Ik wil zelfmoord plegen

Hallo. Ik ben een meisje en ik wil zelfmoord plegen (ik kan nergens mn verhaal kwijt. (vandaar dat ik het hier probeer) Ik heb best veel erge dingen meegemaakt. Mn zus was/is depressief, en kreeg dus altijd alle aandacht. Mn vader dronk veel en was nooit thuis, en als hij thuis was had hij flinke ruzie met mn moeder. Door de jaren heen is er niet veel veranderd, en ben ik me steeds slechter gaan voelen. Mn cijfers gingen achteruit op school, begon me steeds meer aan te trekken wat mensen van me vonden, begon mezelf te haten, en kreeg steeds vaker zelfmoord neigingen/gedachtes. Elke dag opnieuw ben ik bezig om te kijken hoe ik het beste zelfmoord kan plegen, (heb al een aantal pogingen gedaan) ik kan dit leven niet meer aan. Ik wil heel graag dood. Niemand zou het toch wat kunnen schelen als ik er niet meer ben.. Ik ben vaak weggelopen van huis, met het idee nooit meer thuis te komen, ook snijdt ik mezelf regelmatig om even niks te hoeven voelen. Ik denk dat zelfmoord de enige oplossing is, om van alle stress en problemen af te komen. Kan iemand me aub helpen?

30 jul 2019, Anoniem


Reacties

plaats reactie
1

Beste Anoniem,

Zo te zien heb je het erg zwaar. Zo zwaar dat je elke dag denkt aan zelfmoord. Iets zorgt ervoor dat je toch doorgaat, daar is kracht voor nodig. Heel moedig dat je hier op de website komt en anderen om hulp vraagt. Ik hoop dat de tips van anderen je verder helpen.
Als je ook eens met een deskundige wilt praten, kan je elke werkdag anoniem chatten hier, of een mailtje sturen.

Veel sterkte!

30 jul 2019, 11:07, Moderator 99gram
2

Hai anoniem.

Ten eerste ben ik het volledig met de moderator eens en vindt ik het heel sterk dat je toch doorzet. Ook vind ik het super goed van je dat je het ergens aangeeft.

Een goede eerste hulplijn is altijd je huisarts. Je hoeft ze niets te betalen en ze hebben zwijgplicht. Dit betekend dat ze het er met niemand over zullen hebben, ook niet je ouders. Wat betekend dat het een veilige plek is om eerste hulp te ontvangen. Zij zullen opzoek gaan naar een betere oplossing voor je.

Ik heb zelf een heel ziek zusje gehad en mijn vader verstopte zich achter werk om het te verwerken. Ik zelf was ook niet zo gezond, maar gezonder dan mijn zusje waardoor ik het niet durfte aan te geven. Ik ben toen zelf naar mijn mentor gestapt, die kan jou vervolgens weer naar een vertrouwenspersoon sturen op jouw school. Jouw mentor of andere docent heeft tijdens zijn of haar opleiding geleerd hoe hij/zij jou kan ondersteunen. (ik ben nu zelf docent in opleiding en heb hier veel lessen in gehad) Het vertrouwenspersoon is een soort psycholoog bij jou op school waar je je verhaal kwijt kan. Het voordeel hier van is dat het vaak bij jou op school kan.

Ik vond het eng om naar mijn eigen moeder hiervoor te gaan. Omdat ik dacht dat ze het toch niet zou begrijpen. Het vertrouwenspersonen heeft, met mijn toestemming, een gesprek met mij en mijn moeder ingepland zodat er thuis ook geholpen kan worden. Met deze kleine beetjes hulp ben ik tot de dag van vandaag heel blij.

Als je het te spannend vind om naar iemand toe te stappen kan je altijd mailen. Dan kan je op jouw tijd je verhaal typen en het versturen. Er zijn ook verschillende organisaties op het internet te vinden die hierbij kunnen helpen.

Wanneer alles echt niet lukt, bel 113. (0900-0113) Zij zijn altijd, dag en nacht, te bereiken. Chatten is ook mogelijk via 113.nl Ze bieden ook een gratis anonieme zelfhulp cursus aan. Dit zijn 6 online lessen waarin je je gedachten onder controle leert te krijgen.

24 okt 2019, 12:10, Auriane
3

beste, Anoniem ben het met de reacties hierboven eens en het beste is om hulp te zoeken ik ben er voor je als je hulp nodig hebt maar veel mensen lopen met deze zelfmoordgedachten rond, misschien kan je groepstherapie hiervoor volgen? Maar vroeg of laat ben je blij dat je voor het leven koos dus probeer altijd hoop te houden.

24 okt 2019, 17:10, juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.