Ik wil gewoon niet meer aankomen

Zoals de titel al zegt,
Ik wil niet aankomen.
Want elke keer dat als ik weer op de weegschaal sta, Heb ik er weer wat gram of kilo's erbij. Ik word er helemaal gek van. Ik wil niet meer zo veel wegen, het moet er af.
Ik weeg 67 en ben 1m70
Kan iemand mij helpen? Ik ben namelijk bang dat als ik zo verder ga wel de 100 kilo ga halen.

30 dec 2018, Stresskop


Reacties

plaats reactie
1

Een normaal mens schommelt tussen de 2 kilo maar jij zegt zelf dat je steeds aankomt en dat is niet goed.Het beste is om je elke ochtend te wegen en niet meer, omdat hoe later de dag is hoe zwaarder je bent.Je kan ook het beste naar een dokter hiervoor gaan, omdat het ook iets met je gezondheid kan zijn.Zelf is het ook het beste om je vet omtrek te meten, want dat zegt meer dan gewicht, omdat je dan rekening houd met spieren.Hier wat dieetips.Tip 1 hou een eetdagboek bij.Tip 2 Wordt veganist.Tip 3 Zit niet te lang(dus na elk uur ff stukje lopen) Tip 4 Vraag anderen rekening te houden met je dieet.Tip 5 Kijk of je gewichtstoename door medicijnen komt, want soms bij allergiemedicijnen kan je aankomen.Tip 6 Eet niet uit verveling.Tip 7 Eet en drink in een rustige omgeving, omdat je dan merkt dat je sneller vol zit dus geen: radio,krant,tijdschrift,telefoon,computer en tv tijdens het eten.Tip 8 Als je jezelf het eten verbied waar je het meeste van houdt, bijvoorbeeld taart wordt je veel ontvankelijker voor eetbuien en ook overeten. Als je een verandering in je eetpatroon wil maken die je een echt lange tijd kan en wil volhouden is het veel verstandiger om alle voeding te eten die je wil, maar in kleinere porties in de week. Beroof jezelf echt niet van het eten of drinken waar je het meest van geniet. Dit is moeilijker dan voedselgroepen schrappen, maar de enige manier om het je leven lang vol te houden. Hiermee voorkom je namelijk het jojo-effect.Maar het beste is om niet meer te snoepen, maar met mate snoepen helpt ook.
Tip 9 Als je moe of gestressed bent heb je de neiging veel meer te gaan eten. Je hersenen maken dan gemoedstoestanden stofjes aan die je daartoe aanzetten. Bij stress helpt eten om je gedachten te verzetten en bij vermoeidheid geeft eten je weer even nieuwe energie. In beide gevallen voorkomt eten dat je de rust neemt die je eigenlijk nodig hebt.Dus stress weinig en neem genoeg slaap.tip 10 Eten gaat niet over schuld en schaamte. Het gaat erom de balans te vinden waar jij je goed bij voelt en over mild zijn voor jezelf zolang je die nog niet gevonden hebt.Dus blijf altijd positief.Tip 11 heb geduld.Tip 12 Veranderen is erg moeilijk. In een cultuur waar eten zo veel meer lading heeft dan alleen voeding, omvat het veel aspecten. Houdt terwijl je zoekende bent bent in dit complexe proces van uitvinden wat wel en niet past bij jou. Als je dat voor elkaar krijgt word de reis een stuk beter te begaan.Tip 13 Je calorieën eten in plaats van drinken kan ervoor zorgen dat je minder eet zonder dat je meer honger krijgt.Dus eet fruit in plaats van drinken bijvoorbeeld.Tip 14 Het eten van pure chocola, of zelfs al het ruiken eraan, kan de eetlust en het verlangen naar zoet helpen verminderen.Tip 15 Gember kan het gevoel van honger helpen verminderen, dus neem het soms.Tip 16 Stoffen die in hete pepers en paprika gevonden worden kunnen helpen bij het inperken van honger en bij het vergroten van het gevoel van verzadiging dus eet vaker pittig.

30 dec 2018, 14:12, juliatje.
2

Hier nog wat tips,zeg maar als je meer hulp of advies wilt.Tip 17 Eten van kleinere borden kan ervoor zorgen dat je minder eet, zonder het gevoel van honger te vergroten.Tip 18 De grootte van je bestek kan grote effecten hebben op de hoeveelheid voedsel die nodig is om je vol te voelen. Deelnemers van een of ander onderzoek die grotere vorken gebruikten, aten 10% minder dan degenen die met een kleinere vork aten . De onderzoekers van dat onderzoek denken dat kleine vorken het gevoel geven dat je niet erg opschiet met het stillen van je honger, waardoor je meer eet. Wel geld het niet voor elk bestek. Grotere opscheplepels kunnen juist zorgen voor 14,5% meer eten tijdens een maaltijd dus probeer er op te letten.Tip 19 Zowel cardio- als krachttraining kan helpen bij het verhogen van het gehalte aan verzadigingshormonen en leiden tot minder honger en ook minder calorie-inname.Het beste is om het beide te doen.Tip 20 Eet een snack met eiwitten( plantaardige yoghurt, noten,peulvruchten en spinazie.Zelf stilt het de honger.Tip 21 Als je jezelf voorstelt dat je het voedsel eet waar je heel veel zin in hebt bijvoorbeeld borrelnootjes dan kan dat ervoor zorgen dat je verlangen ernaar vermindert.Tip 22 Eet langzaam en neem de tijd voor eten dus (50 keer kauwen per hap)

30 dec 2018, 14:12, juliatje.
3

Hey Stresskop,

Wat vervelend dat je zo met je groeiende gewicht aan het worstelen bent.

Je geeft verder geen informatie over jouw leeftijd, leefpatroon en gezondheid, dus is het lastig in te schatten hoe jouw situatie precies is.

Als je zonder aanwijsbare reden blijft aankomen, kun je het beste naar de huisarts gaan voor een (medisch) onderzoek. Wie weet is er een verklaarbare (lichamelijke) oorzaak voor je groei.

Aan de andere kant; als je nog in de groei bent dan is het logisch dat je aankomt. Je lijf veranderd en wordt groter, zowel in de lengte als in de breedte. Dan is het dus normaal en noodzakelijk dat je zwaarder wordt.

Probeer je niet te veel blind te staren op je gewicht, maar focus je op je gezondheid. Voel je je goed, energiek en fit? Zit je lekker in je vel en sta je midden in het leven? Zorg je goed voor jezelf en eet je naar behoefte? Zo ja, dan zoekt je lijf zelf het gewicht dat bij jou past. Een lager gewicht afdwingen is een gevecht tegen je biologie en dat is per definitie niet gezond.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Liefs, Amy

31 dec 2018, 10:12, Amyxx

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.