Ik weet niet wat ik moet doen met mijn leven

Dit is geen aandachtvragen, ik weet oprecht niet wat ik moet doen en omdat ik het moelijk vind om met mensen irl te praten schrijf ik het maar op. Ik ben een meisje van 16 en zit nu in 4havo. Ik heb dit jaar tentamens en volgend jaar examens. Ik weet nog steeds niet wat ik wil worden of met mijn leven wil bereiken en heb hierdoor ook 0 motivatie om schoolwerk te maken. Dit is al 2 jaar zo en mijn cijfers leiden er slecht onder. Ik kan mezelf nergens toe zetten om iets te doen, meestal neem ik mezelf voor om iets te doen maar het eindigt altijd in de hele dag slapen om nergens meer aan te denken . Ik heb geen emoties meer, ik voel me leeg, ik zit de hele dag op mijn kamer en praat met niemand. Ik heb eindeloze familie problemen. Op school ben ik het luide type die grappen maakt, mijn vriendinnen weten van niks. Ik heb een therapeut, maar vertel haar dat het goed gaat, ik wil niemand vermoeien met mijn problemen. Ik weet dat mijn depressie op zijn aller ergst is maar ik weet niet wat ik er aan moet doen, ik wou dat ik niet meer bestond maar ik wil mijn familie niet pijn doen. Dat is volgends mij dan ook de enige reden dat ik hier nog ben, het voelt niet alsof ik echt leef. Heeft iemand tips wat ik moet doen, ik heb al vaak aangegeven bij mijn moeder dat ik depressief ben maar ze zegt dat ik daar geen reden voor heb en me aanstelt.ik durf niet met mijn therapeut te praten. ik wil weer blij zijn, ik wil alles uit mijn leven halen en wil de wereld een betere plek maken, ik wil vrij zijn van school en stress, ik wil de wereld rond reizen, maar ik weet gewoon niet hoe..
Bedankt als je dit las
Xxx

19 sep 2020, ❤️


Reacties

plaats reactie
1

Heyy,
Ik denk dat je er over moet gaan praten met mensen, met je familie, je vrienden, en therapeut. Geloof me het geeft een fijn gevoel.

20 sep 2020, 10:09, Dabby
2

@dabby
Ik heb het aan mijn moeder verteld maar ze zegt dat ik me aanstel en er geen reden voor heb omdat ik zo jong ben. Ik heb mijn zus duizenden hints gegeven en ze noemt me een emo :') de rest durf ik het niet te vertellen omdat ik hun niet wil lastigvallen en bang ben voor hun reacties.

20 sep 2020, 11:09, ❤️
3

Vertel je therapeut de waarheid

24 sep 2020, 21:09, Daar zijn ze voor

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.