In de klas

Hoi,

Ik hoor bij de nerds (we zijn de hele tijd met school bezig) in de klas, in het begin kon ik dus nog 'kiezen' bij welk 'groepje' ik hoor.
Maar ik heb het gevoel dat ik een verkeerde keus heb gemaakt... de mensen (nerds) zijn wel aardig, maar ze zijn zo onafhankelijk met de rest van de klas. En ik wil juist 'bevriend' raken met mijn klas. Ik heb ook het gevoel dat ze ons heel raar vinden, en dan is het vgm nog moeilijker om er bij te horen (nu klinkt het heel anders dan ik het bedoel, maar ik weet nu niet zo goed hoe ik het moet uitleggen. Gwn bevriend met de hele klas).

Hoe zorg ik ervoor om gezien te worden in mn klas, niet als nerd. Of is het te laat?
-meisje 13 jaar

1 feb 2020, Alena


Reacties

plaats reactie
1

Ik weet niet. Ik denk dat je gw met je klas of andere groepjes in contact mier komen. Dan zien ze hoe leuk jij bent. Die dit door met ze praten en bij ze te gaan zitten.
Heel veel liefs me

1 feb 2020, 21:02, D.💞
2

Je kan ook doen wat ik doe: met de hele klas contact hebben! :) Ik zelf ga ongv voor 2/3 om met de nerds en 1/3 met de rest van de klas omdat ik de nerds net ietsje aardiger vind. Ik ga met de mensen waarmee ik het goed kan vinden, maakt niet uit of dat een nerd of populair iemand is. Gewoon omgaan met mensen die je mag en jezelf niet in een hokje/groepje duwen! Dat is ideaal naar mijn mening.

Ik denk dat de rest van de klas het raar vind dat jullie (de nerds) echt ALLEEN maar met elkaar omgaan (dat is ook in mijn klas zo). Als je contact zoekt met de rest van de klas wordt je juist minder raar gevonden! Vraag af en toe aan iemand die je mag: hoe was je weekend, mag ik naast je zitten, heb je huisdieren etc. en probeer een gesprekje te voeren. Als het goed gaat moet je dat steeds vaker doen en anders moet je het gewoon bij iemand anders proberen. Je moet wel zo snel mogelijk beginnen want hoe langer je wacht, hoe hechter alle groepjes zijn geworden. Maar je moet nou ook weer niet in een keer van groepje overstappen, dat is wel een beetje raar en dan denken de nerds dat je je ''te goed voor hun'' voelt. Zo snel mogelijk beginnen en het geleidelijk opbouwen dus. Verder: hou je zoveel mogelijk buiten drama want dat gaat je echt totaal niet helpen als je het met de hele klas wilt kunnen vinden. Echt waar, ik druk het op je hart, roddel zo min mogelijk. Levert je alleen maar negativiteit op.

Succes horen we nog hoe het verder gaat? <3

4 feb 2020, 18:02, Laura

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.