Ik sta elke dag op de weegschaal

Kan iemand mij alsjeblieft helpen? Ik sta elke dag op de weegschaal en ik wordt er helemaal gek van. Ik ben zo bang om aan te komen en de weegschaal bepaald precies wat ik eet op een dag. Hoe kan ik van deze obsessie afkomen, want het lukt me tot nu toe echt niet.

8 feb 2021, Helpp meee


Reacties

plaats reactie
1

Wat goed dat je hulp vraagt!
Misschien is het een goed idee om het met je ouder(s)/verzorger(s) te bespreken en dat je dan iets afspreek zoals dat zij de baterijen uit dat ding halen en ze voor je verborgen houden. Daarnaast is het goed om afleiding te zoeken, hoe moeilijk dat ook is nu met corona. Vind bijvoorbeeld een leuke nieuwe serie of leer een instrument spelen of ga schilderen of iets dergelijks. Verwen jezelf ook als je bijvoorbeeld 2 dagen niet op de weegschaal hebt gestaan, bijvoorbeeld met iets wat leuk is bij je nieuwe (of misschien ook wel bestaande) hobby! Dus knutselspullen, of iets om muziek mee te maken, of wat dan ook.
Daarnaast moet je weten dat je echt goed en mooi bent zoals je bent. Tuurlijk is het goed om op je eetpatroon te letten, maar niet obsessief. En ontneem jezelf zeker niet om af en toe wat lekkers te eten!
Je bent mooi en goed zoals je bent,
Love

10 feb 2021, 15:02, Lousia
2

Hii,
Goed dat je er over praat en hulpt vraag, dat is namenlijk al stap 1
Probber je te realiseren dat de weegschaal vrij weinig zegt. Ik ben bv 70 kilo, maar ben lang en zit lekker in me vel De weegschaal zegt niks over hoe vet of mager je bent, en al helemaal niks over je gezondheid.

Het is slim als je het je moeder , of een ander vertrouwen persoon verteld, wat dit zou tot anorexia kunnen leiden en dat moet je niet willen.

Probeer de weegschaal weg te gooien , of hem ergens te leggen waar je niet makkelijk bij kan, zo voel je hopelijk minder de dwang om je steeds te wegen. Ga ipv je gewicht af op je gezondheid. Voel je je lekker, zit je lekker in je vel, eet je genoeg, hoe is je conditie, heb je het vaak koud etc etc

Love ur self, liefs mij❣️

( zoek is body positivity op in YouTube, deze videos hebben mij heel erg geholpen)

11 feb 2021, 20:02, Vogelvrij
3

Zelf zegt gewicht weinig, vetomtrek geeft een beter beeld, niet dat ik je het idee wil geven om hele tijd je omtrek te meten. Zelf schommel je gemiddeld 2 kilo. Maar zoals hierboven wordt gezegd praat hierover!

13 feb 2021, 18:02, juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.