ik weet niet hoe ik veder moet

hey,
ik weet niet goed wat ik moet zeggen maar alles moet er een x uit. Ik ben 14 jaar en heb een depressie. Ik beschadig mezelf, alleen jammer genoeg heeft iemand op school het gezien en is naar de vertrouwingspersoon gegaan. Die heeft mijn ouders gebeld en die wilde dus met mij praten. Na lang gesprek (waar ik niet zo goed tegen kan ik hou niet van praten) hebben hun hulp gezocht. Zo kwam ik bij een of ander mens die heeft me na 2 x weer doorgestuurd en daar heb ik binnenkort intake gesprek van (geen idee hoe je dat schrijft) maar mijn ouders dachten dus al dat ik gestopt was met mezelf snijden enzo, maar dat is niet zo en daar zijn ze dus weer achtergekomen. Ik zit de hele tijd te bedenken hoe ik dood kan gaan en wanneer ik dat dan kan doen en ik kan het niet helpen. Ik ben nergens goed voor, nutteloos/waardeloos. Het zou beter zijn als ik dood ben, voor iedereen. Ik weet gewoon niet of ik het nog langer volhoud. Ik weet ergens wel dat sommige mensen om me geven of me misschien zullen missen, maar ik kan het niet heel goed geloven. Ik heb ook een angststoornis waardoor ik voor veel dingen bang ben dus niet kan. De enige uitweg is dus dood.

Sorry als dit je niks boeit en het toch gelezen hebt. Ik wilde toch ergens mijn verhaal kwijt.

24 apr 2018, suïcide


Reacties

plaats reactie
1

Ik heb ook faalangst zoo stom ik doe extra gym met allemaal jongens en als ik zo'n aanval heb mislukt alles en gaan ze stom doen en wil ik ook dood iknowhowyoufeel. Ga met je vriendinnen wat leuks doen een keer naar de Bios en probeer te genieten. Schrijf je gevoelens op een papier of meerdere en verbrand het daarna dat werkt echt. Als je niet gelooft kan je mischien gewoon een keer bidden en gewoon zeggen wat je anders wilt en daarom vragen(ben zelf niet gelovig maar het voelt als een opluchting als ik dat doe).
Je kan ook een poppetje van een sleutelhangertje pakken of een knuffel en een gesprek met jezelf voeren begin gewoon te vragen aan die knuffel waarom wil ik eigenlijk dood ofao iets.

Geen idee of je hier iets aan hebt maar dat doe ik als ik depri ben. En bij mij werkt het

24 apr 2018, 18:04, LOLLYPOP
2

hey lollypop,
thanks voor je reactie.
Ik heb elke zaterdag avond met vriendinnen filmavond, ik probeer altijd vrolijk te doen maar van binnen ben ik leeg en half dood. Ik ben zelf ook niet gelovig en het helpt ook niet echt om te bidden (heb het een x geprobeerd is niet echt mijn ding) en ik kan niet echt praten opschrijven gaat veel beter maar ik kan het niet verbranden, ik kan het misschien wel verscheuren maar ik weet niet echt of het heel handig is.
Maar fijn dat het bij jou werkt
xx

24 apr 2018, 18:04, suïcide
3

Mischien zou je eventueel dan het papier kunnen begraven dus het achter je laten is dat mischien iets.
En ik weet niet of je een hond hebt maar mischien kan je een keer met een hondje of gewoon alleen 5-10 km lopen dat geeft echt een gevoel van vrijheid. Ik woon in de polder dus ik kan makkelijk naar de dijk maar ik weet niet hoe dat bij jou is maar in het bos of in de natuur is wel fijn.

24 apr 2018, 21:04, LOLLYPOP
4

Beste suïcide,
Wat verschrikkelijk voor je dat je je zo voelt! Zo iets heb ik ook, luister. Ik heb periodes dat ik deprie word. Alles is negatief. Ik noem het door een zwart gat kijken.
Jij hebt dit ook. Dat je alles niet vrolijk kunt bekijken, maar jezelf snijd omdat je denkt dat het je eigen schuld.
Je moet uit dit zwarte gat komen. Doe wat je leuk vindt. Wordt vrolijk. Probeer het!

Dan nog een laatste tip: als jij met je zwarte gat jezelf dood... veroorzaak je voor meer mensen dan je weet ook zwarte gaten. Je weet hoe dat voelt en je gunt het anderen niet.

Blijf leven. Maak er iets van! Je leeft maar 1 keer!

25 apr 2018, 20:04, Lala
5

Dat weet je niet Lala

25 apr 2018, 21:04, .
6

Same ❤ maar weet dat je hier thuis hoor op deze wereld. je bent er niet vol niets

27 apr 2018, 19:04, lauren
7

Hoi,

Wat goed van je dat je steun zoekt op het moment dat jij je zo machteloos voelt.
Mocht je behoefte hebben om dit nog een keer te doen dan mag je ons ook mailen of komen chatten!

In de weekenden kun je ook terecht bij 113.nl.

Team 99gram.nl

27 apr 2018, 20:04, team 99gram.nl

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.