incontinentie

hallo iedereen ,

ik ben een meisje en ben nu 16 jaar binnen een paar weken alweer 17. ik heb doordat ik drastische ben afgevallen op een verkeerde manier incontinentie gekregen , dit betekent kleine beetjes urineverlies . ik heb me hier hele lange tijd voor geschaamt maar heb het sinds 2 jaar verteld aan mn ouders en we zijn een proces begonnen om er weer van af te komen. omdat ik weet dat ik niet de enige ben die hier last van heb zou ik graag dit een topic willen maken voor ook andere meiden en jongens om elkaar te steunen en tips te geven !

mijn tips die bij mij werkte was veel drinken , vitamine b12 en D slikken omdat een tekort aan vitamine b12 incontinentie veroorzaakt en iets wat ik nu aan het proberen ben zijn kegel ballen of tewel vaginale ballen wat (ook al ben ik er sinds 1 week mee begonnen) wel echt helpt en verschil uit maakt !

ik hoop dat dit positief word ontvangen door iedereen en dat we elkaar kunnen helpen en tips kunnen geven !

14 feb 2017, angelaxxx


Reacties

plaats reactie
1

Die kegelballen helpen vaak heel goed. Ze versterken namelijk je bekkenbodemspieren en dit zijn juist de spieren die je plas ophouden. Door deze te trainen (bijv. met die ballen) worden ze sterker, waardoor je beter en gemakkelijker je plas kan ophouden en zodoende niet opnieuw in je broek plast. Let er wel op dat er geleidelijke opbouw met die ballen moet plaatsvinden, dus niet te snel naar het volgende gewicht gaan.

Waar je qua voeding op kan letten is dat je zo min mogelijk: cafeïne, alcohol, zuurrijk voedsel (zoals tomaten en citrusvruchten) en zuurhoudende dranken, chocolade, kunstmatige zoetstoffen, hete kruiden en koolzuurhoudende dranken eet en drinkt. Deze producten kunnen je blaas irriteren waardoor droogblijven moeilijker is.

Als je incontinetieverband gebruikt (Tena bijv.) draag dan twee onderbroeken, waarbij het incoverband tussen de twee onderbroeken zit (dus niet rechtstreeks op je huid). De makers van dit incoverband voegen namelijk een stofje aan hun producten toe waardoor je bekkenbodemspieren ontspannen en verslappen. Hierdoor zal je dus, juist door het gebruik van het incontinentieverband, meer urine gaan verliezen. Dit zorgt er voor dat je overstapt van de verbandjes met 1 druppel naar de veel duurdere met het maximale aantal druppels. Plus dat je dan veel langer klant bij ze bent. Belachelijk, maar dit wordt echt gedaan door deze bedrijven. Geen direct huidcontact met incoverband dus, kan zeker helpen makkelijker van incontinentie af te komen. Succes ;).

15 feb 2017, 00:02, Timo
2

"Als je incontinetieverband gebruikt (Tena bijv.) draag dan twee onderbroeken, waarbij het incoverband tussen de twee onderbroeken zit (dus niet rechtstreeks op je huid). De makers van dit incoverband voegen namelijk een stofje aan hun producten toe waardoor je bekkenbodemspieren ontspannen en verslappen. Hierdoor zal je dus, juist door het gebruik van het incontinentieverband, meer urine gaan verliezen. Dit zorgt er voor dat je overstapt van de verbandjes met 1 druppel naar de veel duurdere met het maximale aantal druppels. Plus dat je dan veel langer klant bij ze bent. Belachelijk, maar dit wordt echt gedaan door deze bedrijven. Geen direct huidcontact met incoverband dus, kan zeker helpen makkelijker van incontinentie af te komen. Succes ;)."

wouw dit wist ik niet eens gelukkig gebruik ik geen incoverband alleen inlegkruisjes. en idd koolzuurhoudende dranken irriteren de blaas ik ben nu zelfs helemaal gestopt met cola . wel echt super bedankt voor deze tips !!

15 feb 2017, 20:02, angelaxxx
3

Ik heb laatst uitwasbare modieuze incontinentieslips gekocht. Dit werkte voor mij ideaal. Het absorbeert goed, en voelt droog en veilig aan. In de kleedkamer hoef ik mij niet meer te verstoppen, want het ondergoed ziet er gewoon modieus uit!

18 sep 2019, 12:09, Fien

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.