Kan ik dit wel?

Hoi ik ben een meisje van 13 jaar,
Ik wil graag actrice worden (die dan wel in bekende films/series speelt), maar dat lijkt me nu onmogelijk....

ik was op de basisschool heel verlegen, maar sinds de middelbare voel ik me al minder onzeker. En laatst had mn Idol een hele mooie uitspraak en voel ik me nog minder onzeker.

Tips?:
1. Ik wil niet op theaterlessen (vind dat minder leuk), maar wel graag oefenen....
2. Ik durf nog nii bij andere mensen te zingen...
3. Is een actrice worden nog wel haalbaar? Aangezien de meeste kinderen eerder beginnen en nu al ontdekt worden...
4. Zo nee, is iets in die richting wel haalbaar? Mij lijkt regisseur ook wel leuk, maar in nederland zijn er niet echt veel kansen....
5. Kan je nog met iets anders ‘beroemd’ (niet perse beroemd, maar dat mensen je zien (en denken van ‘wow’))

Hopelijk kan je helpen❤️❤️

19 jul 2019, ❤️


Reacties

plaats reactie
1

Je moet het wel 100% zeker weten dat je het wil worden.Als je twijfelt moet je even afremmen en bedenken of je er wel de tijd in wilt steken die er echt voor nodig is. Het is niet gemakkelijk om een acteur of actrice te zijn. Maar als je echt zeker bent dat dit is wat je wilt dan kan je er voor gaan al ben je onzeker.Hoe meer je het acteren traint, hoe verder je zal komen erin . Als acteerlessen duur zijn kun je op zoek gaan naar een toneelvereniging die gratis acteerlessen aanbiedt, maar het is het geld wel waard, ik weet niet waarom je geen acteerlessen wilt maar het is echt noodzakelijk om beter te worden.Ga zeker niet acteren voor de roem en het geld, want dat hebben maar weinig mensen en er zijn ook een boel mensen die je daarvoor alleen maar wil gebruiken ook met roem heb je een grote verantwoordelijkheid naar je fans toe.Backstage of Actors Access kunnen helpen bij het doen van audities.Doe eerst kleine rollen en ga dan over op de wat grotere rollen. Het zal er goed uitzien op je cv en het zal je beter voorbereiden voor je werk.Pas op voor oplichterij Nepagents en nepwebsites waar je auditie kunt doen komen vaak voor, het is handig om bij een betrouwbare castingbureau in te schrijven dat voorkomt oplichting. Je kan ook een keer karaoke doen met je vriendengroep om zangangst te verminderen. En op elke leeftijd kan je in het acteervak terecht en het maakt echt niet uit wanneer je begint.hbo-opleiding regie aan de Nederlandse Filmacademie is de beste opleiding voor regisseur.Je kunt ook regisseur worden zonder een opleiding daarvoor gevolgd te hebben, je moet dan wel over talent en veel doorzettingsvermogen beschikken. Reinoud Oerlemans heeft ook geen opleiding in die richting gevolgd en heeft het redelijk gedaan. Je kan ook data dichter worden voor de roem. Succes en zeg maar als je meer advies wilt.

21 jul 2019, 08:07, juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.