Is het een eetstoornis?

Al jaren heb ik een probleem met eten.
Zoals als iemand iets vervelend zegt of wat vervelend gebeurd vertrekt mijn eetlust dan krijg ik niks door mijn keel. Is het een eetstoornis, zo ja wat voor eetstoornis?

7 okt 2018, Angel18


Reacties

plaats reactie
1

Hoi Angel!

Wat goed dat je hier je vraag stelt.

Zo te lezen vraag je je af of je een eetstoornis hebt omdat een vervelende gebeurtenis meteen je eetlust bederft.

Het is moeilijk om op basis van deze korte informatie te beoordelen of er sprake is van een (beginnende) eetstoornis.
Een eetstoornis heeft niet alleen te maken met (niet) eten, maar ook met je zelfbeeld, zelfwaardering en je relatie met eten.

Heb je bijvoorbeeld ook moeite met eten omdat je bang bent om overal van aan te komen? Of verbied je jezelf bepaald voedsel? Ben je ook erg gefocust op je gewicht en je lijf of heb je veel 'eetregels' die je van jezelf moet opvolgen? En hoe eet je wanneer je ontspannen bent? Lukt het je dan wel om gewoon te eten naar behoefte en eet je dan alles waar je trek in hebt?

Als je er erg veel last van hebt dat je eetlust geremd wordt door vervelende ervaringen en als het je je echt belemmerd in je dagelijks leven, dan is het raadzaam om even naar de huisarts te gaan voor hulp. Dit is namelijk goed te verhelpen met wat coaching.

Heb je hier wat aan?

Heel veel sterkte en succes!

Liefs, Amy

8 okt 2018, 09:10, Amyxx
2

Heyyy nee dat is geen eetstoornis denk ik maar probeer toch te eten wanneer je je noet goed voelt x

8 nov 2018, 21:11, :)

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.