Internet stalker?

Hi allemaal,

Drie jaar geleden was is heel erg actief op sociale media en forums. Ik kwam op een gegeven moment op een forum voor tieners. Ik was toen ongeveer 13 jaar. Ik ontmoete veel mensen en ik probeerde zo voorzichtig mogen lijk te doen. ik ontmoette een jongen, laten we hem Jacob noemen. Naast dat Jacob een lieve jongen was (blarieblariebla) werd hij in een korte tijd mijn beste vriend. Het leek op meer maar ik was nog een beetje te jong om het echt te weten. Anyways, uiteindelijk gaf ik hem mijn e-mailadres want ik wou hem mijn nummer niet geven. Maar het stomme was, die mailadres had mijn volledige naam. Paar maanden kwam ik er achter dat het fout was wat ik deed en wou niks meer van hem weten. Ik blokkeerde hem overal op. Het was ongeveer een half jaar verder en ik had al een account op insta aangemaakt. Hij had me gevonden en wou met me chatten. Ik wou het niet, want het was wel een beetje creepy. Ik blokkeerde dit account van hem. Hij had nog een account gemaakt en me weer een bericht gestuurd. Om “dankjewel” te zeggen voor de “steun” die ik hem gaf. Weer geblokkeerd.

Dat was 2 jaar geleden...

Vandaag heb ik een nieuw bericht gekregen... van een nieuw account van hem.

Wat moet ik doen?

Groetjes!

(Sorry voor de lange tekst)

10 feb 2021, Wanhoopje


Reacties

plaats reactie
1

Ja, ik ben er met je eens dat het nogal creepy is en misschien is het best om hem een bericht terug te sturen dat je nog maar een jong meisje was toen en dat je nu veel anders bent en dat het best is om aparte wegen te kiezen in het leven. Zou ik mogen weten hoe oud hij is?

10 feb 2021, 22:02, diekuh
2

Hij beweert nog een tiener te zijn... maar ja, dat kan iedereen...

11 feb 2021, 00:02, Wanhoopje
3

Ik denk dat hij zei dat hij 15 was toen ik nog met hem chatte dus nu zal hij waarschijnlijk 18 zijn of zo

11 feb 2021, 00:02, Wanhoopje
4

Je kan ook instellen op je account dat je geen berichten van buiten je contacten krijgt.

11 feb 2021, 07:02, juliatje.
5

Zeggen dat je ouders dit meelezen

11 feb 2021, 09:02, Bikinigek
6

Doe aangifte bij de politie. Ze kunnen via de IP-address hem vinden, en oppakken

11 feb 2021, 20:02, D
7

Melden bij instagram (rapporteren). als dat niet over 1 week werkt, kun je naar de politie gaan

19 apr 2021, 17:04, Eva🌷
8

misschien moet je een berichtje sturen dat je geen behoefde meer hebt aan contact. Ook is het verstandig om je socialmedia accounts op prive te hebben.

25 mei 2021, 19:05, lau

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.