaten, een jaar nadat je voor het eerst ongesteld bent geweest. Biologisch gezien kan je dus dat hele jaar dus nog groeien, maar meestal is je lengtegroei beperkt tot een paar maanden nadat je voor het eerst ongesteld bent geweest.

Enne... op je 11de ongesteld is wel echt heel vroeg hoor. Vroeger was de standaard rond je 14e, tegenwoordig op je 12/13e.

11 aug 2018, 12:08, Timo
2

Hey Timo dankjewel voor je bericht je bent echt lief. Maar ik las op zoveel vertrouwde sites dat het en 11 was. Mijn klas was ook 12 en 11.

11 aug 2018, 13:08, 🐶

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.