Ik wordt gek wat moet ik doen 😭

Hai mensen, ik wordt gek en wordt hier zo depressief van. Nou kijk ik zit nu in 4 havo en heb gewoon super goede cijfers maar ik heb laatst een ongeluk gehad waardoor ik 6 SE’s moet inhalen. Dat vind ik niet zo erg maar maandag begint weer school en die week heb ik weer 2 SE’s en me moeder zegt dat ik die niet moet maken voorlopig omdat ook een hersensschudding heb gehad etc. En dat ik daardoor maar moet eerst aankijken in de klas of ik nog wel kan concentreren enzo. Maar nu wordt ik helemaal gek want ik heb altijd goede cijfers gehad op de havo maar op de basisschool had ik eigenlijk kader/T advies maar ben toch naar havo gestuurd. Terwijl ik in de 1ste klas vwo advies had. Maar ik voel me gewoon minder omdat ik echt heel veeel moet leren voor een toets en andere kinderen uit me klas totaal niet die letten op in de les en halen een 6. Ik let op in de les en ik vergeet het gewoon zo dom voel ik me :( en ik haal alleen goede cijfers omdat ik een doorzetter ben, maar ik denk dat havo te moeilijk is ookal heb ik goede cijfers heb laatst een rekentoets gehad een 2,5😭😭😭 ik kan helemaal niks, niet rekenen niet goed lezen alleen maar leren en ik ben bang dat ik het dit jaar wel ga halen doordat ik motivatie heb en tot 1 uur s’nachts door ga, maar volgend jaar vol op me bek ga omdat alles dan nog meer inzicht heeft enzo. Ik heb ook enorme faalangst en sinds de 1ste klas stresde ik me al om de examens. Ik weet gewoon niet wat ik nu moet doen.

Naar mbo niveau 4 gaan maar daar heb je ook examens en ik ben bang dat ik dat ook niet aankan omdat je daar ook rekenen hebt en ben daar zoo slecht in😭😭😭
of doorgaan met havo maar dan vast blijven zitten doordat ik zoveel toetsen steeds moet inhalen maar ik heb zo gevoel dat ik lager sta dan andere havo leerlingen.

pfff ik wil gewoon 18 zijn wanneer ik op het hbo kom dat wil ik zeker maar ik ben bang dat dat ook te moeilijk gaat worden doordat ik zoo slecht in engels ben en rekenen en nederlands😭😭😭. Ik weet het gewoon niet ik ben nu trouwens 15. Wil echt gewoon zo slim zijn als andere kinderen uit me klas :( die er niet zo veel voor hoeven te doen....

6 jan 2019, Jennifer


Reacties

plaats reactie
1

Je kan altijd bijles krijgen of in een leergroep gaan dat je samen de stof behandeld.En op youtube zijn er uitlegfilms over leerstof die prima is en je hebt online oefeningen en je kan altijd extra uitleg vragen aan docent en extra huiswerk vragen en je kan anders altijd concentratie muziek op youtube gebruiken om te concentreren.En voor die faalangst zijn er altijd trainingen te volgen bij buurthuizen of scholen.Maar misschien leren mensen thuis wel hard en zie jij het niet? En je hoeft je nergens voor te schamen dat het niet lukt, er zijn heel veel mensen met hetzelfde probleem.Sterkte en hoop dat het lukt en zeg maar als je meer advies wilt.

6 jan 2019, 15:01, juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.