ik voel me te dik maar anderen zeggen het tegenovergestelde

Ik ben **************************
in 2011 heb ik een tweede operatie gehad aan mijn buik omdat er in 2009 gedurende een geperforeerde blindedarmontsteking/buikvliesontsteking een fout is gemaakt. na deze tweede operatie kreeg ik alleen maar meer pijn in mn buik.. waardoor ik minder ging eten want zelfs dat deed pijn.. door dat minder eten werd ik steeds lichter, tot ik nu 48-50 kg ben.ik ben 168 cm.. maar ik voel me steeds te dik, ik krijg schuldgevoelens na het eten, ik eet 1 cracotte cracker met 26 calorieen als ontbijt, en s avonds eet ik meestal salade.. maar ik voel me zo dik.. als ik in de spiegel kijk zie ik elk vetje zitten..
mijn vrienden, familieleden, verschillende artsen, etc.. hebben al aangegeven dat ik niet echt gezond bezig ben.. en dat ik "te dun" wordt, terwijl ik voor mijn gevoel juist dikker wordt. Maar wil heel graag horen wat jullie ervan vinden..
ik gebruik ook laxeermiddelen en ik doe mijn vinger in mijn keel.
ik wil absoluut NIET naar iemand toe om erover te praten. vandaar dat ik mail en hoop dat jullie mij kunnen helpen..
alvast bedankt!

Mey

* Dit bericht is aangepast door de moderator. Het noemen van persoonlijke gegevens is in strijd met de spelregels, in verband met je eigen privacy.

10 okt 2012, Bieber'sGirl


Reacties

plaats reactie
1

Alsjeblieft ga normaal eten! Dit is het begin van anorexia!

12 okt 2012, 11:10, mjodv
2

Maar ik voel me zo dik na elke keer dat ik wat eet :( ik voel me zo schuldig..

14 okt 2012, 01:10, Bieber'sGirl
3

IK OOK IK BEN OOK VEEL TE DIK *************************************IK BEN 1.75M LANG IK WEEG 59 KG EN IK BEN 13 GEEF FFF ANTWOORD OP ME VRAAG PLEAZ ************************************

* Op de plek van de sterretjes stond een vraag om een ongezond advies. Dit is niet toegestaan op dit forum.

14 okt 2012, 16:10, loveyou x
4

Loveyou x : Je bent nog lichter dan mij en ik ben 10 cm kleiner -.-.

16 okt 2012, 19:10, boem
5

Ik heb zelf anorexia, en geloof me: stop nu!!!!
Je kan het, zoek hulp!
Hoe later je hulp zoekt hoe minder kans dat je er vanaf komt.
Als je af blijft vallen is er alleen maar een langere weg om weer gezond te zijn, want alle kilo's die er nu af gaan, komen er toch weer bij.
En ik weet dat je waarschijnlijk toch niet naar mijn advies luistert, zo stom was ik ook toen het bij mij begon. Ik dacht: bij mij valt het wel mee, ik weeg echt niet zo weinig.
Maar als je dan begint te merken dat je altijd pijn hebt als je zit, omdat je alleen maar botten op je kont hebt, is er toch iets mis? En toch bleef ik mezelf dik zien. Nu heb ik hulp, en dat beteknt natuurlijk ook dat ik aankom. Ik word dikker en dikker en dikker in mijn ogen, maar het is gezonder.
Zoek hulp, iedereen staat klaar om je te helpen, je kan het!
X

19 okt 2012, 16:10, Noa
6

ga er met iemand over praten die je vertrouwt dan help ze\hij
je wel
Ps. succes,

19 okt 2012, 20:10, helpeniswatjekan.
7

JE. MOET. SNEL. HULP. ZOEKEN
Geloof me, voor dat het te laat is!
Ik vind mezelf ook af en toe ook dik, en vrienden zeggen van niet. Natuurlijk verandert mijn mening niet, maar ik probeer op een gezonde manier af te vallen, veel sporten, veel water drinken, gezond en genoeg eten. En geloof me, het is niet snel, maar het is het echt waard! Waar jij nu mee bezig bent is je lichaam kapot te maken, van binnen en van buiten! Meid, je bent zoiezo een eetstoornis aan het ontwikkelen, en je moet snel hulp vinden voor dat het te erg uit de hand loopt!

Veel succes schat, kusjes xxx

16 nov 2012, 16:11, Heeyjij!
8

Als je een schuld-gevoel krijgt, je moet gewoon stevig ontbijten en de rest van de dag ook gezond eten, lukt het niet, probeer dan gewoon iedere keer een hapje verder te eten. Spreek dat af met je moeder! Ieder hapje is een stapje! ;) Dit is heel ongezond voor je, je voelt je schuldig maar je let te veel op je lichaam! Let op je kleding, als je te strakke kleding draagt, dan zie je er dikker uit, gewoon kleding kopen in jouw maat ; )

17 nov 2012, 19:11, Noah-
9

Ik ben 1.68 m en ik weeg 52,3 kilo, ik voel me veel te zwaar en ik eet smorgens niets of een broodje, op school niets, en thuis Savonds eet ik een beetje avondeten. Meestal zeg ik dat ik vol zit en genoeg heb terwijl mijn bordje nog meer dan halfvol is en ik eigenlijk jog honger heb. Ik wil binnenkort ook laxeerpillen gaan kopen en gebruiken.
Xxx anja

5 jan 2013, 21:01, Miss. Piggy
10

Ha lieverd, je zegt dat je weinig eet en dat je jezelf dikker voelt worden.
Het punt is, doordat je zo weinig eet gaat je metabolisme (verbranding van voedingsstoffen) op een heel laag piyje staan en je lichaam in 'overlevingsstand'. Dt betekent dat alles wat je eet, elk grammetje protiënen, eiwitten en zelfs groenten, meteen wordt opgeslagen in je lichaam als vetreserves. Dat is totaal het tegenovergestelde van wat jij schijnt te willen.
Mijn advies is dus ook om te ontbijten. Altijd. Ontbijt start je metabolisme op en zorgt dat je gedurende een paar uur bij alles wat je doet een klein beetje energie verbrandt. Doe je dat niet, mag je geen energie verbranden van je lichaam.
Zelf eet ik meestal een volkoren boterham met kaas en komkommer, en een klein schaaltje yoghurt met muesli.

Na je ontbijt moet je na ongeveer 3 à 4 uur weer iets kleins eten of lunchen, zodat je metabolisme (alles draait daarom) niet weer afzwakt. Zelf eet ik meestal twee volkoren crackers met Philadelphia en komkommer, heerlijk!

Als je rond 12 uur geluncht hebt, kun je het best rond drie uur nog een appel of een handje nootjes eten (pistache zit vol proteïnen voor sterke tanden en botten!)

Voor het avondeten is het goed om er iets van te eten ja, zodat je energiek blijft en je lichaam de nodige koolhydraten binnenkrijgt. Probeer minstens de helft te eten, anders krijg je 's avonds echte cravings!

Dit is een plan, geen aanbeveling. Ik heb zelf anorexia gehad een weet hoe zwaar het is. Ik at elke dag 1200 caloriën zodat m'n metabolisme hoog bleef, en sportte er twee keer zoveel af.
M'n lichaam raakte jn verval. M'n haren werden lelijk en kwetsbaar, m'n huid grauw, m'n nagels blauw en m'n adem stonk als een gek (ketose). Ik begon spiermassa te verliezen en ik kon niet echt goed meer lopen, laat staan sporten. Uiteindelijk ging het zo ver dat ik nierfalen kreeg, en dat werd bijna m'n dood.

Meid, als je wil afvallen, doe het dan alsjeblieft op de manier die hierboven staat. Met een vinger in je keel ga je je graf in voordat je hebt kunnen genieten van je lichaam.

Veel sterkte, Dahlia

5 feb 2013, 16:02, Dahlia
11

Haaj.
Ik ben 11 jaar 1.65 meter en 46 kg.
ik vind mijzelf ook te zwaar. Ik ben lang voor m'n leeftijd dus ben ik ook zwaarder dan andere kinderen. En dat vind ik nou ook niet zo leuk. Ik ga niet meer op iemands rug bijv. Want dan ben ik bang dat de ander inzakt. En ik vertel nooit mijn gewicht. Maar, ik deed zo'n gewichts test en er stond dat ik gewoon een normaal gewicht heb. Zelfs een beetje lichter dan dat. En ik zie dat jij niets eet. Nou, dat is niet goed. Ik heb een site gevonden waarbij je gezond kan afslanken.
Ik stuur je wel een link. Maar, als je al bijna ondergewicht hebt moet je niet minder eten. Dat helpt nie echt he! :)
********
Link: ***********

Deze tekst is aangepast door de moderator.

28 mrt 2013, 07:03, Strikje
12

Ik ben pas dik!
Ik ben 8 de omtrek van mijn buik is1 meter

3 mei 2013, 18:05, Sr
13

Ik hoor ook best wel vaak van mijn vriendinnen dat ik dun ben.. Maar ik vind me zelf dus ook te dik, ik zie me zelf zo, al 2 jaar ofzo.. Als ik iets eet heb ik een schuldgevoel en in eet steeds minder.. Wat moet ik doen?

23 mei 2013, 21:05, onbekend meisje
14

je moet echt niet minder gaan eten...
dan verlies je maar meer gewicht!
en das niet oké..
ga naar de dokter en vraag om advies dit is anders het begin van anorexia

30 mei 2013, 12:05, katje6513
15

hoi ik ben 13 jaar bijna 14 ben 1,80 65 kilo ik ben tedik JIJ niet dus maar wat ik gelezen heb daar moet je naar luisteren vandaag hadden we gym nou de leeraar zou knietje geven ik durfde dus niet want ik dacht ik k ben veel te zwaar maaar dat was niet zo ga alsjeblieft aan komen en miss naar je beste vriendin om hulp ofzo sterkte meid xx

30 mei 2013, 18:05, maggie
16

Volgens mij weten alle meiden die hier hun lengte en gewicht neer zetten maar al te goed dat ze niet te dik zijn. Zeker als ze er bij zetten hoe ze afvallen, en dat andere vinden dat ze dun zijn. Het is een beetje een soort van aandacht zoeken, en zoeken naar de bevestiging op de ze dun zijn. Maar lieve meiden? Wat schieten jullie daar mee op? Kan je ook niet zo focussen op je lengte en gewicht? Maar meer op je zelfbeeld bijvoorbeeld?

30 mei 2013, 18:05, kwip.
17

Ik vind me zelf ook te dik, ik ben 13, 1,66 en weeg 3
6 kg ik vind dat echt heel veel, en ik wil niet meer eten, maar weten jullie of dit veel is? Me vriendinne zeggen dat ze me te dun vinden, maar ik zeg dan altijd de waarheid en zeg: Dat hun dunner zijn als mij.. kan iemand me helpen/uitleggen? Pleeaassee?? x

20 jun 2013, 15:06, Naomii
18

Hey! Niet eten is NIET de oplossing! Ga hulp zoeken hoe lastig het ook is. Geloof me, het is het niet waard. Je lichaam verandert en wordt groter, krijgt vormen en vet, maar dat hoort erbij! Het is wennen, maar waarom niet accepteren wie je bent? Waarom moet je dit jezelf aandoen? Jezelf en anderen kapot maken. Je hebt het misschien nu niet door, maar geloof me, er zijn genoeg mensen om je heen die van je houden en die je hiermee een enorm verdriet doet. Bovendien doe je jezelf op deze manier enorm te kort. Lichamelijk ben je jezelf aan het slopen, je wordt futloos en mentaal krijg je ook een behoorlijke tegenslag.

Probeer te achterhalen waarom je weinig/niet eet. Kun je eR wat aandoen? At least try! En, probeer te genieten van het leven! Ga, ook al zie je er soms tegenop in (kleine ) stapjes weer leuke dingen doen. Dit geeft je motivatie om energie te krijgen om ingen te doen. Uit ervaring kan ik spreken dat hoe meer focus er door mij en door anderen op het eten en het gewicht werd gelet, hoe een groter issue het werd. Naarmate ik ging genieten, werd het beter!
Nogmaals, je hoeft het niet alleen te doen! zoek hulp hoe lastig en tegenstrijdig het met je gevoelens ook is. Uiteindelijk ben je beter af.
Probeer te genieten van het leven en probeer tegen jezrlf te zeggen dat je perfect bent zoals je bent! Want dat ben je! Iedereen is anders, en gelukkig maar! Bovendien kun je uiteindelijk nirt veranderen wie je bent, je kunt jezelf alleen maar tekort doen en een aantal mooie jaren vergooien. Ik snap dat het niet altijd zo voelt, maar ga ervoor! Er is veel meer in het leven dan afvallen. Hulp zoeken en je problemen aangaan is moedig! Ik hoop dat het je lukt moed bijeen te schrapen! Heel veel sterkte en succes!

20 jun 2013, 18:06, anoniempje
19

Het is een heel herkenbaar probleem, mijn vrienden zeggen precies hetzelfde... ik steun je!

29 jun 2013, 20:06, Lola
20

Heel
Ik heb jullie mening nodig ik ben 170 en 49 kilo ik voel me heel dik en schaam me voor me lichaam ik vind me heel dik iedereen denkt dat ik anorexia heb ik eet minder omdat ik dan afval reageer plies en help me

12 okt 2013, 14:10, KK
21

Help me please,
Ik ben echt dik, ik ben 13 jaar, 1,58 lang en weeg 50 kilo. Misschien vinden jullie dit niet veel, dat zeggen de bmitestjes ook maar het is meer mn buik waar ik zo mee zit. Ik wil graag 8 kilo kwijt maar hoe krijg ik dat voor elkaar, ik fiets elke dag 20 minuten heel en weer naar school, ik heb 2x per week gym en dan sport ik ook nog 1 keer per week maar ik raak gewoon niks kwijt!

Please help me!

12 okt 2013, 15:10, Anoniempjexxxx
22

Heeyyx,
ik wil me niet aanstellen maar ik vind me echt dik in mijn buik en boven benen ! Ik heb een beste vriendin die zichzelf zelfs dik noemt terwijl die bijna de helft van mij is dus daar voel ik me nog dikker bij ik ben ong 1.55 en weeg 37 kg !

liefss :)

28 okt 2013, 20:10, xanoniemx:)
23

ik ben iris en ben 13,
ik ben 42 kilo en ben 1.58 en voel me echt dik. Ik doe elke dag 2 uur workouts en toch eet ik stiekem toch. maar ik voel me dik dik en dik. Ik probeer weinig te eten en zeg gwn dat ik me iet lekker voel. Ik heb dikke bovenbenen en een dikke buik. mijn armen hangen en ik ben de enige die t ziet. IK BEN DIK

13 jan 2014, 20:01, DIKKE IKKE IRIS
24

Beste allemaal,
denk allemaal eens na over wat je familie en vrienden ervan vinden als jij met anorexia in het ziekenhuis komt te liggen zouden ze zichzelf dan niks kwalijk nemen? Hadden ze niet in moeten grijpen? Hoe konden ze het niet gezien hebben? Die vragen dwarrelen steeds maar door hun hoogd waardoor ze zichzelf de schuld geven. Je bent wie je bent en daar verander je niks aan door af te vallen. Leef je leven en laat het niet verpesten door die cijfers op een weegschaal. Je ouders zullen steeds beter op letten of je goed eet en niet bent afgevallen wil je dat ze je leven gaan overheersen doordat je jezelf te dik vond? Ik hoop dat jullie beter zijn gaan denken hierdoor en ik sprak uit ervaring bereken allemaal je bmi maar let op je bent nog aan het groeien dus een paar kilotjes te zwaar maakt helemaal niks uit!!
Groetjes en suc6!

23 feb 2014, 19:02, It's me!
25

Hoi,
Ik snap dat veel zo over zIch denken( ik ben er een van)
Maar dat is een stukje onzekerheid.
Vroeger had ik nergens last van maar ik ben al snel in de
Puberteit gekomen en dan ga je anders naar je kijken.
Veel meisjes zijn mooi slank als ik alles goed lees.
Maar ze willen het niet geloven.
Dat is opzich redelijk herkenbaar maar je lost dit niet op
Zonder te eten. Niemand verdiend anorexia!
Geloof in jezelf!
X S.

25 feb 2014, 08:02, Banaan10
26

hey iedereen ik voel me zelf ook heel erg dik is al een tijdje bezig!! ik tel men kcalorien opname. en probeer zo weinig mogelijk te eten maar lukt me nooit. iedereen zegt dat ik niet dik ben maar ik vindt van wel.. ik heb super veel vet aan mijn buik :( en ik ben 1.68 en weeg 53 pfft ik woog vorig jaar 46 en wil dit nu terug krijgen ik woog 46 omdat ik heel ziek was van men darmen!! soms spuug ik men eten uit niet kotsen maar gewoon kauwen en dan terug spugen !! ik wil geen anorexia hebben maar is dit anorexia :( ik wil gewoon men leven leven zonder al dat stom gedoe!!!! ik kijk ook al een paar keer naar pro ana sites maar heeft dit er iets mee te maken.. meisjes laat je niet doen door dat stom stemmetje wij moeten blij zijn hoe we zijn ik vindt het zo stom dat al dat eetstoornis bestaat !! komaan meiden leef je leven maakt niet uit of je wat mollig bent ofzo zollang dat je geen obesitas bent dan moet je er wat aan gaan doen maar voor de rest wees blij HOOR STERKER TE ZIJN DAN JE GEDACHTEN.. het kan zijn dat men nederlands niet hellemaal klopt omdat ik niet zoo goed nederland ken maar BY STRONG !!!!!!!

26 apr 2014, 19:04, anoniem
27

I love anorexia

27 apr 2014, 14:04, loveanorexia
28

ik ben 1.67 weeg 71 kilo dus je moet niet zeuren xD ik zie der niet dik uit zeggen veel en dat het aan me spieren ligt xeen meisje

21 mei 2014, 21:05, anoniempje
29

Hey
Ik heb echt een lelijke buik en bovenbenen , ik vind ze te dik . Ik noem mezelf ook vaak dik , mensen zeggen dat ik niet dik ben maar dat zeggen ze vgm om me op te vrolijken wat het alleen maar erger maakt. Ook heb ik uitstekende ribben waar ik echt last van heb. Mijn vriendin is net zo groot maar veel dunner , met haar voel ik me echt heel dik.. ;( (ik ben 1,58 en weeg 40 kg) wat kan ik doen om me niet zo onzeker te maken?

groetjess !

18 jul 2014, 23:07, be_strong
30

Hee ik ben zelf ook 13 jaar en ik vind dat wij
Met onze leeftijd helemaal niet bezig moeten
zijn met afvallen. We zitten bijna allemaal in de
Puberteit en daardoor kom je zowieso een beetje
Aan maar mensen maak jullie alsjeblieft niet te
Druk om je gewicht! Daar zijn we nog veel te jong
Voor xx :)

15 mrt 2015, 22:03, Bo x
31

Ik ben 11 jaar en 156 en ben 41 kilo
ik sta elke morgen op de weegschaal.
ik weet wel dat ik ech NIET tedun ben.
Maar alsnog denk ik altijd maar aan mijn gewicht.
Ik ben bang dat ik te dik ben.
Wat moet ik doen ?
ik durf er met niemand over te praten

13 jun 2015, 15:06, anoniem123
32

Hoi ik ben Sterre en ben 11 jaar ik ben 154en weeg 44 kilo op de bmi was ik goed maar als ik in de spiegel kijk ben ik moddervet ik gebruik ook laxeerpillen en stop mijn vinger in mijn keel. *** Groeten Sterre

***aangepast door moderator ***

13 sep 2015, 22:09, Sterre
33

Ik heb het zelfde probleem iedereen dat ik dun ben maar ik zelf vindt dat ik een te dikke buik enzo heb maar iedereen zegt van niet maar ik durf niet meer te eten aleen sla omdat ik en G ben om nig dikke te worden🙍🏽

10 feb 2016, 21:02, Helpie🙍🏽
34

Hey ik had dat ook en ik dacht dat het wel meeviel maar nu heb ik anorexia

24 feb 2016, 23:02, Bille
35

probeer goed te ontbijten eet gewoon genoeg en je moet je zeker niet schuldig voelen na dat je geheten hebt blijf je best doen dan lukt het wel

sucses hoor xxx

9 mei 2016, 21:05, oosterlincke
36

Ik ben ook te dik, ben over 3 maanden 14 en ben 170 lang en ben 53 kilo :( ik eet niks in ochtend en middag ik hoop dat ik zo afval ik begin er ook aan te wennen dat ik alleen in de avond eet, gister heb ik toch wat gegeten toen ik thuis kwam en ik voel me nu echt schuldig want dan val ik niet af

10 mei 2016, 12:05, Hiholama
37

Ik ben ook te dik
Ik ben 13 jaar en 168 cm groot ik weeg 67 kilo ik voel me veel ste dik ik heb geen vet op mijn buik maar op mijn kont dat is heel erg vervelend kan iemand mij helpen ?

26 mei 2016, 21:05, 💋
38

Dikke booties zijn altijd beter dan 'dikke' buiken, maar als je perse ervanaf wilt...
Zwemmen is altijd goed

29 mei 2016, 09:05, Jolalola
39

Stop nu voor het te laat is ik heb hetzelefde gedaan als jou ik woog 34 en ik was 15 en 1m 54 en ik woog normaal 65 en toen moest ik flauw vallen toen gingen we naar de ziekenhuis en hij heeft aangeraden om een beetje per beetje te eten ik had anorexia en door de steun van mijn papa heb ik een beetje per beetje gegeten niet te veel want anders moest ik meteen overgeven ect dus ik at zo rijstpap soep tosti en ik ging elke eer met m'n papa naar de ziekenhuis om weer te chekken ik hou van mijn papa dus zoek iemand die je vertrouwt en je lost het samen op je moet eerst een gesprek houden (onder 4 ogen ) en dan gaat alles goed komen 0.o

31 jul 2016, 23:07, Sibel
40

Ik begrijp je wel ik ben 1m80 en weeg nu 65kg ik weeg mij elke dag zeker 2 tot 4 en misschien meer keer per dag heb de weegschaal op mijn kamer staan. Ik moet bijkomen van de dokter maar ik zelf wil niet heb zoveel bang dat ik dikker lijk ze willen maar dat ik 70kg minimum weeg. Ik zie mijtotaal niet zo mager als ze elke dag zeggen. Ik voel mij nu al slecht als ik zou weten als er bijna 67kg zou staan. Ik weet heb niet meer veel energie ga nog steeds elke dag werken wil niet opgeven ook al heb ik het mentaal en lichamelijk moeilijk. Waarom heb ik zo een bang en zie mijn eigen alleen maar negatief

22 dec 2016, 00:12, Serena
41

Ik ben zelf een meisje van 15 en vind me te dik. Ik weeg 54 en ben 1m67. Mijn ouders en vriendinnen zijn ook hele dagen door aan het zeuren dat ik wat meer moet eten...maar het probleem is dat ik het soms gewoon niet voel als ik honger heb. Een paar maanden gelewen woog ik 62, toen door de stress en alle problemen 57 en toen ben ik weer terug gegaan naar 60. En plots had ik t in m'n hoofd om te vermageren (nu nog altijd). Ik ben echt onzeker en voel me ook dik alhoewel ik normaal gewicht heb. Ik heb zo van die dikke bovenbenen, iedereen zegt dat het spieren zijn maar ik zeg van niet!!

25 jan 2017, 13:01, marjovli

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.