Ik voel me te zwaar

Niemand begrijpt me.... ik ben echt kapot nu. Elke keer als ik in de spiegel kijk breek ik... ik voel me zo ontzettend lomp, dik en zwaar. Het doet zoveel pijn... mijn vriendinnen en moeder weten hiervan, ik heb nu ook een psycholoog. Maar het helpt niet, ik denk constant; ik móet afvallen, ik móet dun zijn. Ik streef naar ondergewicht. Ik ben nu 165 cm en 52 kg. Ik vind dat zoveel bij mijzelf, het past gewoon niet... ‘s ochtends drink ik als ontbijt een smoothie, op school gooi ik mijn eten weg, en ik eet avondeten. Ik vind dit nog zó veel. Op deze manier haal ik het nooit... soms kan ik me niet beheersen, en eet ik als ik thuis kom na school een stukje chocola oid. Daarna voel ik me zo slecht... ik kan niet meer, ik ben op. Het enige wat ik nog kan is anderen pijn doen met mijn eigen shit. Ben ik ziek? Of stel ik me aan? Alsjeblieft, help...
X

7 feb 2018, noontje


Reacties

plaats reactie
1

Meid,je hebt een gezonde gewicht,dus je hoeft niet zorgen te maken.Als je toch wilt afvallen.Doe het op een gezonde manier.Zelf ben ik ook onzeker over mijn gewicht.Vroeger ging ik mezelf uithongeren en veel sporten,doordat ging ik heel weinig afvallen of ik ging zelfs aankomen.Het was ook te moeilijk,ik kon het maar een dag volhouden en uiteindelijk kreeg ik een eetbui en at ik alle snoep op.Doordat kwam ik 2x meer aan.Later had ik genoeg van om steeds uithongeren,een eetbui krijgen,schuldig voelen,dan weer uithongeren enzovoort.Later zei ik het tegen m'n moeder over dat ik moeite heb met gezond eten.Toen ging ze mij helpen.Ze schreef een dagplan wanneer en wat ik moet eten(Het was niet echt een bepaald dieet,eigenlijk gezond eten)Na een maandje had ik veel kilo's afgevallen en was ik eindelijk zelfverzekerd over mezelf.Soms tijdens het gezond eten krijg ik wel eetbuien of ik ben bij een feestje en dan eet ik wat ongezonds(Daarvoor hoef je niet schuldig te voelen)De volgende dag ga ik weer verder met gezond eten.Als je ouders je niet kunnen helpen,kan je ook zelf een dagplan maken of op Youtube zoeken.Vorige jaar ging ik ook gezond eten en ik kreeg alle tips via yt xD .Maar alsjeblieft,honger jezelf niet uit.Ten eerste,je valt er weinig kilo's van.Ten tweede je boten worden zwakker,je verliest je haar,je haar wordt grijs,je verliest je tanden etc.

7 feb 2018, 21:02, Velponbestelijm
2

Liefie, je bent niet dik! Je hebt een normaal gewicht. Laat je niet door triggers lijden als youtubers met anorexia. Niet alles is waar. Je kan nao of anorexia hebben. Je eet veel te weinig. Straks ben je dood als je zo eet. En gooi je eten niet weg, dat kost geld, het is zonde. Niet iedereen krijgt eten. En uiteindelijk raak je zo zwak, je kan verkeerd flauwvallen, dan een hersenschudding. Het is zo slecht. Je hebt geen overgewicht. Doe alsjeblieft wat hiermee, want je eet te weinig.

8 feb 2018, 16:02, Eva🎁
3

Het lijkt hier wel of iedereen anorexia heeft.
Of nog erger, wil.
Zie hier ook veel van zulke topics: ik ben .. (leeftijd) en wil sex.
(terwijl het seks is)
Dan denk ik: waarom plaats je het hier?
Als jij seks wil ga je zoeken (vriendje, neefje, broertje, iemand van school of club) naar iemand die dat ook wil.
Maar je kan hier anoniem iets neerzetten en dan krijg je zulke onzin op topics.
(fakenieuws)
En dan zijn er ook nog die daar anoniem op reageren met: ja ik wil wel seksen met jou.
Beiden anoniem, hoe willen ze elkaar ooit vinden?
De site gaat hard achteruit.
Het wordt echt tijd dat de moderators in gaan grijpen en de fake topics en reacties gaan verwijderen.
Kijk, zolang je hier anoniem kan reageren en de moderators grijpen niet in, dan wordt dit alleen maar erger.
Het valt mij ook op dat een hoop topics en reacties van die zeggen 12, 13, 14 jaar te zijn,s'nachts geplaatst worden.
Ik heb ook al eens gevraagd aan de (zogenaamde) hulpverleners die deze site opgezet hebben of ze eens goed uit willen leggen wat het verschil is tussen anorexia en boulimia.En dan nog hoeven ze niet te plaatsen hoe laag ze wogen of nu wegen.Jaja waarschijnlijk zijn het een stel 10 jarige die grappig willen zijn want die spelling is echt slecht.
13 sep 2017, 07:09,
juliatje.
Ik maak beide ''ziekten'' van heel dichtbij mee.
Mijn zus heeft boulimia en een nicht heeft anorexia.
Dan doet het pijn als je hier dan ziet/leest dat ze elkaar gewoon anorexia aan zitten te praten.
Ik denk dat de meesten niet eens weten wat anorexia werkelijk voor een ''ziekte'' is.
Als ze dat echt zouden weten dan zegt het merendeel: nee, dank je, ik wil dat niet.

14 feb 2018, 10:02, ?
4

Ehm “?”,
Er zijn hier ook mensen met serieuze problemen... dus ik snap deze reactie niet helemaal. Maar goed, ik vind ook dat ik niet mag klagen over hoe ik me voel dus misschien heb je wel gelijk

14 feb 2018, 21:02, noontje
5

Waarschijnlijk heb je geen overgewicht, dus lijn niet! Want je bent veel meer waard dan dit. Je vind dit toch niet leuk? Nu kan je misschien nog terug, maar daarna niet, dan krijg je erger anorexia. En uiteindelijk heb je heel misschien (gebeurt zelden) wel ernstig ondergewicht. En dan gaan je organen stuk, je haar valt uit, je tanden worden geel, en je hart gaat kleiner worden, tot je dood gaat, en later krijg je maagstenen en botziektes. Dit is niet jou waarde, je verdient veel beter. Als je ondergewicht bereikt hebt, voel je pijn, je kan moeilijk knuffelen, gekruist zitten. En ja, misschien is Jantje dunner dan je, dat is zijn bouw!
Trouwens, als je films en nieuws kijkt en je vergelijkt.
- Het is een verhaal, zo hoeft de jou niet te gaan.
- Het is nieuws, dus is het heel bijzonder.
- Weinig meiden met anorexia, gaan zo ver.
- De meeste met een eetstoornis hebben een normaal gewicht, ze zijn benieuwd na wat mensen met anorexia eten en doen daarom laten ze het zien.
- Een film is niet echt gebeurt anders was het een documentaire.
- Het laagste gewicht, en het gewicht is niet belangrijk, ook niet in anorexia.
Sorry voor dit random bericht. Maar ik ga door tot je je niet meer zo onzeker voelt. Stop ermee. 🧡

15 feb 2018, 09:02, Eva🥥

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.