Ik zie steeds meer mensen met een buikje. (Ik zelf ook)

Hi, ik ben de laatste tijd veel aangekomen 5 kilo ongeveer ik denk iets meer... ik kon altijd alles eten... ik at veel ongezond! Maar ik sportte wel weer veel!, ik heb een blessure aan mijn enkel waardoor ik nu 6 maanden niet meer mag sporten zit nu op maand 3 alleen ik ben echt veel aangekomen. Ik heb een buikje gekregen dikke bovenbenen alles is dikker!!! Mijn kleding zit strak je ziet mijn buik in jurkjes! Ik had altijd maat s maar zit nu in een maat m niks mis mee hoor! Maar ja ik voel me niet fijn! Ik stond gister op de weegschaal ik schrok een beetje van de getallen die er stonden! 62,8 ik heb een bmi test gedaan en ik ben te zwaar ik ben 160 13 en 62,8 mijn moeder vroeg laatst ook ben je aangekomen. Ik heb dikke bovenbenen niet een klein buikje maar echt een dikke met vet! Ik schaam me heel erg! Je ziet het echt overal! In shirts en nu komt ook weer het zwem weer eraan! Mijn vriendinnen vinden zelfs dat ik dik ben! Ik zei ik ben echt dik geworden de laatste tijd en toen zeiden ze ja! Je bent niet dun meer nee! Ik heb echt een buikje alles is dikker dan met 3 maanden geleden het begon ongeveer in december.

24 apr 2020, Lindyy


Reacties

plaats reactie
1

Je hebt zelf overgewicht, dus ik raad aan om er iets aan te doen. Je bent nog in de groei dus afvallen moet je zeker gezond doen. Vanwege de corona situatie kan het lastiger zijn om een gezond gewicht te behouden maar zelf kan je bijv. Gezond eten in het zicht leggen en ongezond eten buiten het zicht en niet met honger kopen en altijd met boodschappenlijst kopen. Een motivatielijst op koelkast en een eetschema thuis kunnen echt helpen. Maar hier nog wat verdere tips:
Tip 1 drink minimaal 1.5 liter water per dag zodat je niet uitdroogt ook stilt het de honger.
Tip 2 Ga geen light producten nemen, die zijn niet beter dan gewone producten.
Tip 3 Eet zonder afleiding van bijv. Telefoon.
Tip 4 Beloon jezelf om de tijd met non food producten.
Tip 5 Zoek gezonde recepten op internet op.
Tip 6 Eet elke dag een klein beetje pure chocola
Tip 7 Bedenk een realistisch afvalplan Bijv. 1kg per maand
Tip 8 Beweeg elke dag minimaal een uur.Je kan niet je enkel gebruiken, maar mischien een balsport zodat je niet je enkel blesseert of je hebt bepaalde workoutvideos die vooral bedoeld zijn om bovenlichaam te trainen.
Tip 9 Eet niet meer dan 6 keer op een dag en niet minder dan 3 keer per dag.
Tip 10 Hang een motivatielijst boven je Bed.
Tip 11 Zoek eetpatroon die bij jou past:vegan,vegetarisch, paleo enz
Tip 12 Zit niet langer dan een half uur achter elkaar, maar probeer elk half uur een blokje om te lopen
Tip 13 Zet gezond voedsel in het zicht en ongezond voedsel uit het zicht.
Tip 14 Gebruik een dieetapp.
Tip 15 Lees goed etiketten van producten om achter te komen of een product gezond is, suiker heeft bijv. Deze namen Honing,Agavesiroop,Kokossuikker,Geconcentreerde fruitsap,Turbinado suiker, Melasse,Diastatische mout, Galactose en D-ribose.
Tip 16 Eet niet uit verveling of emotie.
Tip 17 Eet pittig of gekruid.
Tip 18 Drink geen smoothies of frisdrank maar vervang het door zwarte koffie,thee,melk en water.
Tip 19 Maak je ontbijt van te voren klaar.
Tip 20 Afval samen met afvalbuddy en vraag je omgeving voor advies.
Tip 21 Eet geen witte koolhydraten.
Tip 22 Eet zo min mogelijk bewerkt.
Tip 23 Maak van eten een speciaal moment.
Stress,slaap,eten,beweging,genen,medicijnen,aandoeningen,depressie,eetstoornissen,snel eten,trauma,drugs en roken hebben invloed op je gewicht.Succes en zeg maar als je meer advies wilt.

24 apr 2020, 15:04, Juliatje.
2

@Juliatje:
"Eet elke dag een klein beetje pure chocola", deze tip klopt alleen als je hebt over chocolade met minimaal 85% cacao. 'Gewone pure chocolade' bevat nog steeds heel veel suiker! Daarnaast hoeft het niet elke dag hoor: een paar keer per week volstaat prima.

@Lindyy:
Het belangrijkste element bij afvallen is voeding, zoals Juliatje ook al uitgebreid vertelde. In je voeding spelen de koolhydraten een belangrijke rol. De ongezonde koolhydraten (suiker, bloem, witte rijst, 'normale' aardappel, 'normale' witte pasta), kunnen enorme dikmakers zijn. Het sterk verminderen van suikers (koek, snoep, chips, cake, taart, ijs, frisdrank - ook light/zero! en bijv. fruitsap), kan al heel veel helpen. Al deze bovenstaande extraatjes moeten niet in je dagelijkse routine zitten. Waarom elke dag een suikerrijk toetje, zoals vla, vruchtenyoghurt, pudding, chocomousse, etc. na het eten? Waarom altijd die suikerrijke Liga, Sultana of bijv. plak ontbijtkoek eten? Waarom altijd dat glas frisdrank of fruitsap als je uit school komt? [nu even niet, maar je begrijpt wat ik bedoel]. Dit zijn allemaal dikmakende extraatjes, die je gezondheid en geluk negatief beïnvloeden. Doorbreek dit soort gewoontes! Extraatjes zijn bedoeld om op speciale momenten samen écht van te genieten, niet om ze dagelijks/heel vaak 'uit gewoonte' weg te eten.

Hier nog wat andere afvaltips met betrekking tot voeding:
- Sla geen maaltijden over. Van te weinig gezond eten, word je juist dikker.
- Eet bij iedere hoofdmaaltijd eiwitten, liefst niet te veel uit dierlijke bronnen. Eiwitten zijn belangrijk voor je spieren en geven ook lang een vol gevoel (verzadiging), waardoor je niet na een uur weer honger hebt.
- Eet bij je ontbijt altijd groente en eiwitten dus.
- Eet twee tot drie keer per week een portie goede vetten (avocado, vis, noten, zaden, etc.). Een beperkte hoeveelheid goed vet maakt je niet dikker, integendeel: het helpt je juist om het slechte vet in je lichaam makkelijker te verbranden!
**
Succes!!

*dit bericht is aangepast door de moderator*

24 apr 2020, 16:04, Timo
3

Over je titel ja dat klopt ik ben 14 en 1,69 en weeg 86,8

24 apr 2020, 16:04, Dikkerdje
4

Dikkerdje vind jij het leuk om dik te zijn? Je kan toch misschien niks bij lo, en jij krijgt ook waarschijnlijk geen vriendinnetje (als er geen dikke meiden op jou school zijn)

24 apr 2020, 19:04, D
5

@D het is niet heel aardig wat je nu zegt!! Ik vind het niet leuk om dikker/voller te zijn ik ben daar erg onzeker over! Ik weet niet of @dikkerdje dat is maar dat maakt helemaal niet uit! Ik heb ook gewoon vriendinnen en ik heb overgewicht! Dat van lo is waar, maar ja niet iedereen hoeft een dunne spriet te zijn die knap is dun en alles kan. Wss ben jij dat wel!! Die mensen die knap zijn en alles kunnen denken dat ze beter zijn niet iedereen hoor maar sommige denken dat ze alles zijn hun kijken alleen maar naar het uiterlijk! Zo gemeen!

25 apr 2020, 20:04, Lindyy
6

Ik wil dikker worden tips?

25 jun 2020, 14:06, Plssss geef me tips

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.