Ik word uitgescholden door eigen studenten

Hallo. Ik ben een meisje en ben net afgestudeerd aan de PABO (school om leraar te worden). Ik geef nu les op een school maar de leerlingen die ik moet lesgeven pesten mij en maken seksistische opmerkingen zoals: Ga jezelf vingeren en dat ze denken dat ik nog geen vriend heb. Dit is ook zo maar dat is het probleem niet. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze ophouden met dit gedrag?

7 feb 2018, Riedeltje


Reacties

plaats reactie
1

Leuk les gaan geven. Je bent een makkelijk doelwit en je laat jezelf kennen. Dus je staat erg onzeker voor de klas dat voelen ze. Probeer de les totaal anders te doen. Begin bv iedere les met een raadsel of spelletje zoals iets voordoen en hun raden wat (leerling iets laten voordoen en de andere laten raden) ofso. Ben dan leuk bezig en consequent maak regels. Geef waarschuwingen dus waarschuwing 1 is nog niet erg 2is al erg en 3 is er uit. Geef ze de laatste 5-10min van de les een leerblad van het vak. En als ze hem maken en goed maken krijgen ze iets kan iets lekkers zijn tot 0.5 erbij op een toets.
Ik hoop dat je er wat aan hebt wil later ook lerares worden en ben 14 jaar oud en een meisje

7 feb 2018, 15:02, Miss

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.