Kan iemand mij helpen Plss?

Hoi allemaal als je dit leest zou ik het heel fijn vinden als je even reageerd want ik heb namelijk een vraag: ik ben 11 jaar oud en ben dol op koffie!🤤☕️Maar ik had net opgezocht en je mag het maar drinken vanaf je 13e en dan 1 kopje per dag😕Ik had net ook al 1 mini kopje op en wil er eigenlijk nog wel 1 maar dat mag denk niet😔Kan iemand mij helpen🙏🤧

13 apr 2020, Koffiegurll☕️


Reacties

plaats reactie
1

Wn dan wel koffie met melk en suiker he!😉 Oh ja, nog fijne Pasen iedereen💛💜 Als je nog tips hebt hoor ik het graag😙

13 apr 2020, 11:04, Koffiegurll☕️
2

Nou, je kan beter koffie drinken dan cola of yogho yogho of fruitsap. Dus als je koffie lekker vindt, kan je dit zeker blijven drinken. Er zijn echter wel een paar zaken waar je op moet letten:

- De melk en suiker in de koffie maken het ongezond. Hier zit loze energie in (slechte calorieën) die je dikker kunnen maken, je gezondheid schaden, de drang naar andere slechte calorieën enorm vergroot en je natuurlijke honger- vs verzadigingssysteem enorm ontregelen, waardoor je bijv. makkelijker eetbuien kan krijgen. Hoe minder slechte calorieën je eet en drinkt, hoe kleiner de drang wordt naar deze ongezonde producten.

- In koffie zit heel veel cafeïne en cafeïne werkt sterk oppeppend. Dat klinkt positief maar bij te veel cafeïne, word je daar dus super hyper van. Hierdoor kan je dingen slecht onthouden en je moeilijker concentreren (in tegenstelling tot wat veel mensen dus denken). ADHD’ers moeten al helemaal geen cafeïne nemen: hun energieniveau, dat al ontregeld is, wordt door de inname van cafeïne nog verder ontregeld. Verder stuwt veel cafeïne je hartslag omhoog, wat slecht voor je hart kan zijn.

- Koffie onttrekt calcium uit je botten, waardoor je botten zwakker kunnen worden. Dit leidt tot brozere botten (= minder sterk, minder hard). Uiteindelijk na heel veel jaren veel koffie-inname kan dit leiden tot de brozenbottenziekte (osteoporose), waardoor je botten veel pijn gaan doen en je ze ook veel makkelijker breekt dan een ander.

Kortom, te veel koffie is dus ongezond en dus zeker ook af te raden. Probeer het zodoende bij één kopje per dag te houden en liefst ook niet iedere dag. Als je straks wat ouder bent kan je dit aantal iets verhogen, maar ook hier geldt: niet te veel.

Als je je aan dat ene kopje per dag houdt, kan je nu prima koffie blijven drinken en geniet hier dan ook echt van! Maar zoals bij alle voedingsmiddelen geldt: balans is de basis. Denk na over wat er in je eten of drinken zit en wat die stoffen doen in je lichaam. Stop niet alles in je mond wat je voorbij ziet komen, leef bewust!

13 apr 2020, 12:04, Timo
3

Als je koffie graag drinkt is het moeilijk om ermee te stoppen je kan proberen om langszaam af te bouwen iedere dag een beetje minder

13 apr 2020, 15:04, Sientjeuuh🤪❤️
4

Dankjewel voor dr berichten ik mag ook niet elke dag koffie van mijn ouders en ik ben ook gezond en heb nergens last van en heb geen ADHD of dat soort dingen oh ja en ik weet niet of het uitmaakt maar ik doe ook wel 1 schepje suiker en een heel klein kopje koffie als ik het neem en ik eet ook niet veel❤️ Bedankt voor de berichten ik hoop dat jullie een leuke Pasen hadden☺️

13 apr 2020, 21:04, Koffiegurll☕️
5

Oh ja en dit was ik vergeten te vertellen: voordat ik koffie dronk dronk ik vaak frisdrank de ene leer meer dan de andere keer maar ja ik weet het niet zeker ik ben wel al heel gezond enzo maar ik ben ook al bezig om meer water te drinken dan bijvoorbeeld frisdrank en meer fruit kort samengevat ik werk aan een healthy leefstijl!👌🏼🌿
Maar als ik dan een healthy leefstijl heb zou ik dan bijvoorbeeld wel 1/2 keer per week een klein mini kopje koffie kunnen drinken??❤️

13 apr 2020, 21:04, Koffiegurll☕️
6

Zoals ik al zei: alles met mate, balans is de basis 😉.

13 apr 2020, 21:04, Timo
7

Oké dankjewel❤️☺️

15 apr 2020, 21:04, Koffiegurll☕️

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.