Ik voel me ongelukkig

Hoi, ik voel me de laatste tijd zo ongelukkig. Mijn ouders zijn gescheiden, ze communiceren heel slecht met elkaar. Me moeder heeft altijd iets te zeuren en ze heeft een vriend die autistisch is en ik erger me heel erg aan.. ik voel me daar ook niet echt fijn. Mijn vader is alleen en mijn broer en zus wonen daar allebei. Ik kijg heel vaak de schuld van alles... en ik vind mijn kamer bij mijn vader echt niet mooi en niet fijn, maar hij wil er verder niks aan doen.
Mijn zus is de enige die me begrijpt, maar ik heb met haar ook best wel eens ruzie. Op school weet niemand hoe ik me voel omdat ik me altijd vrolijk voordoe..
Ik voel me gewoon zo ongelukkig, ik wil gewoon ouders die me begrijpen en een huis waarin ik me veilig en thuis voel, maar dat heb ik niet echt..

Hoe moet ik mezelf hier doorheen helpen? En wat moet ik doen, want ik wil mezelf hiermee niet nog ongelukkiger mee maken.

23 nov 2016, Me


Reacties

plaats reactie
1

Hoi,
echt heel erg stom.
Ik schrijf deze reactie omdat ik denk je te kunnen helpen.
Mijn ouders zijn namelijk ook gescheiden en ik woon ook alleen bij mijn moeder. Ik vond dat eerst wel vervelend, want het is heel vaak stil, maar ik heb erover gepraat met mijn moeder, en toen kwam er al snel verandering.
Ten eerste kreeg ik een hond. Die zorgt voor een paar dingen;
-Mijn moeder en ik laten hem ´s avond samen uit, dan kan ik lekker met haar kletsen
-Ik ben nooit alleen, Sam is er altijd (mijn hond heet dus Sam)

(trouwens, een kat kan ook, hoor, dan ben je ook nooit alleen, maar heb je niet het voordeel 1)

Maar goed, dit is helemaal geen optie als iemand allergisch is, dus nog meer tips

-Een band opbouwen met je moeder; daar heb je eigenlijk geeneens een hond voor nodig! Ik weet het, het kan lastig zijn, maar ze is je moeder en er zijn vast wel dingen die jullie allebij leuk vinden. Ga een keertje shoppen met je mams, dit hoef je niet alleen met je vriendinnen te doen, en trakteer haar op een ijsje. Of, als je moeder van koken houdt, kook of bak wat met haar. Of help haar een keer in het huishouden (ik meen het, strijken is best leuk) of kijk een keertje mee naar haar tv-serie.

Ik denk dat het nu voor jouw het belangrijkste is om een band met je moeder op te bouwen. Dan kan je ook zeggen dat je haar vriend niet zo leuk vind, en dat het met z´n tweetjes ook gezellig is.

Nou ja, zodra het thuis weer gezellig is is het tijd voor je kamer bij je vader. Een kamermake-over is ook niet per sé duur. Wat dacht je van lampjes, plantjes, kaarsjes en beeldjes?
Als je een betere band hebt met je moeder, spreek je je zus ook minder, dus dan ga je minder snel ruzie maken.

Eigenlijk is het hele probleem zo´n beetje opgelost als jij een goede band hebt met je moeder.

Oh, en over school, het is echt niet verkeerd om je vrolijk voor te doen, hoor. Want de kinderen in je klas gaan je ook niet aardiger vinden als jij op school ook verdrietig bent. Als je vrolijk bent stapt er vast iemand op je af en kan je lekker met diegene kletsen. Als je dan hele goede vriendinnen bent, kan je haar vertellen over je thuissituatie.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, veel sterkte, meid. Je kan het!😘

Liefs💕
Annemeine

23 nov 2016, 20:11, Annemeine
2

Heel erg bedankt @Annemeine

23 nov 2016, 21:11, Me

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.