Is dit raar (onzeker) pls rea echt nodig!

Hoi, ik ben een meisje van 12 jaar oud ik ben 1,66 en weeg ong 50 kilo (als het niet meer is) ik ben SUPER onzeker en het is misschien raar maar ik wordt door 99gram soms nog onzekerder, dat is wanneer ik dingen lees van meiden die ook 12 jaar zijn en ong even lang en zijn dan veel lichter soms wel 40 kilo (echt mijn droom) of meiden die zelfs 13, 14 of ouder zijn en dan minder wegen dan mij.

Help!!!!

13 jun 2018, Onzekermeisje


Reacties

plaats reactie
1

Ga naar ''www.voedingscentrum.nl''
En daar staan hele goede tips voor je, je kunt zelfs een eet-dagboek bijhouden!!! Ik ben 13 en weeg 44 kilo en mijn lengte is ongeveer 1,50/1,60
Ik weegde eerst 60 kilo maar door deze web ben ik echt afgevallen!!!

liefs,

Dina

13 jun 2018, 21:06, Dina
2

Please ga dan van deze site af voor je eigen bestwil. Je gewicht is goed.

14 jun 2018, 07:06, MiepMiep
3

Hey lief Onzekermeisje!

Ik kan me heel goed voorstellen dat je begint te twijfelen aan jezelf wanneer je jezelf vergelijkt met anderen.
Ik wil je graag geruststellen. Allereerst is je gewicht prima voor jouw lengte. Daar zou ik niets aan veranderen. Je bent nog in de groei, dus is het niet verstandig om te gaan afvallen als je een gezond gewicht hebt. Dat zou ten koste kunnen gaan van je groei en verdere ontwikkeling.
Maar daarnaast is het ook belangrijk om je te realiseren dat iedereen verschillend is qua lengte, gewicht, lichaamsbouw, etc. Het heeft dus weinig zin om jezelf te vergelijken met anderen. Jij bent uniek en goed zoals je bent. Je gewicht zegt niets over wat voor leuke, lieve meid jij bent.
Probeer goed naar je lichaam te luisteren en er goed voor te zorgen met goede voeding en voldoende beweging. Dan kom je vanzelf uit op een gewicht dat bij jou past, en dat gewicht is voor iedereen weer anders.
Heb je hier wat aan?

Liefs, Amy

14 jun 2018, 08:06, Amyxx
4

dankjewel voor al jullie reacties

14 jun 2018, 12:06, Onzekermeisje
5

Geen dank!

14 jun 2018, 18:06, Dina
6

Heey Onzekermeisje!
Je gewicht is helemaal goed hoor! Ik ben net als jij 12 jaar en ongeveer 1,60 en weeg hetzelfde! Net als wat Amyxx zegt: iedereen is anders en je lichaamsbouw telt natuurlijk ook mee, dus maak je vooral geen zorgen!
Xx mij!

14 jun 2018, 19:06, Citroentjeexx

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.