Je figuur na lang leven met coronabeperkingen

Hoi! Langzaam gaat het land weer van het slot. Meer en meer kan. Terrasjes, fysiek naar school/werk, sporten, vakanties. Super fijn als je het mij vraagt. Wat ik me afvroeg is hoe het met jullie leefstijl en figuur gaat sinds de pandemie. Ben je veel veranderd en wat vind je daarvan en hoe nu verder? Het lijkt me leuk om van jullie te horen. Daarom deze vraagjes:
1. Hoe oud ben je?
2. Man of vrouw?
3. Hoe lang en zwaar ben je nu?
4. In hoeverre is dat anders dan maart vorig jaar, toen de crisis begon?
5. Is er veel veranderd in je leefstijl? Ben je bijvoorbeeld anders, meer of minder gaan eten en drinken?
6. Is er in je sport/beweeggedrag veel veranderd sinds de crisis?
7. Ben je daarin anders dan je vrienden en familie, of zie je daarbij hetzelfde?
8. Als er veel veranderd is in je leefstijl of figuur, hoe wordt daar dan op gereageerd?
9. En h nu verder?

30 mei 2021, Coronakilos


Reacties

plaats reactie
1

1. 12
2. vrouw
3. 1.65 en 55/56 ofz
4. toen was ik 11 en klein dus denk k 47 kg en 153 ofz geen idee

5. meer etem. minder spoften
6. jep heel weinig sporten

3 jun 2021, 21:06, Fleue
2

7. anders
8.slecht *** en afvallwn
9. k weet t gwn niw
......
* dit bericht is aangepast door de moderator*

3 jun 2021, 21:06, fleue
3

15, lengte van 1,75 cm en 65 kg.

begin crisis niet veel veranderd alleen tijdens crisis een moment gehad dat ik af wilde vallen en weinig at

nu eet is wel iets meer maar voel er soms slecht over dat ik te veel eet.

mijn figuur is niet veranderd denk ik maar il haat het nog steeds.

4 jun 2021, 16:06, Tatsuya
4

1. Hoe oud ben je? 22
2. Man of vrouw? vrouw
3. Hoe lang en zwaar ben je nu? 172cm 148kg
4. In hoeverre is dat anders dan maart vorig jaar, toen de crisis begon? ongeveer 25kg aangekomen
5. Is er veel veranderd in je leefstijl? Ben je bijvoorbeeld anders, meer of minder gaan eten en drinken? minder fietsen naar werk en college en meer gaan eten
6. Is er in je sport/beweeggedrag veel veranderd sinds de crisis? minder sporten en minder bewegen
7. Ben je daarin anders dan je vrienden en familie, of zie je daarbij hetzelfde? aantal vriendinnen zijn ook veel aangekomen, verder ben ik wel anders ja
8. Als er veel veranderd is in je leefstijl of figuur, hoe wordt daar dan op gereageerd? ja, ben veel dikker geworden, vanuit m'n familie wel wat bezorgdheid, vanuit m'n vriendinnen niet zo veel negativiteit
9. En nu verder? gewoon zo door

9 jun 2021, 13:06, Fatandproud
5

1. Hoe oud ben je? 18
2. Man of vrouw? Vrouw
3. Hoe lang en zwaar ben je nu? 160, 68( maar ben nu wel op weg met afvallen)
4. In hoeverre is dat anders dan maart vorig jaar, toen de crisis begon? ( 3 kilo minder, heb nu warmer is minder honger)
5. Is er veel veranderd in je leefstijl? Ben je bijvoorbeeld anders, meer of minder gaan eten en drinken? ( meer andere dingen drinken dan water en nauwelijks nog brood)
6. Is er in je sport/beweeggedrag veel veranderd sinds de crisis? nee
7. Ben je daarin anders dan je vrienden en familie, of zie je daarbij hetzelfde? nee
8. Als er veel veranderd is in je leefstijl of figuur, hoe wordt daar dan op gereageerd? ( negatief maar soms positief)
9. En h nu verder? In toekomst kan ik niet kijken maar ik hoop dat ik nog wat afval maar gek genoeg ben ik wel zelfverzekerder dan jaar geleden en dat zie je ook aan me houding en kleding.

10 jun 2021, 19:06, juliatje.
6

@fatandproud merk jij dan nu wat gevolgen voor jouw alledaagse leven/gezondheid, want je hebt wel wat extra kilo’s(moeilijker iets te doen/slapen/ademen)? Of is het allemaal goed?

12 jun 2021, 16:06, Anoniem
7

1. Hoe oud ben jij? 15
2. Man of vrouw? Man
3. Hoe lang en zwaar ben jij nu?
171cm en 66 kg, wil nog wel een kilo afvallen
4. In hoeverre is dat anders dan maart vorig jaar, toen de crisis begon?
7 kg afgevallen
5. Is er veel veranderd in je leefstijl?
Ja, ik ben minder gaan eten en meer gaan bewegen: wandelen, hardlopen en fietsen
6. Is je sport/beweeggedrag veranderd sinds de crisis? Ja
7. Is dat anders dan je familie? Nee
8. Als er veel veranderd is in je leefstijl/figuur, hoe wordt er daarop gereageerd? Positief
9. En hoe nu verder? Verder zo doorgaan

13 jun 2021, 08:06, Iemand
8

1. 12
2. Vrouw
3. 1.70 en iets van 50 kg iets minder
4. Best veel
5. Minder drinken minder eten en meer sporten
6. Meer thuis sporten (heel veel) ben onzeker en wil afvallen.
7. Best anders
8. Vind mezelf veel te dik vgm ziet niemand t ben ook nie aangekomen ofzo maar alsnog
9. Afvallen

13 jun 2021, 20:06, Anoniem😂😘
9

Ik merk dat mijn conditie ver achteruit is en dat ik niet super lang achter elkaar kan bewegen/sporten. Ik merk ook wel dat ik minder lekker slaap op m'n rug, maar verder gaat alles goed :)

14 jun 2021, 07:06, Fatandproud
10

@fatandproud Interessant! Dat van het slapen lijkt me wel lastig. Maar hoe ga jij op een gemiddelde dag nu met beweging/sport om dan in relatie tot je conditie? Fiets/loop je bijvoorbeeld nog veel, of pak je voor alles ander vervoer? En wat eet/drink je nu gemiddeld op een dag? Is dat ook anders/meer dan eerder?

14 jun 2021, 07:06, B
11

@B Ik pas me vooral aan in dat ik minder doe, dus ik ga bijvoorbeeld minder vaak de stad in of een wandeling maken in het park. Ik fiets kortere afstanden wel nog gewoon, bijvoorbeeld naar de supermarkt, maar als ik bijvoorbeeld meer dan 20 minuten moet fietsen neem ik steeds vaker de bus. Ik doe wel nog twee keer per week een beetje krachttrainen om sterk te blijven.
Verder ontbijt ik met drie boterhammen met nutella of pindakaas ofzo, en een bakje kwark met cruesli, dan lunch ik vier broodjes met lekker beleg en dan als avondeten schep ik toch wel 2-3 borden vol. Ik eet ook tussen ontbijt en lunch ongeveer een pak koekjes of een aantal stuks fruit en tussen lunch en avondeten eet ik vaak een zak chips ofzo. Na het avondeten eet ik vaak nog iets uit de airfryer en een bakje kwark voor het slapen. Ik eet nu vooral meer in de avond en tussendoor, ik ben eigenlijk altijd wel iets aan het eten hahah

14 jun 2021, 15:06, Fatandproud
12

1. Hoe oud ben je?
21 Jaar
2. Man of vrouw?
Man
3. Hoe lang en zwaar ben je nu?
185cm 68kg
4. In hoeverre is dat anders dan maart vorig jaar, toen de crisis begon?
3kg aangekomen
5. Is er veel veranderd in je leefstijl? Ben je bijvoorbeeld anders, meer of minder gaan eten en drinken?
Minder bewegen door thuiswerken en meer frisdrank gaan drinken.
6. Is er in je sport/beweeggedrag veel veranderd sinds de crisis? minder bewegen
7. Ben je daarin anders dan je vrienden en familie, of zie je daarbij hetzelfde?
niet echt.
8. Als er veel veranderd is in je leefstijl of figuur, hoe wordt daar dan op gereageerd?
niet echt veel veranderd.
9. En h nu verder?
-

19 jul 2021, 13:07, Tukker
13

Hii,
1. Hoe oud ben je? 18 jaar
2. Man of vrouw? Vrouw
3. Hoe lang en zwaar ben je nu? 1,60, 66 kilo ben me ervan bewust dat ik een beetje overgewicht heb
4. In hoeverre is dat anders dan maart vorig jaar, toen de crisis begon? Vorig jaar woog ik 62 kilo
5. Is er veel veranderd in je leefstijl? Ben je bijvoorbeeld anders, meer of minder gaan eten en drinken? Ik ben vooral veel meer gaan eten en snoepen.
6. Is er in je sport/beweeggedrag veel veranderd sinds de crisis? Ik sportte eerst veel en sinds de crisis eigenlijk niet
7. Ben je daarin anders dan je vrienden en familie, of zie je daarbij hetzelfde? Ik denk het niet
8. Als er veel veranderd is in je leefstijl of figuur, hoe wordt daar dan op gereageerd? Vooral mijn buik en benen zijn wat gegroeid.
9. En hoe nu verder? Ben nu van plan te beginnen met sporten en gezonder te leven.

4 aug 2021, 14:08, LetsgetfitX
14

Hoe oud ben je?
16
2. Man of vrouw?
Vrouw
3. Hoe lang en zwaar ben je nu?
166 69kg
4. In hoeverre is dat anders dan maart vorig jaar, toen de crisis begon?
Veel bijgekomen
5. Is er veel veranderd in je leefstijl? Ben je bijvoorbeeld anders, meer of minder gaan eten en drinken
Veel eten en bijna niet sporten
6. Is er in je sport/beweeggedrag veel veranderd sinds de crisis?
Bijna niet gesport
7. Ben je daarin anders dan je vrienden en familie, of zie je daarbij hetzelfde?
Vriendinnen zijn bijna niks bijgekomen en maken soms opmerkingen
8. Als er veel veranderd is in je leefstijl of figuur, hoe wordt daar dan op gereageerd?
Beetje lui , moeder maakt soms opmerkingen over gewicht
9. En h nu verder?
Gwn hetzelfde

6 aug 2021, 23:08, Hhhhhhh
15

1. Hoe oud ben je? 13
2. Man of vrouw? Vrouw
3. Hoe lang en zwaar ben je nu? 1,63 en 52 kilo
4. In hoeverre is dat anders dan maart vorig jaar, toen de crisis begon? Veel langer en lichter
5. Is er veel veranderd in je leefstijl? Ben je bijvoorbeeld anders, meer of minder gaan eten en drinken? Minder eten maar meer snacken en drink water dus ja
6. Is er in je sport/beweeggedrag veel veranderd sinds de crisis? Ik kan sinds april weer zwemmen
7. Ben je daarin anders dan je vrienden en familie, of zie je daarbij hetzelfde? Bij vrienden eet ik veel familie niet
8. Als er veel veranderd is in je leefstijl of figuur, hoe wordt daar dan op gereageerd? Ben te dun geworden
9. En h nu verder? Jah?

14 aug 2021, 23:08, Uh

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.