innees wou ik wat

Een eetstoornis waarbij ik er lichamelijk ook echt ziek uit zou zien.Ik wilde Anorexia hebben en heb er alles aan gedaan het te krijgen. Ik las er boeken over, deed dingen na van Anorexiapatiënten op internet, documentaires of televisieprogramma's. Ik wilde dat ik zo goed kon lijnen, mezelf zo goed dingen kon ontzeggen en dat ik ook die structuur en controle had. Maar alles wat ik wilde bereiken op dacht gebied lukte niet. kon geen Anorexia hebben, ik was er niet goed in en steeds ging het fout. En met fout bedoel ik in dit geval, in de ogen van mijn eetstoornis. Ik wilde streng lijnen, zo min mogelijk eten en afvallen, maar het lukte niet. Ja, een paar dagen, maar in de avond of na een paar dagen begon ik dan weer aan de koekjes en snoep, omdat ik zoveel honger had.
Ik vond al dat ik niets kon en nu faalde ik ook nog eens in mijn eetstoornis. Kon ik dan helemaal niks? Ik wilde er zo graag mager uitzien. Ik droeg mijn broeken laag, zodat mijn heupbotjes te zien waren, hield de hele dag mijn adem in en probeerde mij zo te kleden dat ik er heel dun uit zag. Wilde ik er dan echt ziek uitzien?Ik heb lange tijd, ook toen ik zelf steeds meer van mijn eetstoornis afkwam, opgekeken tegen meisjes die er anorectisch uitzagen. Het was in mijn hoofd het toonbeeld van kracht geworden. Als je zo was, dan kon je iets, dan had je echt veel power.Ondertussen kwam ik erachter dat ik alles behalve krachtig was toen ik aan het afvallen was en mijn eetstoornis ontwikkelde. Ik was onder invloed van mijn eetstoornis en had zelf helemáál geen controle. Ik wist niet hoe ik met het leven om moest gaan, had grip nodig en zocht dat in mijn eetstoornis wat een verkeerde oplossing bleek te zijn. Nu weet ik wat het kapot maakt en kan ik me niet voorstellen dat je er zo uit zou willen zien. Het is ziek en absoluut alles behalve knap of bijzonder.Maar steeds dacht ik weer dat het me ineens toch zou lukken, dat ik het toch kon. Ik deed 8 jaar lang mijn best om de eetstoornis te krijgen die ik wilde hebben en toen ik eenmaal dat ondergewicht en dat zieke eetgedrag had, leverde het me niets meer op. Ik was enkel ziek, zwak en mezelf niet meer. Hoe sterk is dat?Echter ging ik al eerder in behandeling, omdat mijn eetgedrag mijn leven al die jaren al beheerste. Toen ik de sticker NAO opgeplakt kreeg dacht ik alleen maar; Zelfs dit kan ik niet. Ik wilde geen NAO, ik wilde Anorexia! NAO voelde niet als een eetstoornis, terwijl dat weldegelijk even ernstig kan zijn. Maar die gezonde gedachtes was ik kwijt. Volgens mijn eestoornis normen en waarden moest ik ondergewicht hebben om mezelf serieus te kunnen nemen. anorexia
Echter heb ik met die gedachte alles van me af laten pakken door mijn eetstoornis. Een eetstoornis beïnvloed je denkwijze en laat je extreme dingen denken. Dat merk je al aan wat ik hierboven beschrijf. Misschien herken je het, maar het zijn behoorlijk verstoorde gedachtes.
Je wordt namelijk niet gelukkig van ondergewicht. En je bent niet sterk of goed

2 aug 2017, noah


Reacties

plaats reactie
1

Heftig.... Stay strong❤️

2 aug 2017, 19:08, Mai
2

ah bedankt Mai zo lief. Ik ga sterk zijn.

2 aug 2017, 19:08, noah
3

Echt zielig. Ik had toch gelijk, sommige willen iets. Ik denk omdat je dan het andere ziet. Of wil je iets uittesten? Je hebt ook geen grip.

Maar met ondergewicht ben je niet serieus. Ik baal echt ik heb nu een beetje ondergewicht zij mijn huisarts. Maar wat vaak gezegd word is dit: Je kiest er niet voor om ziek te zijn. Maar wel om beter te zijn. Neem jezelf serieus. Heel zielig, maar toch hebben wij ook problemen. En met ziek heb je niet aandacht altijd. Kanker is heel erg en jij kreeg heel veel haaruitval en gezichtshaar maar met kanker erger. Zijn de kinderen in Afrika ook mooi? Vind jij een lijk mooi? Wil jij een prinses zijn? In arme landen zijn zij zo boos en jaloers. Je moet geen ziekte willen. Echt zo eerlijk ben jij. Maar sommige willen nou zo zijn. Ik vind jou heel eerlijk en open. Echt *$% hoe meiden cool willen doen om een ziekte te krijgen. Het echte schoonheid is niet afvallen. Je bent nooit perfect. Maar zeker niet als je een eetstoornis hebt. Blijf een gezonde, goede, gelukkige lieve, mooie, niet verwende meid. En ons leven word ook anders en zorgwekkend!!! Be proud of you without eating disorder. You are more perfect without anorexia. You're not cool. You're not lucky. Make something beautiful. You do not always live. Geef geen haat op een eerlijke mening. Want ik help mijn vriendin ook zo

5 aug 2017, 18:08, Eva
4

Sorry het is zo. En eerlijk waarderen mensen meer. Ik help ook mijn vriendin zo. Ze heeft NAO. En dat is vreselijk. Zelf NAO is stil. Anorexia valt meestal heel erg op. Maar de wetenschappers zijden ook dat NAO meer voorkomt. En geloof me iedereen is anders. Iedereen is iemand. En met onzeker zijn word je nooit perfect. Is een lijk die uitgehongerd is perfect dan? Nee toch? Het is levensgevaarlijk. Open je ogen!!!! Soms moet je hard zijn. Met een harde hand bereik je ook wat. Hulp is soms overbodig. Omdat de wachtlijsten heel lang zijn. En je moet het zelf inzien. Niet altijd met hulp. Later kan je echt niet op de been blijven of hulp zoeken. Je moet heel veel geluk hebben voor hulp. Het is een bijzondere ziekte die niet heel vaak voorkomt want 56.000 meiden lijden eraan. En jongens komen er ook nog. Door een patiënt die onzeker is maakt die het ook. Het gaat als een lopend vuurtje. Gevoelens zijn besmettelijk. Maak je geen zorgen dit is een web om mensen te helpen. En vaak eten en gewicht. Daarom is het een veelvoorkomend onderwerp. En er zitten regelmatig kinderen van 11 die een grap maken. Of meiden die zich anders voordoen. Of duizend keer iets over anorexia sturen, terwijl ze niet eens weten wat anorexia is. Je hebt gevoelens, gedachtes, over eten gewicht. Maar vooral over hun verdriet. Ze worden gepest of iemand overlijd. En sommige willen dood. En anorexia is een snelle dood. Maar lijken zijn niet mooi. Wij hebben het zo goed. En je ogen openen nog niet hoor! 😰

5 aug 2017, 19:08, Eva
5

klopt

7 aug 2017, 13:08, noah
6

bedankt

7 aug 2017, 16:08, Eva

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.