Ik val af terwijl het eigenlijk niet mag... (hoe rustiger afvallen zodat ik niet weer in het ziekenhuis beland?)

Hi,
Ik heb anorexia en ik mag niet afvallen, maar moet stabiel blijven qua gewicht.
Dat lukt niet, want eet bijna niets meer.
En ben in 2 weken 6 kg afgevallen.
Ik heb een eetlijst en lukt niet om me daaraan te houden.

Hoe beland ik niet weer in het ziekenhuis door teveel afvallen en te weinig eten?

Groetjess

4 okt 2021, Willie


Reacties

plaats reactie
1

Misschien vragen of er iemand is die samen met je wilt eten. Op school vrienden of een leraar en thuis je ouders.

4 okt 2021, 22:10, Lau
2

Gewoon een paar ideetjes die ik geleerd heb maar dan juist tegen het doorslaan en teveel eten.

Hoe moeilijk het ook is, zit aan tafel, inn1x het eten op je bord, zet een timer en ik die tijd MOET het op. Niet sneller was mijn opdracht, jij zou niet langzamer als doel kunnen hebben.

Vraag iemand om bij je te zitten (vond ik het moeilijkst maar hielp wel) en vraag of diegene in een normaal tempo wil eten. Jij eet tegelijk met die ander mee. Praat als afleiding. Dus ongeveer even snel de halve boterham, daarna in dezelfde snelheid de ander

Vraag een vriendin om hulp. Als je nog naar school mag, vraag of je op een rustige plek mag eten.

Als je geen nutri hebt, vraag hier om. Het kan rust geven precies te weten wat je binnen krijgt.

Waarom wil je niet in het zkh komen? Maak een motivatie kaartje.

Succes

5 okt 2021, 07:10, Lotte435

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.