IK wordt vriendloos

Mm beste vriendin waarmee ik al meer dan 8 jaar bevriend ben heeft me gedumpt. We hadden vaak ruzietjes maar dat kwam altijd wel weer goed. Laatst was de ruzie wat erger en hebben we een paar maanden geen contact gehad. Nu heb ik weer contact met haar gezocht en we hebben eens afgesproken. Dat was erg gezellig, maar ik heb haar geappt en meteen gaat het weer mis. Maar nu dan ook echt. Ze zegt dat ze er klaar mee is en nu for real. IK ben best in shock, maar nu zit ik te denken. IK heb opzich wel een leuk meidengroep als vrienden. Maar daar kan ik niet 100% mezelf zijn en ik voel dat we alleen bevriend zijn omdat we samen op school zitten. Meer klasgenoten dus dan vrienden. Verder heb ik in het dorp neit zulke leuke kinderen wonen en op school verder ook niet. IK denk dus echt dat ok vriendloos ga worden omdat ik volgend jaar naar de 4e ga en dan met geen van mn klasgenoten/vriendne in de klas kom. Ook weet ik al jet wie ik volgend jaar verder in de klas ga komen maar die mensen vind ik neit echt aardig. Dus je kan al bedenken, ik ga daar n9et echt vrienden maken. Heeft iemand tips ofzo of iets dat ik kan doen dan tik weet het ff niet meer.

26 mei 2020, Idk


Reacties

plaats reactie
1

Hi, wat een vervelende situatie is dit voor je zeg. Ik weet niet precies show je de ruzie op kunnen lossen, maar vriendeloos naar de 4e gaan lijkt me niet het beste plan. Misschien zitten er wel meiden in je nieuwe klas waar je goed mee kan opschieten. Dan hoef je niet gelijk vrienden te worden.

26 mei 2020, 13:05, M
2

Het kan er ff uitzichtloos uit zien, maar dat is niet nodig.

Je kent de leerlingen uit je volgende klas, maar je weet nooit of iemand nog je vriend kan worden. Van de super leuke vriendengroep die in de 5e is gevormd kende ik 2 mensen al 3 jaar. Blijkbaar kende ik ze niet goed genoeg want ik dacht altijd dat we niet bij elkaar paste maar niets was minder waar. Dus ga met een open blik je volgende schooljaar in.

Als je nieuwe vrienden wilt maken, zul je dus mensen moeten leren kennen. Dit kan via een hobby, maar dat is niet nodig. De meeste scholen hebben leuke clubjes waar je in kan. Een techniekcommissie, schoolkrant, muziekclub ect. allemaal mogelijkheden om andere leerlingen te leren kennen. Ik heb in deze groepen de meeste vrienden gemaakt waar ik nu nog steeds mee omga.

Heb je al een geprobeerd gewoon jezelf te zijn in je vriendengroep? Ik vond dat ook altijd spannend, maar met echte vrienden moet dat kunnen. Misschien kom je er achter dat er iemand anders zich ook zo voelt binnen de groep en kunnen jullie samen door als jezelf.

Stel jezelf open voor nieuwe contacteren, je hoeft niet direct bff met iemand te zijn. Dat bouw je langzaam op.

27 mei 2020, 13:05, KAAS

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.