Ik wil mezelf wegen!

Hey,

Omdat ik in het verleden een eetstoornis heb gehad, hadden mijn ouders mn weegschaal afgepakt... De laatste keer dat ik mij heb gewogen is nu ongeveer 3/4 maanden geleden. Nu wil ik dus gewoon weten hoeveel ik weeg (niet vanwege eetstoornis gedrag maar ik wil gewoon weten of ik niet ben aangekomen etc.)

Nu hoor ik je denken.. Koop zelf gewoon een weegschaal! Maar nee, dat durf ik niet.. Als mijn ouders dan die weegschaal vinden wordt ik weer in therapie gestopt en dat wil ik niet!

Heeft iemand tips hoe ik mijn ouders kan ompraten? of weet je toevallig een hele goede verstopplek voor een weegschaal waar mijn ouders het absolut niet kunnen vinden?

-xxx-

Eelke

28 apr 2018, Eelke


Reacties

plaats reactie
1

Je kan ook een meetlint kopen en daarmee je buik omtrek om de zoveel tijd meten (soms zegt het meer dan gewicht) Je kan tegen je ouders zeggen dat je het gebruikt voor een schoolopdracht of zeg dat je bezig bent met kleding ontwerpen(dan heb je wel wat spullen daarvoor nodig om te bewijzen)
Succes

28 apr 2018, 18:04, juliatje.
2

Met dat meetlint kan je niet alleen je buikomtrek meten, maar ook je taille- en heupomvang. Met deze waardes kan je je WHR uitrekenen. Je WHR (even googelen) zegt vaak veel meer dan je gewicht. Je gewicht is immers ook vocht en spieren en botten etc.

Papieren meetlinten zijn vaak gratis te pakken bij woonwinkels en doe-het-zelf-zaken, hoef je deze niet eens te kopen ;).

28 apr 2018, 20:04, Timo
3

Lieverd, je ouders dien dat omdat je anders onzeker word. Dit is get beste, een ES is niet niks, een stoornis is altijd heel erg. Sls jij he weegt val je misschien terug. Doe het niet, en liegen is nuet goed. Stel je bent hersteld, dan denk je toch van: waarom deed ik dit. Jou bericht:
Weet jij wie mooi is? 2e woord. Met bedriegen kom je niks verder. Een stoornis is een probleem, je kan terug vallen. Dus laat get maar zo meis❤️😘. Liefs Eva.👱🏼‍♀️

28 apr 2018, 20:04, Eva👱🏼‍♀️

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.