Internaat?

Heey ik ben een meisje van 13 en ik wil naar een internaat,
Maar ik weet niet of het mag/kan want er is niets mis thuis maar ik wil gewoon ergens anders zijn.

Kan ik naar een internaat of niet?

20 okt 2017, 💗


Reacties

plaats reactie
1

Dat kan ook op vrijwillige basis.

Maar verder kan ik hier niet schrijven over hoe en waar je moet zoeken voor info, anders wordt het bericht verwijderd.

20 okt 2017, 02:10, Jaja
2

Hee lieve meid, ik dacht eerst dat je internet bedoelde. Maar hoezo wil je? Dan kan ik misschien helpen.

20 okt 2017, 07:10, Eva🍂
3

Ik zou er eigenlijk ook wel graag heen willdn maar ik denk niet dat het van mijn ouders mag. Gewoon een maand of aantal weken effe ergens anders misschien is leren daar ook wel makkelijker en hw maken ook.

23 okt 2017, 23:10, Laama
4

Bedoel je Laama of 💗 of Jaja?

26 okt 2017, 16:10, Eva☕
5

@Eva.

Mij in ieder geval niet.

26 okt 2017, 18:10, Jaja
6

Voor een maand/aantal weken kan je (bijna) niet naar een internaat.
(er zijn er 2 in Nederland, en 1 in België, die dat wel doen)

Voor een maand/aantal weken uit huis zijn er andere mogelijkheden.
Dat gaat meestal via je school en kom je in een gastgezin.
(heb je je meestal ook aan meer regels te houden dan thuis)

Het ''grote nadeel'' van deze site.
Je kan niet dieper op het onderwerp ingaan want je mag/kan geen linken plaatsen, en er is verder ook geen mogelijkheid om via een ''PM'' contact met elkaar te krijgen.

26 okt 2017, 18:10, Jaja
7

Ja dat is wel. Jammer je kan geen gegevens sturen maar ik denk dat ik dan gewoon lekker thuis blijf en als ik 15 ben en ik van school af ben dan er nog is over na kan denken maar dan voor een langere tijd

26 okt 2017, 22:10, Laama
8

15?
Je hebt zoiezo wettelijke leerplicht tot je 18de.
Er is 1 uitzondering en dat is: je kan goed leren en hebt voor je 18de minimaal een HAVO diploma.

26 okt 2017, 22:10, Jaja
9

Als ik mijn examen ha al ben ik 15 ben een vroege leerling

27 okt 2017, 15:10, Laama
10

Er zijn wel een paar groepen die wel eerder met school mogen stoppen. Succesvolle dj's, modellen, acteurs bijvoorbeeld Tony junior heeft zijn middelbare school niet afgemaakt.

27 okt 2017, 18:10, Mai
11

Die doen dan (zogenaamd) volwassenen onderwijs.

Nu vind ik persoonlijk Tony niet echt succesvol want hij draait in het ''B'' circuit.

Maar je bent toch ''dom'' als je zonder diploma de school verlaat?

27 okt 2017, 18:10, Jaja

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.