jaloerzie

Hoii

Ik ben 13 en mn zus is 3 jaar ouder. Ik weet ff niet hoe ik het precies moet zeggen, maar ik ben soort van jaloers op mn zus. Ik ben vaak jaloers op haar en dan word ik ook chagerijnig... Ik denk dat ze het wel soort van merkt dat dr iets is maarjaa.. kzal wat voorbeelden noemen: Zij mag bijv. make-up, ze heeft een leuk baantje, superveel vriendinnen, letterlijk álles staat haar goed, ze heeft supercoole krullen, ze denkt al serieus na over alles wat ze ma school gaat doen, heeft allemaal leuke vakken omdat ze al haar vakkenpakket heeft gekozen en ik niet. Dat soort dingen. Nouja, die dingen heb ik allemaal niet, maar zou ik supergraag hebben. Ik wil eigenlijk helemaal niet jaloers zijn omdat we een supergoede band hebben, maar dit staat gwoon tussen ons in en ik vind het niet perse een optie om het tegen haar te zeggen, weet niet precies waarom maar hoop dat je het snapt. En mn ouders ook niet, die zeggen sws dat dat komt omdat ik nog jonger ben. Is ook wel zo, maar elke keer als ik dan haar hoor praten over al die dingen die ik ook wil, word ik weer jaloers enzo. Hoe moet ik hier mee om gaan? Ik snap dat ik aan de meeste dingen niks kan veranderen, maar hebben jullie misschien tips hoe ik hier mee moet omgaan?

13 apr 2021, M_


Reacties

plaats reactie
1

Hey, ik denk dat je het even moet omdraaien, de situatie. Je zus heeft nu een paar jaar veel plezier maar dan word ze ECHT volwassen, ze heeft en job nodig, moet belastingen betalen enz... En dan ben jij aan de beurt dan is het aan jouw om plezier te maken en als 2de kind zal je dit mischien al sneller mogen net zoals bij mijn zusje

17 apr 2021, 21:04, anonien

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.