Ik weet het echt even niet...

Laatste paar maanden ben ik enorm op me eten gaan letten en was in het begin op een paar dagen 4 kg ben verloren. Ik at heel weinig, geen ontbijt, geen lunch en at +- 500 cals op een dag. Nu ben ik weer hervallen maar nog erger dan ervoor. Ik ontbijt niet (als ik verplicht ben dan eet ik zo weinig mogelijk) ik lunch niet en 's avonds eet ik ook zo min mogelijk. Ik wil vaak hardlopen of sporten om nog meer af te vallen. Ik denk eraan om express te braken zodat ik niet aankom als ik toch iets eet. Ik ben 14, 1m55 en wil 35 kg wegen... Ik zit nog op normaal gewicht maar vind mezelf veel te dik. Is dit een eetstoornis of niet? I feel so fucked up...

9 sep 2018, kisforkiss


Reacties

plaats reactie
1

Hey kisforkiss,

Wat goed dat je hier even om raad komt vragen.

Wat je omschrijft hoe je met je eten en lijf omgaat, klinkt inderdaad als een beginnende eetstoornis. De manier waarop je nu met je eten omgaat is erg schadelijk voor je gezondheid. Ben je bekend met de lichamelijke risico's die je nu loopt als je op deze voet doorgaat?

Ik denk dat het erg belangrijk is om hierover te gaan praten met een volwassene. Wie zou je kunnen vertellen over je eetprobleem?

Een eetstoornis gaat nooit over eten en gewicht, maar er zit altijd iets achter. Weet je van jezelf wat de aanleiding is dat je bent gaan rommelen met eten? Ik denk dat het belangrijk is dat je daar ook mee aan de slag gaat, omdat dat een trigger kan zijn voor je eetprobleem.

Ik hoop dat het je lukt om zo snel mogelijk hulp te zoeken en je weer goed voor jezelf gaat zorgen. Dat ben je waard!

Liefs en sterkte!

9 sep 2018, 18:09, Amyxx
2

Je moet echt stoppen waar je mee bezig bent en goed eten, want je maakt je lichaam echt kapot ik spreek uit ervaring.Ik wil je de ondersteuning geven die je nodig hebt voor je herstel en zelf wil ik je blijven steunen in je ES.En ja je hebt een eetstoornis.

9 sep 2018, 20:09, juliatje.
3

Hallo kissforkiss, ik wil je wel helpen.

Als je het ontbijt overslaat dat is dan niet goed voor je lichaam, want je hebt energie nodig voor de hele dag om te bewegen. En als je niet eet in de ochtend, kun je sneller dik worden. Ik snap je goed, heb ik ook meegemaakt.
Alleen niet het ontbijt overslaan. Hier kun je kiezen wat je wilt eten in het ontbijt, als je het wilt hè ;)

*Drinken in de ochtend*

Thee zonder suiker, anders met suikertabletten speciaal voor een dieet, kun je in de Albert Heijn halen.

Water is ook goed.

Melk, of warme melk, maar niet te
veel, een glaasje is genoeg.

Een gezonde vitamine sap.

En [GEEN] frisdranken en dat soort dranken want daar zit superveel suikers in!

*Eten in de ochtend*

Een gekookte ei, maximaal 2.
Met een halve plakje kaas, als extraatje.

Of een boterhammetje, met kaas zonder boter, en anders margarine boter.

Havermoutpap, recepten kun je op internet vinden.
(geen havermoutpap-recept met ingrediënten
waar veel koolhydraten en suiker in zit!)

Gezonde pannenkoeken kun je maken zonder suiker,
en recepten voor gezonde pannenkoeken zonder suiker en veel vet kun je vinden op internet. (zoek: gezonde pannenkoeken op gezondblog.nl)

Dat kun je in de ochtend eten enop gezondblog.nl vind je meer recepten! En op voedingscentrum.nl ook!

Maar ik denk niet dat jij voor dat zoekt, als je te weinig eet heb je een probleem, daardoor kun je een eetprobleem krijgen, dus eet gezond en niet te weinig!

Groetjes: Mxxxxx

15 sep 2018, 14:09, Mxxxxx
4

Maar, ik heb net alles gelezen, niet weinig eten, je hebt moet maximaal 4 maaltijden per dag eten, of 7x per dag iets eten, zoals een appeltje of een koekje.

Je vind jezelf te dik? Misschien komt dat door te puberteit, want als je een meisje bent en (niet of wel) ongesteld bent vind je jezelf te dik en dan eet je weinig.

Dus eet genoeg, want anders zorgt
dat later voor veel problemen!

PS: Echt dun worden zal me nooit lukken,
want eten is lekker en ik kan niet zonder eten 😂😋

15 sep 2018, 14:09, Mxxxxx

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.