Jongens bij de dagbehandeling

Hoi ik ben Evert en ik heb al een tijdje deeltijd behandeling gevolgd omdat ik obesitas heb en BED
Het gaat nu helemaal niet goed en de laatste maand ben ik door teveel eten 8 kilo aangekomen. Ik weeg nu bijna 93 kilo en ben 176 cm lang. Ik probeer nu wel elke keer als ik teveel gegeten heb over te geven en dat lukt wel en bijna vanzelf omdat ik zo vol zit maar niet genoeg want ik kom nog steeds veel aan
Nou willen ze dat ik elke dag therapie krijg en eigenlijk ook dat ik blijf slapen maar zijn er wel zulke dikke mensen die daar blijven slapen en zijn er ook jongens ?
Heeft iemand wel eens met iemand die zo dik is in behandeling gezeten en heeft iemand wel eens met jongens gezeten.
Wat doen ze bij een BED behandeling en wat doen ze als je een eetbui hebt of braakt? Vroeger braakte ik nooit maar nu voelt het wel goed na een eetbui en komt het elke dag of soms iets vaker voor. Dit moet ik ook nog wel eerlijk vertellen waar ik nu hulp heb want ze denken dat het maar een paar keer is gebeurd toen ik echt heel veel gegeten had. Moet je ook veel sporten om af te vallen want m'n conditie is niet zo goed. Ik ben bang dat ik daar moet slapen want dat wil ik echt niet. Kunnen ze je dwingen?

Wie weet het antwoord op mijn vragen?

19 dec 2020, Evert


Reacties

plaats reactie
1

Ik weet het antwoord niet . Maar ik zou je ten eerste niet stressen.
Ik zou alles eerlijk vertellen, laat alles op je afkomen.
Oh en om aftevallen zijn eig maar 2 dingen nodig
Minder eten en meer bewegen. Dus ja, wrs miet je gaan sporten. Maar conditie bouw je op
Blijf strijden en je gaat jezelf weer lekker voelen
Heel veel suc6 en liefs mij

21 dec 2020, 03:12, Lichtjes
2

Het komt wel goed
Ik ben ook een jongen met eetstoornis NAO
(anorexia en boulimia) ten eerste is het verstandig om niet te braken na een eetbui, dit heeft vele nadelige effecten op je gezondheid zoals gaatjes, opgezwollen keel, ontstekingen in je mond, slokdarmkanker en in het ergste geval kan het een disbalans in je elektrolytenbalans veroorzaken wat kan leiden tot een hartstilstand. Ik weet dat het lastig is om juist niet te braken na een eetbui maar dat braken is vele malen keer ongezonder dan jouw overgewicht en je hebt een grotere kans dat je BED omslaat naar boulimia en dan ben je nog verder van huis.. natuurlijk hebben ook mensen met obesitas/overgewicht in behandeling gezeten en ook jongens. Eetstoornissen is geen vrouwenziekte of iets waarvoor je ondergewicht voor nodig hebt. Het komt voor bij elk gewicht en geslacht! en wat ze doen bij een BED behandeling is je te helpen om de eetbuien onder controle te houden en om je een regelmatige gevarieerde met een voldoende hoeveelheid voedsel, eetpatroon aan te leren wat mentaal en lichamelijk gezond voor jou zou zijn, en aangezien je ook last hebt van overgewicht zullen je ze ook helpen om gewicht te verliezen op een gezonde manier dus zonder braken, overdreven veel sporten en met diëten die een lage calorische waarde bevatten, je zult afvallen totdat je een gewicht hebt die een bmi van 20 heeft dat is in jouw geval rond de 62 kilo! als je dan toch een eetbui krijgt in je behandeling zullen ze je aan je vragen wat de aanleidingen daarvoor waren en hoe het te voorkomen is voor de volgende keer. ja, dwangbehandeling is mogelijk maar ik denk dat het in jouw geval niet nodig zal zou zijn, je vormt geen gevaar voor jezelf of anderen. je moet het gewoon aangegeven als je iets niet wilt in je behandeling maar het blijft wel altijd belangrijk om mee te werken! anders kom je ook niet verder in je herstel. oh ja het is ook belangrijk om je behandelaars te vertellen over je purgeer gedrag (braken, sporten etc) , zij kunnen je daarmee helpen en advies over geven.
veel succes met herstellen en blijf gezond

21 dec 2020, 20:12, jah

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.