Ik mag van m'n ma niet gezond eten ---Eten thuis en mijn ontbijt

Oke , jullie zien de titel en denken: okeeeeeej wtf?!

Het gaat zo.
Ik eet dit op een dag en denk dit erbij:
Brood: daar word je dik van en ik wil fruit met yoghurt
Koek als tussendoor: ik wil gewoon fruit of iets van bananen brood
Pannenkoeken: kan ik niet gewoon met ei en banaan dat is gezonder (wil geen vette boter en meel en melk)
Vlees met jus en alles met groentesaus: ik wil dat mager en geeeeen saus overal op of bij

En zo zijn d'r nog veel meer dingen...

Probleem: ik wil gezonder eten maarja als m'n moeder kookt of boodschappen doet is het niet gezond en kan ik er weinig aan doen (boodschappen ga ik soms mee maar dan zegt ze ; nee dit niet dat niet)

Ik wil dus gezond maarja dat probeerde ik.

Ik nam Franse kwark met müsli. Dat was het , geen fruit. Niks. Heel goor dus. En ja dat vond ik niet lekker maar at het wel. Toen zei me ma: ja dat is niet genoeg voor ontbijt en je moet maar weer brood eten. NEEEEEEEEEEEE. IK had niks te zeggen. Wauw.

Overgeschakeld naar brood en dat was niet wat ik wilde. Naar school koeken eten. Ik at ze niet op en ik nam ze ook niet meer mee. Nu denk je natuurlijk: wauuhwww neem dan een appel probleem klaar. Nee. Dat was niet de oplossing. Mams wilde dat ik gewoon niet zo debiel deed. Oke een appel is echt raar ja 😑 Okeejj

Goed. Me ma vindt dus dat ik gewoon moet eten wat ze me geeft en die vette zooi hoef ik gewoon niet meer !

Wat moet ik doen?
Ik wil gezonder leven want ik zit op geen een sport

7 aug 2016, Tralalala


Reacties

plaats reactie
1

heey, ik snap je heeeel goed! Ik heb ongeveer hetzelfde, maar mijn mama laat wel veel meer toe. Ik eet dus wel gezond tussendoor en zo, maar ik moet natuurlijk ook gewoon eten wat zij klaarmaakt en ik mag niet overdrijven met gezonde voeding.

Ik zou er gewoon eens over praten en aangeven dat je liever fruit meedoet naar school omdat je je daar beter bij voelt. Als je meegaat naar de winkel, zou ik 1 of 2 dingetjes die jij wilt voorstellen (dus niet in 1 keer heel veel). En misschien kan je in je vrije tijd gaan hardlopen/fietsen?

Sorry voor de slechte tips...
Good luck!

8 aug 2016, 11:08, yooooeeeep
2

Dankje vd tips!

8 aug 2016, 12:08, Tralalala
3

Ik vind je moeder normaal
okal is het misschien vettig ofzo maar het alle alleeee belangrijkste is om alle voedingstoffen
Tenemen

dus vet , proteïn , vitamine , verschillende mineralen en die moet je wel nemen

en door brood word je niet dik van
en mensen die willen afvallen en juist brood, fruit, salade

en ik heb nooit Franse kwark met yoghurt en müsli gegeten maar als ik aan kwark denk denk ik aan yoghurt of melk en daar zit proteïnen in en proteïnen is goed voor je botten
en müsli is ook gezond want meestal heb je müsli voor ontbijt en met dan kan je niet dikker worden

maar een appel mag natuurlijk wel
of zeg tegen je moeder dat je minder vettige eten kan maken

8 aug 2016, 16:08, gezonde meid
4

Ja oke dankje gezonde meid

8 aug 2016, 16:08, Tralalala
5

Hihi Graag gedaan :)))

9 aug 2016, 09:08, gezonde meid
6

Hi! Misschien is je moeder gewoon bezorgd om je! Je ouders houden van je, en doen dit misschien niet zonder reden..! En ja, je bent niet de enige..! Ik moet ook gewoon eten wat de pot schaft hoor! Anders mag ik niet eerder van tafel af! Afvallen doe je deels om gezonder te eten..! Maar ook om te sporten! Wist je.. dat al die bekende sporters.. heel veel eten? Juist veel brood en yoghurt, fruit en groenten! Daar krijgen ze neer energie van om te sporten! Maar natuurlijk bestaat het leven niet alleen uit ezond eten! De voedingstoffen in junkfood.. zoals zout enzo heb je ook nodig! Of vraag eens aan je moeder of je naar de sportschool mag! :D als je moeder dat niet goed vind.. stippel je een route uit die je kunt gaan hardlopen! Zo ben je alsnog gezond bezig!

10 aug 2016, 22:08, Kirsten
7

hey!
De gedachtes die je opschrijft herken ik super goed, ik heb deze namelijk ook gehad, bij alles wat ik at zag ik de suikers en slechte calorieën rond zwerven.
Je moeder maakt zich gewoon zorgen dat je hier mee doorslaat, en dat is bij mij uiteindelijk ook gebeurd.
Denk zo, er zijn zo veel mensen die alleen maar op cola en koekjes en pizza leven, en die zijn ook gelukkige mensen.
Soms een koekje tussendoor ipv een banaan is geen probleem, zelfs is het beter om jezelf niet te gaan dwingen om alleen maar gezond te eten, want ik ben hierdoor juist heel ziek geworden.
JE lichaam heeft koolhydraten en goede vetten nodig! dus 's ochtends twee volkorenboterhammen is alleen maar goed voor je :)
tip; volkorenbrood met banaan en pindakaas (heerlijk en zo gezond voor je!)
of kwark met stukjes banaan en nootjes ***
en de gedachtes over pannenkoeken had ik ook; maar vraag je moeder om volkorenmeel te gebruiken, dit is ook veel beter voor je darmen! en het vet in melk is juist heel goed voor je botten, en door meer vet te eten, heb je minder behoefte aan suiker waardoor je ook nog eens minder snel aankomt, ideaal toch?

* Dit bericht is deels aangepast door de moderator

10 aug 2016, 23:08, Littlelouise

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.