Ik vind het moeilijk om vrienden te maken

Hoi ik ben 13 en ben vroeger veel gepest en vind het nu ook moeilijk om vrienden te maken. Ik ga straks in de tweede naar een nieuwe klas hebben jullie tips voor een goede vriendschap

Ps. ik ben een meisje

20 mei 2020, Lieveranoniem


Reacties

plaats reactie
1

Stappenplan:
1. Wees aardig
2. Wees niet saai, dat wil zeggen: niet alleen over jezelf praten, niet teveel vragen stellen over verschillende onderwerpen, wees open, doe vrolijke kleding aan, doe niet teruggetrokken en voel je blij!
3. Probeer vaak met dat persoon te praten
4. Probeer samen schoolopdrachten te maken of te lunchen
5. Vraag een keer om na school gezellig een ijsje te eten
6. Spreek gezellig een paar keer af
7. Als ze een keer niet kan, vraag gerust wat ze te doen heeft, als ze zegt ik ga al met iemand anders kun je misschien zeggen “mag ik haar ontmoeten?”
8. Probeer de stappen van hierboven tot en met 6 toe te passen op je nieuwe “doelwit”
9. Voordat je het weet zit je in een vriendengroepje
10. BE YOURSELF

eventuele onderwerpen om een eerste gesprek mee te starten:
- vraag naar sport
- vraag naar broertjes en zusjes
- hobby’s
- films
- eten
- dieren
- muziek
- kleding
Als het goed is kun je met deze onderwerpen er al wel achter komen hoeveel je gemeen hebt en of het klikt. Doe je dezelfde sport? Vind je dezelfde films en series leuk? Houden jullie allebei van dieren? Tip: kies 1 van de bovenstaande onderwerpen per gesprek anders ga je van de hak op de tak en lijkt het net een interview 😝

So goodluck💗💗
Tip: praat niet over school of huiswerk dat interesseert echt niemand

20 mei 2020, 23:05, Helper
2

Dankjewel
@helper

21 mei 2020, 12:05, Lieveranoniem1627
3

Ik ben hetzelfde persoon heb alleen een account aangemaakt 😁

21 mei 2020, 12:05, Lieveranoniem1627
4

Hi, ik vind dit zelf ook altijd wel lastig. Mijn vriendinnen zeggen wel eens tegen mij dat ze het leuk vinden dat ik mezelf ben. Probeer gewoon jezelf te zijn. Je hoeft je echt niet aan te passen aan anderen (qua kleding bijv). Probeer bijvoorbeeld aan buitenschoolse activiteiten mee te doen (als er iets bij zit wat je leuk vind :). Zo leer je nieuwe kinderen kennen. Ook al vind je het eng om met iemand uit je nieuwe klas te praten is het wel het beste om het gewoon te doen (ik spreek uit ervaring). Zo maak je misschien toch wel een beetje vrienden, of kom je erachter met wie je uit de klas goed kan opschieten. En dan nog een tip, doe dingen waar jij je fijn bij voelt. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. En je kan altijd meer vragen stellen x

22 mei 2020, 17:05, M 💕
5

Hey,
ik ben ook vroeger gepest, ben naar andere school gegaan. Maar ik maakte wel opzich snel nieuwe vriendinnen:
Wees aardiggg
Stel vragen, zo kan er een klik ontstaan, zoals dat jullie misschien wel dezelfde hobby's hebben
Heb niet te veel vooroordelen, misschien is diegene wel heel aardig
Bij Whatsapp: Zeg: Leuke profielfoto! Had ik ook gedaan, over een meisje met haar hond, gelijk een heel gesprek over mooie honden enzo! Uiteindelijk wilde ik graag die hond zien, hebben we afgesproken.
Wees vooral jezelf, je bent goed zoals je bent!
Doe een schoolopdracht met diegene: Je leert elkaar kennen (bazig, lief, etc)
Suc6!!

25 mei 2020, 12:05, Juullll
6

Niet over wakker liggenliggen.
Je kan allemaal stappen volgen zoals hierboven en dan zal je snel een groepje fake vrienden hebben waarbij je nooit jezelf kan zijn en dit vroeg of laat uitdraait op een enorme teleurstelling.
Of je blijft jezelf en wacht tot je iemand vind die net zo is als jij. Beter één goede échte vriend dan 10 valse vrienden die van je profiteren.
Jezelf zijn is veel cooler dan populair zijn. Daar kom je ooit zelf wel achter. En hey, zolang je geen vrienden hebt heb je lekker veel tijd om je eigen lichaam te ontdekken (masturberen dus) want eens je vrienden hebt die veel willen afspreken moet je constant excuses verzinnen telkens je een avondje rustig wil masturberen. Geniet dus van de rust nu het nog kan.

26 mei 2020, 09:05, Lara
7

@Lara
Ik snap wat je bedoelt, maar jij snapt ook wel dat het fijner is om vrienden om je heen te hebben he??

26 mei 2020, 09:05, Juullll
8

@Juulll: hangt van de vrienden af. Als je jezelf niet kan zijn bij je vrienden dan is er niets aan.

27 mei 2020, 14:05, Lara

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.