ik wil afvallen maar... ze letten op mij

ik wil graag afvallen maar dat lukt niet echt
ik woon in een pleeggezin en ik moet wel normaal eten want daar letten ze heel erg op.
ik steek me vinger al in me keel als ik vol zit. het is gewoon vies om al het eten in me te hebben.
ik wil sporten maar hoe dat weet ik niet. hebben jullie ideeen ervoor. trouwens ik ben een meisje van 14 jaar en ik weeg 59 en ik ben 171 cm lang

5 okt 2017, KuzzMerel


Reacties

plaats reactie
1

Lieve Merel, je hebt geen overgewicht dus ga niet afvallen. En uitkotsen en wienig eten is heel slecht voor je. En kotsen is veel viezer. Of wil je anorexia en nao? Hou alsjeblieft op. Want de helft van BE of NL is te dik, jij niet hoor. Moet iedereen volgens jou dan mager zijn? Want de helft is te dik en een kwart is veel te dik of heeft ernstige obesitas. De wereld draait niet alleen om afvallen!

5 okt 2017, 16:10, Eva
2

@eva
ik wil graag afvallen omdat jongens uit me klas zeggen dat ik dik ben. en ik twijfel of het waar is dus daarom wil ik afvallen dus niet omdat ik anorexia wil of nao.
puur om het gezeik te stoppen.

6 okt 2017, 10:10, KuzzMerel
3

Maar Merel, let niet op andere of zeg het tegen de juf, misschien is het wel een grap. Beledig gewoon terug.

6 okt 2017, 16:10, Eva
4

Hey, ik denk dat je niet dik bent, serieus. Ik hoop dat je naar me luistert. Je verdient het om gelukkig te zijn en als je je hele leven gaat leven omet andere mensen blij te maken, dan ga je geen gelukkig leven leven. Je moet niet denken aan wat andere mensen tegen je zeggen of denken, doe gewoon wat je zelf wilt!

6 okt 2017, 16:10, Yoghurt
5

KuzzMerel negeer die jongens ze zijn gewoon mensen die niks beters te doen hebben.
En hier wat dingen die je kan terug zeggen
-Bemoei je met je eigen zaken
-Let lekker op jezelf
-Ik heb tenminste wel geld voor eten (je klinkt gemeen maar misschien zijn ze wel jaloers dat andere mensen beter eten kunnen kopen dan hun)
-Sta een sterke houding dat helpt wel met voor jezelf opkomen.
Good luck

6 okt 2017, 16:10, juliatje.
6

Lieverd die jongens noemde een vriendin van mij oom dik terwijl ze zwaar anorexia had, ze proberen gewoon stoer te doen! Je hebt een perfect gewicht! Hetzelfde als mij en we zijn ook even lang. Als ik naar mezelf kijk zie ik niks diks. Je bent prachtig en mooi, probeer alsjeblieft niks geks

6 okt 2017, 17:10, Xx
7

Jullie hebben helemaal gelijk. Lieve meiden/jongens wees niet onzeker. Er zijn teveel redenen om mooi te zijn.

6 okt 2017, 17:10, Eva
8

Je hebt inderdaad een perfect bikiniwaardig gewicht, totaal geen reden voor zorg of onzekerheid. Die jongens uit je klas kletsen uit hun nek (meestal idd uit stoerdoenerij, zoals hierboven al benoemd) en/of hebben een compleet verknipt beeld van de normale maten en verhoudingen van een vrouw en haar lichaam. Compleet negeren dus!

Wat je straks als volwassene als ezelsbruggetje kan onthouden is:
- je lengte in cm min 97 is de grens met ondergewicht;
- je lengte in cm min 107 is de grens met perfect gezond gewicht;
- je lengte in cm min 117 is de grens met overgewicht.
Oftewel: 171 - 97 = 74 kg is de grens met overgewicht, 171 - 107 = 64 kg is de grens met perfect gezond gewicht en 171 - 117 = 54 kg is grens met ondergewicht.

Blijf je dus je huidige lengte, dan heb je grofweg van 54 kg - 64 kg een perfect gezond gewicht ALS VOLWASSENE. Nu kan je dit ezelsbruggetje nog niet gebruiken. ik geef het je echter juist wel, zodat je voor de komende jaren een richtlijn hebt wat een gezond en een ongezond gewicht is. Let wel: het is een ezelsbruggetje, dus het klopt niet helemaal bij iedereen op de kilo nauwkeurig.

Nog beter dan (alleen) te focussen op je gewicht is om (ook) te kijken naar je lichaamsomvang. Zo af en toe je buik- heup- en bilomvang meten (en opschrijven!!) en deze proberen de komende jaren ongeveer gelijk te houden, is een veel betere manier om te zorgen dat je slank blijft de komende jaren, dan (alleen) te focussen op die weegschaal.

6 okt 2017, 20:10, Timo
9

Wow, echt slim ben je Timo. Hoe komt dat dat je er zoveel verstand van hebt?

6 okt 2017, 21:10, Eva
10

Allemaal bedankt voor jullie helpende Berichtjes maar ze dreigen me met opname omdat ik ook regelmatig met laxeerpillen bezig ben en dat ik niet met de fiets naar school ga maar hardlopend dus ik zal proberen om naar jullie adviezen te luisteren.
XXX merel

9 okt 2017, 09:10, KuzzMerel
11

Lieve Merel, heb je dan een stoornis?
Je beweegt veel te veel, en je eet zo weinig.
Pas op, a.u.b. Want je bent nu heel gevaarlijk.
En straks ben je dood. Of je krijgt de bekende stoornis. En dan oordeel ik ook snel. En anoniem kan ik natuurlijk niet veel over je weten. En anorexia geloof ik niet.

9 okt 2017, 16:10, Eva
12

@yoghurt
Dit had ik nou echt nodig! :)

9 okt 2017, 18:10, Anoniempje
13

@eva
ik weeg nu 40 kilo. en ik moet opgenomen worden maar dat wil ik niet! hoe kan ik dat zeggen dat ik weer normaal ga eten?

12 okt 2017, 08:10, KuzzMerel
14

Probeer een goed moment te vinden en uit je gevoelens hierover helpt misschien wel.

12 okt 2017, 16:10, juliatje.
15

Lieve Merel, erg voor je. Echt super erg. Maar eet gezond zoals Julia zegt. Meis, misschien moet je zeggen dat je inziet dat je te dun bent. En dan krijg je korter hulp. Of een gezond gewicht krijgen. Maar hoe oud ben je? En hoe lang? Maar sterkte meis. Want je mag daar geen internet en niet douchen of in bad, of na vrienden. Want je mag geen advies voor anorexia. Als je kinderen wilt moet je niet verder gaan. Maar dan eten waar zij zijn. Trouwens ik zag je op tv met Celine bij puberruil zapp. En je bent juist heel mooi. 💋 En dik is niet persé erg. Big Huge.

12 okt 2017, 16:10, Eva
16

Sorry verkeerd, maar ben jij Merel K? Dan weet ik het.

12 okt 2017, 17:10, Eva🌹
17

@eva
Ik heb het gezegd en ik hoef niet opgenomen te worden. Gelukkig! Ik ben nu 2 kilo aan gekomen en dat valt zwaar tegen

liefs merel k

23 okt 2017, 14:10, KuzzMerel

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.